הג'וקר הבא: הליגיונרים שיכולים להיכנס לנעליו של עומר אצילי

play
תמונת עבר | קובי אליהו
קפטן נבחרת ישראל ביברס נאתכו 00:13

ניר ביטון למכבי תל אביב? ליאור רפאלוב למכבי חיפה? תומר חמד להפועל תל אביב? המועמדות לאליפות מתחילות לחפש את שובר השוויון של ינואר, ואנחנו מפנטזים על ההחתמות שיכולות להיות שוות תואר, כולל ההתאמה המושלמת של גדי קינדה

(גודל טקסט)

בסוף נובמבר 2020, לקראת פתיחת חלון ההעברות של ינואר האחרון, חיפשו ראשי מכבי חיפה את החיזוק שיעניק למועדון אליפות ראשונה מזה עשור. לא מעט שחקנים בלא מעט עמדות היו על הפרק, אבל ברק בכר התעקש שעומר אצילי הוא שובר השוויון הדרוש לירוקים. אחרי כמה ויכוחים בהנהלה, יעקב שחר נתן את המילה האחרונה בנושא, ולמרות פרשת הנערות שריחפה מעל קשר אפואל ניקוסיה הוחלט לנסות להחתימו. ההמשך ידוע. אצילי רשם חצי עונה מופלאה עם שובו מקפריסין והיה אחד הברגים הכי חשובים באליפות הירוקה.

שנה חלפה, וקבוצות ליגת העל שוב מחפשות את הג'וקר של ינואר שיזניק אותן קדימה. בעוד שהקבוצות הקטנות מחפשות את החיזוק בשוק המקומי, אלו שחולמות על אליפות מסתכלות בעיקר מעבר לים. אז לכבוד החזרה מפגרת השזרוע ולפני הפתיחה המיוחלת של חלון ההעברות, החלטנו לפנטז על השמות שעשויים לשנות את העונה של המועמדות לכתר, כמובן בעזרת הרבה מזל, עוד יותר כסף ונסיבות מיוחדות.

עומר אצילי שחקן מכבי חיפה
נהג כמו אידיוט מושלם, אבל בדיוק כפי שנהגו לפניו וינהגו אחריו אנשים צעירים שההצלחה שיבשה את שיקול דעתם. אצילי | מאור אלקסלסי

הפועל באר שבע – ניקיטה חייקין

השוער הישראלי-רוסי לא הצליח להטביע חותמו בכדורגל הישראלי ובילה בעיקר על הספסל של בני יהודה והפועל כפר סבא, אבל בעונה שעברה פרץ במדי בודו גלימט, תפס מקום של קבע בין הקורות של אלופת נורבגיה ואף זכה לקבל זימון מפתיע לנבחרת רוסיה.

עומרי גלזר מציג יכולת טובה בשער של באר שבע בשבועות האחרונים, אך הוא הגיע על תקן שוער מחליף ועדיין לא ברור מתי אריאל הרוש יחזור לכשירות. במצב הנוכחי, חייקין עשוי לייצב משמעותית את ההגנה של רוני לוי, ואולי לעשות מה שג'וש כהן עשה למכבי חיפה בעונה שעברה.

ניקיטה חייקין, הפועל כפר סבא, ויאם עמאשה, הפועל חדרה,
עדיין לא הטביע חותם על הכדורגל הישראלי. ניקיטה חייקין | שלומי גבאי

מכבי תל אביב – ניר ביטון וערן זהבי

הצהובים מפנטזים על הרגע שבו זהבי יחליט לחזור לארץ הקודש וינחת בקרית שלום, אך למרות שלכולם ברור שמשהו חורק בקשר בין הישראלי לפ.ס.וו איינדהובן, יהיה קשה להחזיר אותו בחלון הקרוב. נראה שמאז לכתו של זהבי העזיבה המשמעותית ביותר של מכבי תל אביב היתה של דור פרץ, שפגעה במרכז הקישור שהיה המאפיין הבולט של הקבוצה באליפות האחרונה. במכבי תל אביב קיוו שעדן שמיר יוכל למלא את החסר אך הוא מתקשה לתקוע יתד בהרכב, בעוד שגם דן גלזר ואייל גולסה עוד רחוקים מיכולת שיא שלהם.

ניר ביטון כבר נחשב לסמל בסלטיק אחרי שמונה שנים בצד הירוק של גלזגו, אך בסביבתו נשמעים מדי פעם קולות על חזרה לישראל. הקשר האחורי שיכול לשחק גם כבלם יוכל לעזור למכבי תל אביב בשתי העמדות הבעייתיות שלהם, אם יצליח להפוך לאחד מהליגיונרים הבודדים שרשמו קריירה ארוכה ומוצלחת באירופה והמשיכו לככב גם אחרי שובם לישראל.

