הקוון שדחף את אלישע לוי סיפר לחבריו: "לא ישנתי כל הלילה"

play
שניהם נותרו המומים ונסערים. התקרית בדרבי | צילום מסך, ספורט1
אירוע חריג: צפו בקוון מתי יעקובוב דוחף את אלישע לוי בדרבי 00:23

מתי יעקובוב התנצל בפני מאמן הפועל חיפה על התקרית שבגינה נענש, וסיפר למקורביו מה הוביל אותו לדחוף את לוי: "הרגשתי שמישהו שם עליי יד על הגב, נרתעתי מהמגע ועשיתי תנועה אינסטינקטיבית"

(גודל טקסט)

באיגוד השופטים הוחלט שלא לעבור לסדר היום על התקרית החמורה מהדרבי החיפאי (1:5) שבמהלכה דחף הקוון מתי יעקובוב את מאמן הפועל חיפה אלישע לוי. משבץ השופטים החליט להוריד את יעקובוב משיבוצו למשחק בין בית"ר ירושלים למכבי תל אביב ביום ראשון בטדי, כאשר גם הקוון שגיא מצמבר, ששגה אמש ולא הרים דגל לנבדל במהלך שקדם לשער הראשון של מכבי חיפה, הורד מהמשחק בטדי ובמקומם שובצו דודו ביטון ועומר ברבאירו.

יעקובוב הוא קוון בכיר ומוערך מאוד בסגל קווני ליגת העל, אולם באיגוד החליטו לנקוט הפעם ביד קשה בעקבות התקרית. יש לציין כי כבר במהלך המשחק, כמה התקפות אחרי אותה תקרית, התנצל יעקובוב בפני המאמן לוי והבהיר לו שלא שם לב שמדובר בו וכי לא היתה לו כל כוונה לדחוף את המאמן.

אלישע לוי עצמו אמר הבוקר לוואלה! ספורט: "אני יודע שהוא לא שם לב ולא עשה את זה בכוונה. הוא שוחח איתי גם בסיום".

מתי יעקובוב דוחף את מאמן הפועל חיפה אלישע לוי
שניהם נותרו המומים ונסערים. התקרית בדרבי | צילום מסך, ספורט1

הקוון יעקובוב לקח קשה מאוד את התקרית – ובשיחה עם אחד מחבריו השופטים הבוקר הוא שיתף מעט מרחשי לבו. יעקובוב אמר לחברו כי "הרגשה נוראית, לא ישנתי כל הלילה אחרי מה שקרה. אני מבין לחלוטין את ההחלטה של האיגוד, זה בהחלט צעד מתבקש אחרי מה שקרה אתמול. זה באמת לא היה נראה טוב, אם הייתי מגיע ביום ראשון לשפוט במשחק מרכזי, כשאני סוחב תקרית כזאת על הגב שלי ואני מקבל על עצמי כל מה שיחליטו באיגוד.

"היה ספק פנדל בצד השני ואז מכבי חיפה יצאה להתקפה מהירה, הכדור היה אצל שרי ואני ליוויתי אותו בתנועה. פתאום הקיפו אותי שלושה אנשים, ממש קפצו עליי ונצמדו אליי, בזמן שכל כולי מרוכז בהתקפה של שרי. בן מרגי צרח עליי, גם אלישע היה שם ועמד עוד מישהו שלא זיהיתי, כולם היו ממש צמודים אליי. ואז גם הרגשתי שמישהו שם עליי יד על הגב, נרתעתי מהמגע ועשיתי תנועה אינסטינקטיבית של השתחררות מהמגע, כדי לא לעצור את הריצה שלי אחרי מהלך הכדור. דחפתי את היד שנגעה בי ורק תוך כדי הסיבוב ראיתי שזה אלישע. לא התכוונתי לדחוף אף אחד, בטח שלא את אלישע. עשיתי תנועה להשתחרר מהיד שהרגשתי מאחור. דקה שתיים אחרי זה, כשהרחיקו את בן מרגי, דיברתי עם אלישע, התנצלתי כמובן והסברתי שזה לא היה במכוון. לשנייה אחת הרגשתי שלוש דמויות לבושות שחור, שהקיפו אותי וכמעט שפיספסתי את המהלך של שרי, נתקעתי באירוע והגעתי 20 מטר אחרי המהלך, שיכול היה להיגמר בגול.

עוד אמר יעקובוב לאחד מחבריו: "אלישע זה בן אדם זהב, הוא תמיד מכבד את השופטים ושום דבר לא היה במכוון. אבל שמישהו ישים את עצמו במקומי, באותה סיטואציה במשחק כל כך חשוב, כשאני בשיא הריכוז. יש לי הרבה ביקורת עצמית ושום דבר לא מצדיק כזאת דחיפה, אבל זה לא בא במקום רע, אלא באמת קרה בטעות. ברגע שנגעו לי בגב, זה הוציא אותי מהשיווי משקל של הריצה, הופתעתי ועשיתי תנועה להשתחרר".