מחמאות לאצילי: "שובר שוויון". אשכנזי ישוחרר בינואר?

play
עומר אצילי שחקן מכבי חיפה | דני מרון
תקציר: הפועל תל אביב - מכבי חיפה 3:1 03:24

במכבי חיפה התמוגגו מהכוכב: "שחקן כזה נותן לך ביטחון". הקשר מאוכזב ממעמדו ויצטרך לעזוב אם הקבוצה תרצה להתחזק. וגם: הוונדליזם בשער 11

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

1. בדצמבר 2020 ישבו ראשי מכבי חיפה ועסקו בשאלה האם לצרף את עומר אצילי לקבוצה. הדעות בהנהלה היו חלוקות, בעיקר בשל התדמית שנוצרה לשחקן אחרי פרשת הנערות שגרמה לו להיזרק ממכבי תל אביב. גם ההיבט המקצועי עלה על הפרק באותה ישיבה, והשאלה הגדולה הייתה האם הגעתו של אצילי לא תהרוס את המרקם שנוצר בחדר ההלבשה ואת מה שבכר ושחקניו הצליחו להשיג במחצית העונה שעברה עד אז. דווקא בכר היה משוכנע שהמהלך לא יפגע, ואף אמר ליעקב שחר: "אצילי הוא לא חיזוק נקודתי לעונה הזו, אלא לטווח הארוך. גם אם לא יתרום יותר מדי העונה, לאורך זמן זה רכש מצוין". הנשיא, שהסכים עם המאמן, הכריע והחתים את שחקן ההתקפה, אך גם הוא ובכר לא האמינו עד כמה הרכש ישנה את פני הדברים.

כמעט שנה חלפה מאז אותן שיחות ואצילי, שסיפק חצי עונה מדהימה בדרך לאליפות של הירוקים, ממשיך בעונה הנוכחית לבסס את עצמו כשחקן הטוב ביותר בליגת העל. אמש (ראשון) הוא זכה למחמאות אדירות אחרי שכבש עוד צמד, אפילו במשחק לא גדול שלו ושל מכבי חיפה, ודחף את האלופה ל-1:3 על הפועל תל אביב: "כשאומרים שובר שוויון מתכוונים לעומר אצילי", אמר אחד מחבריו לקבוצה. "תענוג לדעת שיש לך שחקן כזה. הוא גם לא לוקח את כל הפוקוס אליו, כל הקבוצה משתפרת לידו. זה נותן ביטחון לדעת שאם לא הולך, יש שחקן כמוהו שבמהלך אחד יכול לגמור משחק".

עומר אצילי שחקן מכבי חיפה עם בוגדן פלאניץ'
חגיגה חיפאית בבלומפילד | דני מרון

2. לא רק אצילי קצר שבחים, אלא גם יתר שחקני הקבוצה, בייחוד על הנחישות ועל כך שידעו לרדת לקרקע ולנצח משחק חשוב למרות שרק ביום חמישי שיחקו נגד אוניון ברלין. "היינו רעים מאוד במחצית הראשונה, אבל בשנייה התעוררנו", קבע גורם בחיפה. "יש משחקים שאתה פשוט צריך לנצח וזה היה אחד מאלה". במכבי חיפה היו מרוצים מאוד גם מנושא הכושר הגופני ואחרי שספגו לא מעט ביקורת, במועדון הדגישו אמש את העבודה של הצוות הפיזיולוגי ומאמני הכושר: "כשחוזרים ממשחק בקצב גבוה כמו בחמישי, וכמה ימים אחרי כובשים גם בתוספת הזמן של כל אחת מהמחציות, זה סימן שמאמני הכושר עושים עבודה טובה".

3. לצד השמחה האדירה מהניצחון, בכרמל ישנם גם שחקנים שמאוכזבים ממעמדם, כשהעיקרי שבהם הוא יובל אשכנזי. הקשר יצא עם הקבוצה לבית המלון, אולם קיבל שם הודעה כי הוא מחוץ לסגל. אשכנזי מוערך מאוד על ידי ההנהלה, אך הנטייה כעת היא לאפשר לו לעזוב בינואר אם הוא יסכים לכך. בחיפה רוצים להתחזק בחלון ההעברות ולשם כך יצטרכו לשחרר שחקנים כדי לעמוד בתנאי רשת הביטחון ממשרד האוצר. אשכנזי עצמו מעוניין לעזוב רק לחו"ל, אבל לאור העובדה שכמעט לא שיחק בעונה וחצי האחרונות, נראה שהוא יתקשה למצוא קבוצה שתקלוט אותו, בעוד בליגת העל יש לא מעט שישמחו לעשות זאת. "יובל הוא שחקן מצוין ואישיות עוד יותר מצוינת", אמר גורם במכבי חיפה, "אף אחד לא קיבל החלטה לגביו, אבל ברור שאם הוא יבקש לעזוב, נצטרך לבחון את זה".

אוהדי מכבי חיפה בבלומפילד
שערים 10-11 לאחר המשחק | יח"צ – חד פעמי, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים
אוהדי מכבי חיפה בבלומפילד
הכתובות של אוהדי מכבי חיפה לאחר המשחק | יח"צ – חד פעמי, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

4. היה גם עניין שהשאיר טעם רע מאוד למרות הניצחון. אוהדי מכבי חיפה, שישבו בשערים 10-11 באצטדיון בלומפילד המזוהים עם אוהדי מכבי תל אביב, השחיתו כיסאות וריססו כתובות גרפיטי במקום. במועדון גינו בתקיפות את מעשה הוונדליזם שתועד בתמונות, אך בקרב העובדים הבכירים באצטדיון ישנו כעס רב על הקהל הירוק וייתכן שראשי מכבי חיפה יידרשו לשלם על הנזק שנגרם לרכוש. שחקן בקבוצה התייחס לכך ואמר: "הקהל שלנו הוא אדיר, ברור שלא צריך לנקוט בוונדליזם, אבל הרוב המוחלט הגיע במספרים לא הגיוניים כדי לעודד ולדחוף".