זוכר את נובמבר? המבחן של ברק יצחקי ושל מכבי תל אביב

play
ברק יצחקי מאמן מכבי תל אביב | ברני ארדוב
תקציר מתוקן: לאסק לינץ - מכבי תל אביב 1:1 02:57

ברק יצחקי לא חלם על תסריט שבו הוא רחוק ניצחון ביתי אחד על לאסק לינץ (22:00, ספורט4) מהעפלה לשמינית גמר הקונפרנס ליג במרץ ודילוג אפילו על שלב הפלייאוף בפברואר. אבל מה מטריד את המאמן הזמני, שמחזיק בתפקיד כבר חודש ועדיין לא ברור מתי ינחת מחליפו?

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תוכל להבטיח לעצמה הערב (חמישי) מקום בשמינית גמר הקונפרנס ליג אם תשכיל לנצח את לאסק לינץ במפגש הישיר ביניהן על ראשות בית א' (22:00, ספורט4). אחרי התיקו באוסטריה, היה ברור למכבי תל אביב שיש לה סיכוי טוב להיות ערב משחק הגומלין מול לאסק בעמדה שהדברים תלויים בה.

הלסינקי התבררה כיריבה חלשה מאוד ומכבי תל אביב ניצחה אותה בקלות בחוץ וגם בבית ובמחזור הראשון נרשם הניצחון הגבוה גם על אלשקרט אלופת ארמניה. הנקודה החשובה בקלגנפורט מול לאסק סללה את הדרך למפגש הערב שיכול לסדר למכבי תל אביב כרטיס לנוקאאוט של המפעל שיצא לדרך ביוזמת אופ"א בקיץ האחרון ובינתיים מכניס הרבה כסף למועדון כי המענקים שמחולקים בו זהים לאלה שניתנים בליגה האירופית.

אם מכבי תל אביב תנצח הערב היא תסיים בוודאות ראשונה ותעפיל אוטומטית לשלב שמינית הגמר. אם היא תפסיד מכבי תל אביב תסיים שנייה ותצטרך להתמודד בפלייאוף לעליה לשמינית הגמר בחודש פברואר מול קבוצה שתסיים שלישית בליגה האירופית. מעבר לעובדה שזה יהיה מפגש לא פשוט כי בליגה האירופית משחקות קבוצות איכותיות יותר, זו תהיה מעמסה נוספת למחזיקת הגביע שכן יתווספו לה צמד משחקים גם בחודש פברואר, דבר ממנו היא תוכל להימנע אם כאמור תנצח הערב ותבטיח הלילה בחצות את המקום בשמינית הגמר.

שחקן מכבי תל אביב דן גלזר מול שחקן הפועל ירושלים קלייטוס נומביל
שחקן מכבי תל אביב דן גלזר מול שחקן הפועל ירושלים קלייטוס נומביל | ברני ארדוב

יש כמה דברים שמטרידים את ברק יצחקי לקראת המשחק הערב. הראשון הוא ההיעדרות של דן גלזר. לא מדובר רק בהיעדרות מהמשחק הערב. גלזר סובל מבעיה בברכו שלא תיפתר כל כך מהר ואם הוא ומכבי תל אביב רוצים להימנע מניתוח, הוא יהיה חייב להיעדר מדי פעם לטובת מנוחה וחיזוקים. גלזר הוא אחד השחקנים החשובים בארסנל של מכבי תל אביב וכשהוא לא על הדשא, קיים על פניו מחסור בעוד אמצעי חשוב של הצהובים.

אבל זה לא הדבר היחיד שמדיר שינה מיצחקי. אם היה יכול היה ודאי רוצה להגיע הערב למשחק אחרי משחק ליגה בשבת שעברה. העובדה שהליגה נכנסה לפגרה של שלושה שבועות והמשחק הערב יהיה הראשון של מכבי תל אביב אחרי תקופה כה ממושכת ללא משחק, הופכת את המשחק הערב, מבחינת מאמן מכבי תל אביב, לסימן שאלה גדול מאוד. במקרה הזה מנוחה שניתנת לשחקנים, יכולה גם להוביל לקושי להיכנס למשחק הראשון ועל זה מדברים הרבה השבוע בקרית שלום.

