ברדה: "נוף הגליל תישאר בליגה. דראפיץ' אחד האנשים הכי יקרים לי"

play
זכה לקבלת פנים חמה באימון. שי ברדה | אתר רשמי, הפועל נוף הגליל
חיפה התפוצצה והפכה, דוידה הלהיב: שערי המחזור ה-16 בליגת העל 04:04

המאמן החדש מוכן לבכורה שלו לבד על הקווים נגד קרית שמונה ומי שהיה שותפו במשך שנים: "אני זה לא הסיפור פה. אנחנו חייבים חיזוק בינואר"

(גודל טקסט)

הפועל נוף הגליל

שי ברדה, מאמנה החדש של הפועל נוף הגליל, יערוך את משחק הבכורה שלו מחר (שבת, 17:30) כשקבוצתו תארח את הפועל קרית שמונה באצטדיון גרין. ברדה, שחתם אמש על חוזהו באופן רשמי, קיבל מטרה ברורה והיא להשאיר את הקבוצה בליגת העל, כאשר משימת ההישרדות מתחילה כבר מחר מול סלובודן דראפיץ', חברו הטוב והאיש שעבד איתו בצמוד שנים רבות.

ברדה, שהספיק להעביר שני אימונים בלבד, לא מתכוון לערוך מהפכות גדולות בהרכב, גם בשל העובדה שלנוף הגליל יש סגל מצומצם עם אפשרויות מוגבלות יחסית לשינויים. טימותי מוזי סיים עונש הרחקה ועשוי לשוב לעמדת המגן השמאלי, כאשר ויקי כחלון עשוי לפתוח בימין. קשר הרכש איתן ולבלום צפוי לערוך הופעת בכורה וגם הוא מועמד לפתוח מחר, לצידם של רועי שוקרני ופדרו סאס, בקישור.

"אם לא הייתי מאמין שנישאר בליגה, לא הייתי נמצא פה", אמר ברדה לקראת המשחק. "אי אפשר להגיע לפה ולא להתרשם מהמתקן יוצא הדופן שיש פה, אנשים חמים ואני מאמין שתוך כדי עבודה אנחנו נעשה את זה. ראשית יש פה שחקנים שמחוייבים למועדון, הקבוצה עצמה רצה ואנרגטית. אנחנו נעשה את החיזוק הנכון ואני אמנם רק שני אימונים פה, אבל זו לא שאלה, נוף הגליל תישאר בליגה".

על המפגש מול דראפיץ': "סלובו הוא אחד האנשים הכי יקרים לי בחיים ובכדורגל עצמו. רק להיזכר בתקופות מדהימות, הצלחות ואנרגיות מטורפות וכימיה שאני לא יודע אם קיימת בשום צוות או מועדון אחר שעובד. יתרה מכך, רק היום אני מבין כמה למדתי וכמה אני מנסה לשאוב משיתוף הפעולה שהיה. אני מאחל לו את כל ההצלחה שבעולם, חוץ ממחר. זו פיקנטריה עבור התקשורת, אבל גם לנו. אני מניח ששנייה מפתיחת המשחק זה ייעלם. זו זכות ענקית לחלוק עשר שנים עם הבנאדם הזה ורק היום אני מבין, כמה כוח היה לשיתוף פעולה הזה. הרבה מעבר לאיש מקצוע מצוין, אני יכול להגיד שמדובר באדם מדהים".

על התחושות לקראת משחק בכורה כמאמן ראשי לבדו: "אני מסתכל על הדברים בכדורגל קצת אחרת. אני עמדתי על הקווים בלא מעט משחקים בליגת העל וגם בלאומית. הרבה יותר מרגש עבורי זו המטרה להשאיר את נוף הגליל בליגה, אני זה לא הסיפור פה. יש פה מועדון וצריך לעשות הכל כדי שהוא ישרוד בליגה ואנחנו נעשה את זה בזכות הרבה אהבה של הקהל ובזכות חיזוק שחייבים בינואר. שי ברדה זה לא הסיפור".

