עם בונוס היסטורי: ההישג שהפועל באר שבע יכולה לרשום מול הפועל תל אביב

play
איתי שכטר ושחקני הפועל באר שבע | מאור אלקסלסי
עוד שבוע בפסגה: 1:2 להפועל באר שבע בקרית שמונה 03:21

ניצחון או תיקו הערב (20:15, ספורט4) בטרנר מול הפועל תל אביב ישלים לקבוצה 11 מחזורים ללא הפסד. מתי הקבוצה היתה קרובה לכך בעבר, מתי היא קבעה את ההישג בליגה השנייה ומה אומרים הנתונים ביחס לשושלת של המאמן שהוליך אותה לשלוש אליפויות רצופות?

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

הפועל באר שבע תגיע הערב (20:15, ספורט4) למשחק מול הפועל תל אביב עם אפשרות לייצר היסטוריה מקומית עבור המועדון. בפעם הראשונה בליגה הבכירה תוכל המוליכה לצאת מהמשחק הזה כשהיא נקייה מהפסדים אחרי 11 מחזורים. המאזן הנוכחי של הקבוצה עומד על שישה ניצחונות וארבעה תוצאות תיקו מתחילת העונה ובסך הכל 22 נקודות עם יחס שערים של 7:16 והערב, אם היא לא תפסיד, זו תהיה כאמור הפעם הראשונה בליגה הראשונה בה היא תסיים 11 משחקים ללא הפסד.

על פי העיתונאי לשעבר ואוהד הקבוצה אייל חטב, מחבר הספר: "הפועל באר שבע – כל המשחקים 1950-2020", רק חמש פעמים בהיסטוריה הגיעה הקבוצה למחזור ה-11 ללא הפסדים. הפעם היחידה שזה קרה לה בעת ששיחקה בליגה הראשונה היתה בעונת המשחקים 1988/89 אז היא הפסידה במחזור ה-11 למכבי תל אביב בתוצאה 4:0. בני טבק כבש באותו משחק שלושער לטובת מכבי תל אביב ואלי דריקס הוסיף אחד. בשער של הפועל באר שבע עמד אסי רחמים, מנכ"ל המועדון עד לא מזמן. אגב, באותה עונה אימן את הקבוצה נסים בכר והיא הגיעה למחזור ה-11 ללא הפסדים כשיש לה רק ארבעה ניצחונות ושש תוצאות תיקו עם יחס שערים לא מרשים של 7:8 בלבד.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | מאור אלקסלסי

הפעם היחידה בעבר בה הפועל באר שבע המשיכה ללא הפסדים הרבה מעבר למחזור העשירי היתה בעונת 1970/71, אבל אז שיחקה הקבוצה רק בליגה השנייה. ההפסד באותה עונה הגיע רק במחזור ה-27. הפעם האחרונה בה הקבוצה הגיעה למחזור העשירי ללא הפסד היתה בעונת 2005/06 אבל גם אז היא היתה בליגה השנייה ובכל מקרה ההפסד הגיע במחזור ה-11.

הפועל באר שבע תגיע הערב כאמור כשהיא מוליכת הטבלה עם 22 נקודות בקופה. בכפוף לביקורת שנשמעה העונה כנגד רוני לוי והשחקנים בחלק מהמשחקים, מדובר בנתון מאוד מרשים. הוא מרשים גם ביחס לשלוש האליפויות האחרונות של הקבוצה. בכל האליפויות עם בכר, לא הצליחה הקבוצה להגיע למחזור העשירי ללא הפסדים. באליפות הראשונה עם ברק בכר בעונת 2015/16 היו לקבוצה שבעה ניצחונות ותיקו אחד אחרי עשרה מחזורים גם אז היו להפועל באר שבע 22 נקודות בתום עשרה מחזורים. שני ההפסדים היו למכבי תל אביב ולהפועל עכו.

רוני לוי, מאמן הפועל באר שבע
רוני לוי, מאמן הפועל באר שבע | מאור אלקסלסי

בעונת האליפות השנייה מבין השלוש, שהיתה הכי איכותית, הגיעה הפועל באר שבע למחזור העשירי עם שמונה ניצחונות, תיקו עם הפועל תל אביב והפסד למכבי חיפה 2:1 בסמי עופר. ניקיטה רוקאביציה וגליינור פלט כבשו אז לחיפה. בתום עשרה מחזורים היו אז להפועל באר שבע 25 נקודות. בעונת האליפות השלישית היו שבעה ניצחונות, שני תיקו ובסך הכל 23 נקודות. ההפסד היה שוב למכבי חיפה בסמי עופר.

גם ללא רמזי ספורי המוצהב, כלי הנשק הכי אפקטיבי של הקבוצה העונה, יש להפועל באר שבע מספיק כלים כדי לא להפסיד הערב בטרנר שאמור להיות כמעט מלא. עכשיו כשיש לשחקנים עוד סיבה לא להפסיד, יהיה מעניין לראות איך יסתיים המחזור הזה מבחינת הקבוצה של אלונה ברקת, שיכולה להירשם בהיסטוריה כזו שבפעם הראשונה תסיים 11 מחזורים מתחילת העונה ללא הפסד בליגה הבכירה. אם זה יוביל בסוף לאליפות, מוקדם לנבא, אבל ללא ספק מדובר בעוד מבחן כוח עבור רוני לוי והשחקנים שמרגישים בגב את מכבי חיפה ואפילו את מכבי תל אביב המתאוששת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי