הפועל ירושלים צפויה לספוג הפסד טכני, זיו אריה: "אני אשם"

play
זיו אריה, מאמן הפועל ירושלים | דני מרון
בית"ר ירושלים סיימה ב-1:1 עם הפועל ירושלים, שצפויה לספוג הפסד טכני 03:06

המאמן לא שם לב שיש לו כבר חמישה זרים על המגרש ובדקה ה-77 הכניס את נומביל במקום חדידה. שיתוף ששת הזרים צפוי לגרור הפסד טכני 3:0. אריה: "התחושות קשות, אני אחראי. שמענו את אוהדי בית"ר שרים 'איך זה לקבל 3?' ואז הבנו"

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים אמנם סיימה הערב (ראשון) ב-1:1 נגד בית"ר ירושלים, אבל צפויה לספוג הפסד טכני. בדקה ה-77 זיו אריה ביצע חילוף והכניס את קלייטוס נומביל במקום גיא חדידה. מאותו רגע היו לאדומים-שחורים שישה זרים על המגרש והמשמעות היא על פי התקנון הפסד טכני 3:0 בלי קשר לתוצאת הסיום. האכזבה רק הפכה לגדולה יותר אחרי שאונדז'יי באצ'ו – אחד הזרים אגב – כבש שער שוויון בתוספת הזמן.

התמונות בסיום היו סוריאליסטיות. באצ'ו ושחקניה הזרים של הפועל ירושלים חגגו את השוויון, עד שגוני נאור ניגש והסביר להם את הסיטואציה – מה שגרר תגובות המומות. שחקני בית"ר ירושלים נראו מאוכזבים ולפתע הכרוז הודיע שהקבוצה שלהם תשיג ניצחון טכני. בשניות הבאות הגיעה שאגה אדירה מהיציע ומיד לאחר מכן אוראל דגני וירדן שועה הובילו חגיגות משלהם.

אוהדי הפועל ירושלים קראו לזיו אריה להתפטר, בעוד אוהדי בית"ר שרו לעברם: "איך זה לקבל 3?".

ממנהלת הליגות נמסר ש"המקרה ייבחן בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל אשר יקבע את ההשלכות של המעשה", אבל התקדימים כאמור ברורים: הפועל עכו שיתפה שישה זרים בהפסד 1:0 למכבי פתח תקוה בנובמבר 2017 וספגה הפסד טכני. לבית"ר ירושלים זה קרה בגביע הטוטו, בתחילת אותו חודש, והיא נענשה בהפסד טכני 3:0 לעירוני קרית שמונה ובקנס של 6,000 שקלים.

שחקן הפועל ירושלים אונדז'יי באצ'ו
באצ'ו בהלם | ברני ארדוב

זיו אריה אמר בסיום: "תחושות קשות. כל מה שיגידו עלינו זה בסדר, יצחקו עלינו ברשתות החברתיות ובכל מקום. אנחנו ארגון מסודר ויש לנו צוות, אבל האחריות כולה שלי. ניסינו לעשות חילופים שישנו את המשחק וזה ברח לנו. אסור שזה יקרה. אני צריך להתנצל בפני המועדון, אני מתנצל בפני השחקנים. מה ההבדל בין דקה 75 לעכשיו? זה לא משנה. יש לנו צוות גדול על הספסל ולמעלה ואנחנו בקשר, אבל זו אחריות שלי וזה לא יקרה עוד פעם".

המאמן הוסיף על הרגע בו הבין את הטעות: "שמעתי התלחששויות על הספסל, הבנתי שהראל שלום שם לב, אבל לא הספיק להגיד לי. שמעתי את האוהדים של בית"ר שרים 'איך זה לקבל שלוש?' ואז גם העוזר שלי הבין".

על המשחק עצמו אמר אריה: "לא יודע איזה משחק אתם ראיתם. במחצית הראשונה היו דקות שהזכירו את הדרבי הקודם, אבל היה משחק די שקול. במחצית השנייה הייתה קבוצה אחת על המגרש, יצרנו יותר מצבים ממה שהם יצרו במחצית הראשונה והשגנו תיקו שהגיע לנו, זה לא משנה כרגע".

שחקני הפועל ירושלים, קלייטוס נומביל, חאמד שולאג'ה
נומביל ושולאג'ה בסיום | ברני ארדוב

גיא בדש שבישל את שער השוויון: "הייתי בטוח שיצאנו עם נקודה והגיע לנו להשיג נקודה. אין מה לעשות, זה קרה וטעויות קורות. אנחנו צריכים להיות מאוחדים ולהמשיך למשחק הבא. אין מה לעשות. קשה להתעלם מזה, אבל אם נצליח לשים את זה מאחורינו, אז נצא קדימה".

בדש המשיך: "תיקו היה משקף מאוד, רק הטעות הקטנה הזו גמרה את זה ככה. עובדים קשה מאוד וברוב המשחקים אנחנו נראים בסדר, יש לנו בעיה עם כיבוש שערים וזה לא התחבר ל-100 אחוז. אם לא הייתה הטעות הזו, הכול היה אחרת ומשחק מאוזן. קרתה טעות שלא הייתה צריכה לקרות, אבל אנחנו מאוחדים וממשיכים קדימה".

משחקי המחזור הבא בליגת העל

הפועל תל אביב – מכבי פתח תקוה
עירוני קרית שמונה – הפועל חיפה
הפועל ירושלים – הפועל חדרה
מכבי נתניה – בית"ר ירושלים
מ.ס. אשדוד – הפועל נוף הגליל
הפועל באר שבע – בני סכנין
מכבי חיפה – מכבי תל אביב