קלינגר: "עד סוף העונה זה קרב על החיים". ינקו ישחק עם קיבוע?

play
אריק ינקו, שחקן מכבי פתח תקוה | אריאל שלום
שער יפה לשי אליאס ב-0:2 של הפועל ת"א על הפועל חיפה 02:41

מכבי פתח תקוה תתארח אצל הפועל חיפה (שבת, 17:30) בעיצומו של מומנטום רע במיוחד. אזולאי ואולסק ייעדרו, אליהו בספק. לויטה, איזוצ'וקוו ואוז'בלט צפויים לשוב להרכב של אלישע לוי, קפילוטו הפצוע לא בסגל

(גודל טקסט)

הפועל חיפה

הפועל חיפה תארח מחר את מכבי פתח תקווה (שבת, 17:30) למשחק קריטי מאוד עבורה. "אנחנו חייבים לנצח מחר אם אנחנו רוצים להמשיך להיאבק על מקום בפלייאוף", אמר שחקן בקבוצה, "מחר זה כמו המשחק מול אשדוד, היכולת לא מעניינת – רק מלחמה ושלוש נקודות".

המאמן אלישע לוי יקבל חזרה את השוער אוהד לויטה, אנתוני איזוצ'וקוו ואלן אוז'בלט שהחלימו מקורונה. מי שלא ייכלל בסגל הוא ניסו קפילוטו, שסובל מדלקת בגיד המפשעה. אלון תורג'מן ימשיך לקבל את הקרדיט בחוד ובחיפה מקווים מאוד שיחזור לכושר שאפיין אותו לפני הפציעה.

הרכב משוער: אוהד לויטה, דור מלול, עלי כיאל, אנתוני איזוצ'וקוו, דודי טויטו, לירן סרדל, סקו טורה, סער פדידה, חנן ממן, אלן אוז'בלט, אלון תורג'מן.

אוהד לויטה שוער הפועל חיפה
גם הוא בין המחלימים מקורונה שישובו להרכב. לויטה | מאור אלקסלסי

מכבי פתח תקוה

נועלת הטבלה ותנסה לשים סוף לשרשרת של 10 משחקי ליגה רצופים ללא נצחון, בהם תשעה הפסדים ותיקו אחד. בקבוצה מקווים שהניצחון באמצע השבוע על אחי נצרת, ייתן לשחקנים ביטחון . המאמן ניר קלינגר יחסר מחר את איתן אזולאי המוצהב ואת ניקו אולסק ומוחמד עוואד הפצועים. השוער אריק ינקו, שסובל משבר באחת מאצבעות ידו, בספק גדול מאוד למשחק וייתכן שיוכל לשחק עם סד קיבוע מיוחד. גם המגן ינון אליהו, עדיין לא כשיר לחלוטין וגם הוא בספק למשחק מחר.

לצד ההכנות למשחק בשבת, ממשיכים בקבוצה בחיפושים אחר שחקני חיזוק, בעיקר לחלק ההתקפי. בפתח תקוה ינסו לצרף חלוץ ישראלי ואם לא יהיה כזה פנוי במהלך החלון, יאלצו לצרף חלוץ זר ולשחרר את אחד הזרים האחרים בסגל. הקשר עידו שחר אמור לקבל שחרור ממכבי תל אביב בתחילת השבוע הבא וכשזה יקרה הוא צפוי להגיע בהשאלה עד סוף העונה.

"התאוששנו גם מהמשחק מול מכבי חיפה וגם ממשחק הגביע", אמר המאמן ניר קלינגר לקראת המשחק מחר בחיפה. "בקבוצה מרגישים שאנחנו מאוד רוצים להטמיע איזשהו תהליך. ברור שהמשחק הקרוב בחיפה הוא משחק מאוד מאוד מכריע. אנחנו בקרב על החיים שלנו מעכשיו ועד סוף העונה. זה מה שאנחנו מתכוונים לעשות, להיאבק בציפורניים ולנסות לאגור כמה שיותר נקודות כדי להדביק את היריבות שלנו לתחתית".

הרכב משוער: מרקו וולף, דור אלו, דניאל פלשר, מרכוס דיניז, אור בלוריאן, מוחמד הינדי, עמית מאיר, ארד בר, אור אינברום, לאמק בנדה, ג'יימס אדניי.

אריק ינקו, מכבי פתח תקוה
יוכל לשחק? ינקו | מאור אלקסלסי

טריוויה

* מכבי פתח תקוה ניצחה את הפועל חיפה בארבעת המפגשים האחרונים בליגה, בהפרש מצטבר של 1:9.

* התיקו האחרון בין הקבוצות בחיפה היה בדצמבר 2011 (1:1) וכדי למצוא את ה-0:0 האחרון במפגש אותו הפועל חיפה אירחה, צריך לחזור עוד יותר מעשור לאחור – לאפריל 2001.

* הפועל חיפה ספגה בכל אחד מתשעת המחזורים האחרונים, אחרי שבשמונת המחזורים הראשונים שמרה על שער נקי ארבע פעמים.

* מכבי פתח תקוה עם נקודה אחת מ-30 האחרונות וברצף של שישה הפסדי ליגה – הארוך ביותר שלה מאז שבעת ההפסדים במרץ-אפריל 2017.

* נועלת הטבלה היא גם קבוצת החוץ הגרועה בליגה, עם נקודה אחת ורק שני שערים בשמונה משחקים כאורחת.

משחקי המחזור ה-18:

שבת, 15:00: הפועל תל אביב – הפועל נוף הגליל (ספורט3)
שבת, 17:30: הפועל חיפה – מכבי פתח תקוה
שבת, 19:50: הפועל ירושלים – מכבי תל אביב (ספורט3)

ראשון, 19:00: הפועל חדרה – מ.ס. אשדוד
ראשון, 20:00: עירוני קרית שמונה – בית"ר ירושלים (ספורט2)

שני, 20:00: מכבי נתניה – בני סכנין (ספורט3)
שני, 20:30: הפועל באר שבע – מכבי חיפה