בניגוד למסננת שמציגה מכבי תל אביב בליגת העל, באירופה הולך לה יותר טוב העונה. בבית הזה יש לה עד עכשיו הפרש שערים נהדר של 2:13 בזכות התוצאות הגבוהות מול הלסינקי ואלשקרט. בעית הספיגות בליגת העל פוסחת בינתיים על הקבוצה באירופה גם בגלל היריבות הבינוניות וכדי לעבור הערב את המשחק בשלום, מכבי תל אביב תצטרך ליישם את סדנת משחק ההגנה שהקבוצה עוברת כבר כמה שבועות. גם אצל פטריק ואן לוון ובוודאי אצל יצחקי יש תשומת לב רבה לספיגת השערים שהפכה למגפה העונה בליגת העל. 15 שערים ספגה מכבי תל אביב בתשעה מחזורים בארץ. יותר משער וחצי למשחק וזה נתון שאם היא לא תדע לטפל בו הערב, יהיה לה קשה מאוד לנצח את המשחק.

ברק יצחקי מאמן מכבי תל אביב
מי היה מאמין? ברק יצחקי | ברני ארדוב

ויש עוד עניין, מכבי תל אביב לא הצליחה עד עכשיו לסחוף את הקהל שלה למפעל הזה. ייתכן שזה בגלל התוצאות בליגת העל וייתכן כי האוהדים לא התחברו למפעל השלישי בחשיבותו. כך או אחרת, למשחק הערב לא צפויים להגיע יותר מ-12 אלף צופים ובבלומפילד הגדול כמות כזו יכולה להיבלע. בקרית שלום קיוו שהפגרה הארוכה תפתח רעב לכדורגל ישראלי, אבל מעבר ל-8,000 המנויים שמכרה מכבי תל אביב לשלושת משחקי הבית של המפעל, נוספו עד כה כ-4,000 רוכשי כרטיסים למשחק הערב וספק אם משהו ישתנה לקראת הערב.

בניגוד לואן לוון שהלך על שיטת משחק אחת לאורך כל התקופה שלו כמאמן מכבי תל אביב, יצחקי בודק לפחות שתיים. בהתחלה שיחק כמו ואן לוון ולא רצה להכביד על השחקנים בלמידת שיטה חדשה. בדרבי כבר עלה עם שלושה בלמים ויתכן שגם הערב ישחק כך. במערך הזה יש מקום לאנריק סבוריט ולאנדרה ז'ראלדש לתקוף יותר ולהצטרף לחלק הקדמי. מול הפועל תל אביב היה מאוד קשה לפרוץ את הבונקר שעשה ניר קלינגר אחרי שאושר דוידה העלה את הקבוצה ליתרון מוקדם. הערב מקווים במכבי תל אביב לא לספוג ראשונים ולא להיתקל במערך כה סגור של האוסטרים.

אם היו אומרים לברק יצחקי בקיץ שהוא יהיה מאמן זמני של הקבוצה למשך חודש, הוא ודאי היה מגחך. אם היו אומרים לו שהוא יעמוד על הקווים באחד המשחקים האירופאיים הכי מאתגרים של מכבי תל אביב בתקופת מיטש גולדהאר בסוף חודש נובמבר, הוא כנראה היה צוחק. אבל המציאות יותר חזקה מהכל ויצחקי יוביל הערב את הקבוצה למשחק שיכול לסדר לה הרבה נקודות זכות באירופה, הרבה כסף והרבה יוקרה. בשבוע הבא יש שני משחקי ליגה כאן בארץ והוא יצטרך גם בהם לנצח כדי לא לתת לעונה הזו לברוח, אבל קודם יש ליצחקי משימה הערב ותאמינו לו שהוא לא חושב על דבר מלבד איך לצלוח אותה בשלום.