"לא הופענו": ההשפלות שספגה הפועל חיפה סייעו לה להבין את מצבה

play
לא האמינו שכך הדרבי יסתיים. שחקני הפועל חיפה | מאור אלקסלסי
היסטוריה בכרמל: צפו ב-1:5 המטורף של מכבי חיפה על הפועל חיפה 05:11

ההפסד למכבי תל אביב בתחילת השבוע ובוודאי שה-5:1 וההיסטורי בדרבי גרמו לאלישע לוי ושחקניו להבין את מקומם. שחקן בקבוצה: "האוהדים הושפלו וזה עלינו". כיאל ייעדר כשלושה שבועות, לויטה סובל מכאבים

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

1. בתחילת השבוע אמר המאמן אלישע לוי שהמשחקים נגד מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל באר שבע יראו היכן הפועל חיפה עומדת העונה. בראשון הפסיד לוי לצהובים ואמש (חמישי) חטף תבוסה כואבת במשחק שהכי חשוב לאוהדי הקבוצה, 5:1 היסטורי בדרבי.

הפרצופים של שחקני הפועל חיפה בסיום המשחק וביציאה מהמגרש, העידו יותר מכל על התחושות בקרב האדומים – הם בעיקר חשו מושפלים אחרי הפסד שני בתוך ארבעה ימים, הפסד שגם הרחיק אותם מהצמרת הגבוהה. ועם זאת, האדומים עדיין ממוקמים במקום הרביעי ובמרחק של שמונה נקודות מהמקום הראשון, כך שהמטרה הייתה ונשארה הגעה לפלייאוף העליון והתמודדות על כרטיס לאירופה.

שחקני הפועל חיפה מאוכזבים נגד מכבי חיפה
לא האמינו שכך הדרבי יסתיים. שחקני הפועל חיפה | מאור אלקסלסי

"אין ספק ששני המשחקים הסתיימו במכה מוראלית, בעיקר אתמול", הודה שחקן בקבוצה אחרי הדרבי, "קשה להתאושש ממכה כזו, אבל כאן אנחנו נבחנים. אם אנחנו קבוצה טובה כמו שאנחנו מאמינים בעצמנו, אז נצטרך להוכיח את זה בעוד כמה ימים".

גם המאמן אלישע לוי הצהיר: "אני עומד מאחורי דבריי – אמרתי שנראה איפה אנחנו עומדים אחרי המשחקים האלו ולצערי לא הופענו. מכבי חיפה עלתה עלינו בכל פרמטר, אבל אי אפשר לקחת את מה שעשינו עד עכשיו. המטרה נשארה הפלייאוף העליון ונצטרך להילחם בשביל להשיג אותה".

אבוקות ביציע אוהדי הפועל חיפה בדרבי
גם היציע של הפועל חיפה בער מיד עם שריקת הפתיחה | מאור אלקסלסי

2. כ-3,000 אוהדי הפועל חיפה הגיעו אתמול לדרבי ןסיפקו תפאורה נהדרת, אך גם הם הדליקו אבוקות ורימוני עשן ועל כן המועדון יתייצב בבית הדין. השחקנים האדומים רצו לשמח את הקהל ולאורך כל הימים האחרונים התחושה הייתה שאפשר לעשות את זה, אולם כבר בדקות הסיום היציעים האדומים היו ריקים כמעט לגמרי ואוהדים רבים כלל לא ראו את השער החמישי של היריבה. בסיום שחקני הפועל חיפה ניגשו לעשרות האוהדים שנותרו ביציע והתנצלו בפניהם: "זו מכה כואבת גם לאוהדים, "אמר שחקן בכיר בקבוצה, "נהיה חייבים לפצות אותם. הם חשו מושפלים וזה עלינו".

עלי כיאל, הפועל חיפה
חשש מהתערבות כירורגית. כיאל אמש בדרבי | מאור אלקסלסי

3 .אם לא די באכזבה המקצועית, בחיפה ממשיכים לאסוף פצועים דווקא ברגע קריטי של העונה. הבלם ניסו קפילוטו נעדר אתמול לאחר שלא חש בטוב בימים האחרונים וסבל מחום גבוה, אך אתמול דיווח כי הוא מרגיש טיפה טוב יותר והתקווה היא שיוכל לחזור ביום שבת לאימונים ולשחק נגד הפועל באר שבע.

מנגד, אלון תורג'מן ייעדר גם במפגש מול המוליכה ואילו עלי כיאל שעלה אתמול מהספסל פרק את הכתף וזו הוחזרה למקומה תוך כדי המשחק, אולם בסיום הוא התלונן על כאבים, פרץ בבכי ולאחר שעבר סדרת בדיקות אובחן עם שבר קטן במפרק הכתף. כיאל אמנם ייעדר כשלושה שבועות, אך לא ייזדקק להליך כירורגי כפי שחששו תחילה. שחקן נוסף שבקבוצה עוקבים אחר מצבו הוא השוער אוהד לויטה שהצטיין אמש, אבל היום התלונן על כאבים בבטן.