שחקן סלטיק ניר ביטון
בשבת הוא במשחק הגורלי של הנבחרת מול החברים. ניר ביטון | אימג'בנק GettyImages, Mark Runnacles

הפועל תל אביב – ביברס נאתכו ותומר חמד

אחרי ההתברגות המפתיעה בצמרת, אם הניסנובים מאמינים ביכולתם לעשות את מה שאיזי שרצקי עשה בקרית שמונה ב-2012 הם יצטרכו לפתוח את הארנק ולחזק שני מוטיבים מרכזיים – האחד הוא חלוץ שיחורר רשתות, והשני הוא מנהיגות. אז נכון, עידן ורד ודן איינבינדר הוסיפו המון בפן הזה, אך לקהל חסר מנהיג אמיתי שיוכלו להזדהות איתו במאת האחוזים.

תומר חמד, שפתח בשבוע שעבר את עונתו השנייה בליגה האוסטרלית, אומנם נוטה להישאר בחו"ל וגם אם יחזור לישראל הוא הצהיר שהעדיפות שלו היא לשוב למכבי חיפה, אלא שהירוקים מחפשים חלוץ בסגנון אחר, והצעה מפתה מהאדומים עשויה לגרום לו להגיע, וגם ממרום גילו (34) נראה שהוא עוד מסוגל לכבוש בכמות סיטונאית בליגת העל.

ביברס נאתכו רושם בשקט יחסי קריירה אירופית אדירה, עם רזומה מפואר ברוסיה ואחרי שהפך לכוכב גם בסרביה הוא לא מתלהב לחזור לישראל, אך הצעה רצינית מקבוצת נעוריו עשויה לפתות אותו לנסות ולסגור מעגל מ-2010, העונה בה עזב לרובין קאזאן בפברואר ולא היה שותף להשלמת הזכייה באליפות האחרונה של המועדון עד כה.

ביברס נאתכו שחקן הפועל תל אביב מול אלן קסאייב שחקן רובין קאזאן
יש לו עניין לא גמור? ביברס נאתכו ב-2010 | ברני ארדוב

הפועל חיפה – גדי קינדה

אם יש קבוצה שיכולה לקחת את קרית שמונה ההיא כמודל היא בהחלט הפועל חיפה. אף אחד לא באמת מצפה מהקבוצה של אלישע לוי לקחת אליפות, למרות חוליית התקפה לוהטת שכוללת את חנן ממן, אלן אוז'בולט ואלון תורג'מן, מכיוון שברור שהעומק של האדומים מהכרמל לא יספיק למאבקים עד השלבים המאוחרים של העונה.

גדי קינדה יכול להפוך לתואם דויד סולארי עבור הפועל חיפה, אחרי שהשתדרג בשנתיים האחרונות במדי ספורטינג קנזס סיטי מה-MLS. אם הניסיון שצבר יהיה מספיק כדי לרשום מספריים דו ספרתיים של בישולים ושערים בליגת העל, הפועל חיפה תוכל ללכת עד הסוף, לפחות בקרב על הכרטיסים לאירופה.

שחקן ספורטינג קנזס סיטי גדי קינדה
המאמן רוצה ממנו מספרים. קינדה | GettyImages, Fernando Leon/ISI Photos

מכבי חיפה – ליאור רפאלוב

הסגל הנוכחי של האלופה כמעט מושלם, ולמרות שפתחה את העונה בגמגום מסויים היא עדיין מרוחקת רק שתי נקודות מהפסגה. העמדות הקריטיות הזקוקות לחיזוק הן המגן הימני והחלוץ, אך בהן לא נראה שיש אפשרות ריאלית תוצרת כחול לבן. עם זאת עמדה נוספת הזקוקה לחיזוק היא הכנף – עומר אצילי ודולב חזיזה אומנם ממשיכים לככב, אבל לברק בכר אין מחליף שהכנף היא העמדה הטבעית שלו.

הגעה של ליאור רפאלוב עשויה לספק רווח כפול – גם מבחינה מקצועית נראה שלקשר בן ה-35 שסגר הקיץ עשור בבלגיה והוחתם לשנתיים באנדרלכט יש עוד הרבה מה לתת, ובנוסף המנהיגות של הכוכב שנבחר לשחקן העונה באליפות הקודמת של הירוקים אי שם ב-2011 יכולה למלא את החלל המנהיגותי, במיוחד בהיעדרו של נטע לביא. בעבר אמר ראובן עטר שהוא התוסף לדלק במכבי חיפה, ורפאלוב בהחלט יכול להיות תוסף כזה בדרך לאליפות שנייה ברציפות.