שי ברדה, מאמן הפועל נוף הגליל
זכה לקבלת פנים חמה באימון. שי ברדה | אתר רשמי, הפועל נוף הגליל

ועוד בנוף הגליל, הקשר הליברי דייויד טווה, ששיחק העונה בקבוצת רוך ברסט מבלארוס, נחת בישראל והגיע לאימון הבוקר. עם נחיתתו אמר טווה: "שמח על ההזדמנות להגיע לישראל, מקווה שאוכיח את עצמי ואעזור לקבוצה לעמוד במטרות שלה".

הרכב משוער: סטפן מרינוביץ', טימותי מוזי, יבגני ברקמן, דיוויד אקווה, דולב אזולאי, ויקי כחלון, איתן ולבלום, רועי שוקרני, פדרו סאס, והיב חביבאללה, קווין פרייטר.

דייויד טווה, הפועל נוף הגליל
הספיק להגיע לאימון. טווה עם נחיתתו בישראל | אתר רשמי, הפועל נוף הגליל

עירוני קרית שמונה

קשרה החדש של עירוני קרית שמונה, יוליוס סקה, צפוי לפתוח מחר בהרכב וזאת לאחר שהתאמן עם הקבוצה בשבועות האחרונים. סקה הוא הרכש הראשון של סלובודן דראפיץ' ועל אף שלא יכול היה להיכלל בסגל עד פתיחת החלון באמצע השבוע, הוא התאמן עם הקבוצה ומחר אמור להחליף בהרכב את אובידיו ביק הפצוע. מלבד סקה, בקבוצה מתלבטים בין מוחמד שכר שחוזר מפציעה לבין מורגן פרייר שחוזר מעונש הרחקה.

כידוע, מי שיפגוש את עוזרו לשעבר הוא סלובודן דראפיץ', שבפעם הראשונה ישחק מול קבוצה ששי ברדה מדריך כמאמן ראשי. בקרית שמונה ציינו שלמרות קשרי החברות הטובים, דראפיץ' מבין את המשמעות לנצח את חברו הטוב במשחק מחר.

הרכב משוער: זיגוס ברטקוס, גיא מזרחי, עאיד חבשי, זיו מורגן, עלא ג'אפר, סמואל בראון, ידין לוגסי, רועי קהת, יוליוס סקה, מוחמד שכר, איתמר שבירו.

יוליוס סקה שחקן עירוני קרית שמונה
יוליוס סוקה שחקן עירוני קרית שמונה | אתר רשמי, אתר רשמי

טריוויה

* בכל 14 המפגשים בין הקבוצות בכל המסגרות ב-20 השנים האחרונות, לא נרשם אפילו ניצחון חוץ אחד. המאזן עומד על 2:5 לנוף הגליל בניצחונות ועוד שבע תוצאות תיקו.

* הביקור האחרון של קרית שמונה באצטדיון גרין היה בדיוק לפני 12 שנה, ב-8 בינואר 2010, ואז היא הפסידה 2:0 להפועל נצרת עילית בליגה הלאומית. אדריאן רוצ'ט הוא השריד היחיד של הקריה מאותו משחק, ראובן גל שותף כמחליף אצל המנצחת.

* הפועל נוף הגליל סופרת חמישה הפסדים רצופים והיא ללא ניצחון כבר שמונה מחזורים, כשההגנה שלה היא הגרועה בליגה עם 27 ספיגות.

* בבית יש לנוף הגליל שלושה הפסדי ליגה רצופים. רצף של ארבעה הפסדים ביתיים לא היה לה מאז ספטמבר-נובמבר 2010, אז שיחקה בלאומית.

* שי ברדה יערוך בכורה כמאמן ראשי בליגת העל ודווקא מול סלובודן דראפיץ', לצדו עבד בשמונה השנים הקודמות בבית"ר תל אביב רמלה, מכבי נתניה ובית"ר ירושלים (שתי קדנציות).

משחקי המחזור ה-17:

שבת, 15:00: הפועל חיפה – הפועל תל אביב (ספורט3)
שבת, 17:30: הפועל נוף הגליל – עירוני קרית שמונה
שבת, 17:45: מכבי פתח תקוה – מכבי חיפה (ספורט3)
שבת, 20:00: מכבי תל אביב – הפועל באר שבע

ראשון, 19:00: הפועל חדרה – מכבי נתניה
ראשון, 20:15: בית"ר ירושלים – מ.ס. אשדוד (ספורט1)

שני, 20:15: בני סכנין – הפועל ירושלים (ספורט1)