צפו בתקציר: מכבי תל אביב והפועל תל אביב נפרדו ב-1:1

play
גבי קניקובסקי מכבי תל אביב אושר דוידה הפועל תל אביב | ברני ארדוב
אבוקות, שערים של דוידה וקובאס והצלות ענק של שטקוס: 1:1 בדרבי התל אביבי 03:45

אושר דוידה כבש ראשון (9) ונתן את האות לבונקר אדום. מוחמד קליל טראורה הורחק (60) וברנדלי קובאס הצליח לקבוע שוויון מוצדק (74), השוער הליטאי מנע מהפך עם שתי הצלות אדירות

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב הצליחה לסחוט הערב (ראשון) 1:1 בדרבי ממכבי תל אביב, והפרחים יילכו אל ארנסטס שטקוס. האדומים אמנם עלו ליתרון משער של אושר דוידה בדקה התשיעית, שבעצם הייתה הדקה השנייה אחרי כל האבוקות שהושלכו אל הדשא. השער הזה נתן את האות של האדומים ללכת אחורה, להתצבר בהגנה ובקושי לצאת קדימה ולנסות לעקוץ. מכבי תל אביב לחצה, לחצה ולחצה, הגיעה להמון מצבים וארנסטס שטקוס רשם שתי הצלות גדולות כשאת הראשונה ספק אם הדף לפני שהכדור חצה את קו השער אחרי נגיחה של סטיפה פריצה (45+1).

ברנדלי קובאס מכבי תל אביב חוגג בדרבי עם דן גלזר
עשה צדק. קובאס חוגג עם גלזר | ברני ארדוב

מוחמד קליל טראורה הפקיר את האדומים בעשרה שחקנים כבר בדקה ה-60 אחרי שספג צהוב שני וזה הפך את המשחק של הקבוצה שלו לבונקר אמיתי שבסופו של דבר גם הוביל לשער השוויון של ברנדלי קובאס בדקה ה-74. גבי קניקובסקי היה קרוב להשלים מהפך, אבל שוב שטקוס בלם אותו עם הצלה ענקית אחרי בעיטה טובה. בין לבין הייתה לפריצה (ששלט לגמרי במשחק הגובה ברחבה של הפועל תל אביב) נגיחה שהלכה אל הקורה והתגלגלה לאורך הקו כשהשוער הליטאי מרחיק את הרגל שלו משם בשנייה האחרונה ונמנע משער עצמי.

מכבי תל אביב אספה עוד נקודה, אבל נותרה עם 11 נקודות בלבד מ-27 אפשריות, פתיחת עונה רעה מאוד, וספק אם מישהו יתנחם בדרבי 20 ברציפות ללא הפסד. הפועל תל אביב שיפרה את מאזנה ל-15 נקודות והיא במקום הרביעי.

שר התרבות והספורט חילי טרופר, שר המשפטים גדעון סער והשר לבטחון הפנים עמר בר לב הגיעו הערב לאצטדיון בלומפילד, זאת בהמשך לאירועי האלימות האחרונים באצטדיונים. השרים יבחנו מקרוב את הכלים האפשריים לשימוש במסגרת תכנית המאבק באלימות המתגבשת בשבועות אלה בדיונים קדחתניים בין המשרדים.

אושר דוידה שחקן הפועל תל אביב עם יואב הופמייסטר
אושר דוידה שחקן הפועל תל אביב עם יואב הופמייסטר | ברני ארדוב
אוהדי הפועל תל אביב עם אבוקות בדרבי מול מכבי תל אביב
אי אפשר בלי האבוקות | ברני ארדוב
אוהדי מכבי תל אביב
היציע של מכבי תל אביב | ברני ארדוב

הרכב מכבי תל אביב: דניאל פרץ, אנדרה ז'ראלדש, לואיס הרננדס, שחר פיבן, אנריק סבוריט, דן גלזר, שרן ייני, אייל גולסה, ברנדלי קובאס, גבי קניקובסקי, סטיפה פריצה.

הרכב הפועל תל אביב: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, מוחמד קליל טראורה, שי אליאס, סיאנדה קולו, יואב הופמייסטר, דן איינבינדר, עידן ורד, אושר דוידה, פארליי רוזה.