לאחר בקשת מכבי תל אביב: התקבל אישור להכניס ציוד עידוד לבלומפילד

play
אוהדי מכבי תל אביב בכדורגל | ברני ארדוב
אבוקות, שערים של דוידה וקובאס והצלות ענק של שטקוס: 1:1 בדרבי התל אביבי 03:45

האוהדים זעמו על האיסור, המועדון פעל לשינוי ההחלטה, אבל המשטרה הדגישה: הכנסת הציוד תהיה מוגבלת

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב מקווה לחגוג הערב (חמישי) את מקומה בשמינית גמר הקונפרנס ליג אם תנצח את לאסק לינץ האוסטרית (22:00 בספורט4), אולם בשעות שלפני המשחק, המועדון ואוהדי הקבוצה היום עסוקים בהחלטה של משטרת ישראל לאסור על הכנסת ציוד עידוד לאצטדיון בלומפילד.

הבוקר ארגון "מכבי פנאטיקס" התייחס לעניין בהודעה בפייסבוק: "'משטרת ישראל' פוגעת במכבי במשחק החשוב ביותר שלה העונה, בדרך להישג אירופאי ענק! נכון לרגע זה הערב אין תופים ואין שום ציוד עידוד אחר! המשטרה פועלת בדרכים שלא לפי 'נוהל אביזרי העידוד', כמו שהם קוראים לזה, ומונעים ממשחקי אגו. הם בטוחים שאנחנו, אוהדי הכדורגל, חבורת בבונים חסרי השכלה שישלימו עם כל החלטה ביזיונית שלהם!

"אנחנו קוראים מכאן לשר הספורט, למנהלת ולכל המעורבים בדבר להביע עמדה ולפעול כדי לשים סוף לכל ההחלטות המביכות האלה. עוד לא מאוחר לשנות את ההחלטה! היום במשחק נקדיש את החימום ואת עליית השחקנים למחאה כנגד המשטרה ובזמן המשחק נעודד את מכבי בכל הכוח! בעתיד ננקוט גם בצעדים נוספים כנגד ההחלטות הביזיוניות של 'משטרת ישראל'".

בשעות הצהריים המועדון התבטא רשמית בעניין ומסר: "מכבי תל אביב משקיעה מאמצים רבים במניעת אלימות וגזענות באצטדיון ומחוצה לו. המועדון מצר על ההחלטה לאסור על הכנסת ציוד עידוד לאצטדיון בלומפילד במשחק הערב. אנו מצפים להכיר במאמצינו הרבים ולא להעניש את הקבוצה והקהל. אנו פועלים לשינוי ההחלטה ומקווים מאוד שתשונה כבר לקראת המשחק הערב במסגרת הקונפרנס ליג, וכמובן בכל יתר משחקי הבית העונה".

שעות בודדות לפני המשחק הודיע המועדון כי אחרי מאמצים רבים אושר להכניס תופים ליציעים, החל מהמשחק הערב נגד לאסק לינץ. יחד עם זאת, במשטרה הבהירו שהכנסת הציוד תהיה מוגבלת. בהודעה של המשטרה נכתב בין היתר: "משטרת ישראל תגביל את הכנסת סוגי ציוד העידוד לאצטדיון בלומפילד בעקבות הבערת אבוקות ואמצעים פירוטכניים ויידוי חפצים למגרש… במשטרת ישראל מבהירים כי הגבלה זו איננה מהווה ענישה אלא מהלך מחייב למנוע פגיעה וסכנת חיים לקהל המגיע למגרש".