פארפה גיאגון צפוי לקבל עונש חמור בבית הדין: "המעשה שלו לא אחראי"

play
פארפה גיאגון, מכבי נתניה | ברני ארדוב
מוגיס כבש, גיאגון סטר לאבו עקל והורחק, 0:1 לאשדוד בנתניה 02:12

קשר מכבי נתניה צפוי לקבל הרחקה ממספר משחקים בעקבות איבוד העשתונות מול אשדוד ויעמוד גם לוועדת משמעת פנימית. בני לם: "לא ציפינו מפארפה להתנהגות כזו"

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

מכבי נתניה קיוותה לייצר מומנטום חיובי, אחרי שניצחה בשבת שעברה את מכבי פתח תקוה, אך במקום זה היא ספגה הפסד ביתי כואב של 1:0 נגד מ.ס.אשדוד ושוב התקרבה לאיזור הקו האדום. מי שעמד אמש במוקד העניינים, אך הפעם מהבחינה השלילית, הוא הקשר הצעיר פארפה גיאגון, שהורחק בדקה ה-29, אחרי שחבט בשני שחקני אשדוד, תחילה בפיראס אבו עקל ואחר כך באור אינברום וספג כרטיס אדום. זה היה משחק הבית החמישי ברציפות שבו סופגת נתניה כרטיס אדום ואין ספק שבמועדון יהיו חייבים לתת על כך את הדעת. "פארפה עשה מעשה חסר אחריות", אמר גורם במועדון, "הוא שחקן צעיר ואין ספק שהוא צריך ללמוד מהמקרה הזה".


גיאגון, שפרח לאחרונה תחת שרביטו של בני לם, איבד את עשתונותיו וכעת ממתינים בקבוצה להחלטת תובע ההתאחדות, האם להעמידו לדין משמעתי בבית הדין של ההתאחדות. על פי ההערכות ולפי ניסיון מקרי העבר, צפוי הקשר מחוף השנהב לספוג עונש הרחקה מכמה משחקים ובנתניה מודאגים מהעובדה שהוא צפוי להיעדרות ממושכת מהמגרשים. בלי קשר להחלטות בית הדין, עשוי הקשר לעמוד גם לדין משמעתי פנימי בתוך המועדון.

פארפה גיאגון שחקן מכבי נתניה לאחר הרחקתו
כרטיס אדום חמישי ברציפות במשחקי בית. הפעם גיאגון סיבך את נתניה | ברני ארדוב

שלשום נשאל המאמן לם במסיבת העיתונאים שהיתה לקראת המשחק על ריבוי המורחקים בקבוצתו העונה והשיב: "באסיפה דיברתי עם השחקנים וביקשתי מהם לא לעשות את הפאולים המיותרים. אני מקווה שנבוא מוכנים מחר ונפסיק עם האדומים האלה", בדיעבד כאמור הדברים הללו כלל לא עזרו.

"לא ציפיתי שיקרה דבר כזה. משחק שני או שלישי ברציפות שבסביבות הדקה ה-25 אנחנו נשארים עם עשרה שחקנים", אמר בני לם המאוכזב בסיום המשחק. "זה מבאס מאוד. הפעם זה לא בתאקל, אלא בעבירה ללא כדור. לא ציפינו דווקא מפארפה, שזה השחקן שהביא בתקופה האחרונה את הנקודות, שישאיר אותנו בעשרה שחקנים וזו בעיה גדולה מאוד. מצד שני אני רוצה להגיד כל הכבוד לשחקנים, כי עד שהשופט לא שורק לסיום, הם משחקים ומאמינים שהגול ייכנס. הם רוצים ומשתדלים, אבל מצד שני תוך שלושה ימים, לשחק עם 10 שחקנים מדקה 25, כשיש בשבת עוד משחק, זו בעיה. השחקנים גמורים וצריך להרים אותם מזה".

בני לם, מאמן מכבי נתניה
שוב נשאר עם 10 שחקנים בבית. בני לם | ברני ארדוב

לם המשיך והתייחס להרחקתו של גיאגון והוסיף: "זה מעשה לא אחראי. יצאנו לבית מלון לקראת המשחק הזה, היינו ביחד, הרגשנו טוב וקיבלנו אדום מוקדם. זה לא מתאים. אתם מדברים על דפוס חוזר, אבל יש הבדל בין תאקל במשחק ובין להחזיר בלי כדור. מי חשב שפארפה הוא זה שיחזיר בלי כדור? זה השחקן האחרון שהיית חושב עליו. אבל זה המומנטום שלנו ואני מקווה שמעכשיו נתחיל 11 ונסיים 11".

בשבת תצא נתניה למשחק חוץ בקרית שמונה ותפגוש את האקס הוותיק, סלובודאן דראפיץ' שמאמן את הקבוצה המארחת. בוריס אנו שלא שיחק אמש בשל הרחקה, צפוי לשוב להרכב ושלום אדרי עשוי לפתוח במקום גיאגון המורחק.

במחזור הבא בליגת העל תצא מכבי נתניה למשחק חוץ מול עירוני קרית שמונה.