אלמנתו של רובי שפירא: "לא ברור למה יואב כץ כועס עלינו"

play
רחל שפירא, אשתו של רובי | הראל אלימלך
החמצות רבות ושער של רוקאביציה: הפועל ב"ש ניצחה בחיפה 03:04

בריאיון לרשת ב', סיפרה רחל על מערכת היחסים עם בעלי הפועל חיפה שלא ערך טקס לציון 20 שנה למות היו"ר לשעבר. המועדון הגיב: "מעשינו מדברים בעד עצמם". שחקן בקבוצה אחרי ההפסד השלישי ברצף: "חטפנו סטירה מצלצלת, אנחנו במשבר"

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

1. כ-2,000 אוהדי הפועל חיפה היו אתמול (שני) ביציעים וראו שוב את קבוצתם מפסידה, אך לפי הרשתות החברתיות הדבר שהעסיק את האוהדים אפילו יותר היה האזכור המינורי בלבד לציון 20 שנה למותו של הבעלים לשעבר, רובי שפירא ז"ל.

לפני המשחק הקריא הכרוז מילים לזכרו של שפירא, אך על הדשא לא התקיים כל טקס והדבר עורר שוב את זעמם של האוהדים שמצידם עמדו בדקה ה-20 למשך דקה ומחאו כפיים, כשגם השחקנים הפצועים ועובדי המועדון נעמדו על הרגליים וחלקו כבוד לשפירא. בקרב האוהדים כועסים כבר תקופה ארוכה על חוסר האזכור לתחושתם של שפירא על ידי ההנהלה הנוכחית.

"יש נתק בין המשפחה להפועל חיפה וזאת מכיוון שהבעלים לא מעוניין בקשר עם המשפחה", סיפרה היום רחל שפירא, אלמנתו של רובי ז"ל בריאיון ברשת ב', "הבעלים לא מעוניין ששמו של רובי יוזכר במועדון ואני לא יכולה להגיד למה. לא עשינו שום דבר רע ורובי בטח לא מאיים על יואב כי הוא לא בחיים, אז לא ברור לי מה הכעס שלו עליי ועל המשפחה. הוא לא נותן מינויים כבר מספר שנים, אז אנחנו לא באים. מעריכה את יואב כבעלים, הוא משתדל למען הקבוצה, אבל אם הוא לא אוהב אותי אז אני לא יכולה לגרום לו לאהוב", אמרה.

מהפועל חיפה נמסר: "מועדון הכדורגל הפועל חיפה חיפה והעומד בראשו, הבעלים יואב כץ, מוקירים את תרומתו של רובי שפירא ז"ל להיסטוריה המפוארת של הפועל חיפה שתחגוג השנה 98 להיווסדה. יואב כץ הוא זה שהחליט להנציח את שמו של רובי וקרא לקבוצת הנוער של המועדון על שמו וכן השתתף בטקס חנוכת קריאת כיכר של שמו של שפירא לפני מספר שנים. כמו כן, המועדון תחת יואב כץ מציין את יום השנה למותו של רובי שפירא ז"ל לפני משחקי הבית מזה 18 שנה. מעשים אלה ועוד מדברים בעד עצמם".

אוהדי הפועל חיפה
שוב מביעים את זעמם. אוהדי הפועל חיפה | מאור אלקסלסי

2. לפני כשבוע וחצי אמר אלישע לוי ש"שלושת המשחקים הקרובים יראו לאן הפועל חיפה הולכת העונה". כששיגר את המשפט הזה, גם לוי לא האמין שדווקא קבוצתו שהייתה במקום השלישי, שתי נקודות בלבד מהמקום הראשון נכון ליום ראשון שעבר, תהיה אחת הקבוצות הבודדות שתסיים עם מאזן של אפס נקודות מתוך תשע מול שלוש "הקבוצות הגדולות".

אחרי שהפסידו למכבי תל אביב, הובסו בדרבי החיפני ואמש 1:0 נכנעו למוליכה הפועל באר שבע, לוי וחניכיו ירדו למקום השישי ונראה שיצטרכו להיות חלק מאבקים לא פשוטים ב-14 המשחקים הבאים כדי להיכנס לפלייאוף העליון. "אין ספק שחטפנו סטירה מצלצלת בשלושת המשחקים האלה ונכנסנו למשבר", אמר שחקן בקבוצה, "היינו בטוחים שנוכל להוציא תוצאות טובות בהרבה, אבל כשלנו לגמרי בכל המשחקים. עכשיו נצטרך להתאושש וזה לא פשוט".

בחיפה העבירו ביקורת על היכולת וניראה שהחסרון של אלון תורג'מן גדול משחשבו. "אין ספק שאלון הוא השחקן הכי חשוב שלנו העונה", קבע גורם בחיפה שהוסיף כי "גם בלעדיו אסור לנו להיראות ככה". עיקר הביקורת הייתה על כך שמלבד מצב אחד טוב של אלן אוז'בולט, הקבוצה כלל לא הגיעה למצבים ושוערה של הפועל באר שבע, עומרי גלזר, אפילו לא נאלץ למתוח את איבריו. כמו כן בקבוצה היו מאוכזבים מהיכולת של סקו טורה ומקווים מאוד שהשחקן יחזור ליכולתו הטובה

טל בומשטיין, שוער הפועל חיפה
מנע תבוסה בהופעת הבכורה וזכה לעידוד מלוויטה. בומשטיין | מאור אלקסלסי

3. אם האדומים מחפשים נקודת אור, הם קיבלו אותה בדמות השוער המחליף טל בומשטיין. השוער, שלא רשם עד אתמול הופעה בליגת העל, החליף את אוהד לויטה הפצוע והיה האחראי הישיר לכך שהתוצאה לא הייתה גבוהה בהרבה.

"יש לי את אלישע שהוא מאמן מהגדולים שהיו בישראל ומאמן שוערים מצויין והם נתנו לי את הביטחון", פירגן בומשטיין, "נכון שהדרבי היה סטירה מצלצלת וחבל שלא תיקנו אמש עם תוצאה אחרת, אבל בכדורגל כל יום הוא יום חדש".

בומשטיין גם נשאל על יחסיו עם לויטה הפצוע והבהיר: "אוהד דיבר איתי ועודד אותי מאוד. אני רואה במגרש לפניי חבורה של גברים וגם בתוך חדר ההלבשה, למרות המצב יש רוגע ואין פאניקה".