אחרי שניצן נדבק: אין מאומתים נוספים לקורונה בבית"ר ירושלים

play
איתמר ניצן שוער בית"ר ירושלים | מאור אלקסלסי
שער ענק לריקן, מכבי תל אביב ברבע הגמר אחרי 3:5 בפנדלים על קרית שמונה 04:41

אחרי שהשוער נמצא חיובי לנגיף, בקבוצה מיהרו לבצע בדיקות מהירות לשחקנים ולאנשי הצוות ולא אותרו נדבקים נוספים. המשמעות: המשחק בקרית שמונה ייערך כמתוכנן (20:00, ספורט2). קמסו מארה ומקס גרצ'קין החולים ייעדרו

(גודל טקסט)

עירוני קרית שמונה

אחרי ההדחה הכואבת מגביע המדינה, עירוני קרית שמונה תנסה לחזור למסלול הערב (ראשון, 20:00, ספורט2) למסלול הניצחונות כשתארח את בית"ר ירושלים. המטרה של הקבוצה היא לבסס עצמה בין שש הראשונות, במטרה כמובן להשיג את הכרטיס לפלייאוף העליון בסיום הליגה הסדירה. מורגן פרייר, שכבש צמד לרשת מכבי תל אביב, ימשיך בהתקפה לצד איתמר שבירו.

"חבל שלא עברנו שלב בגביע, אבל עכשיו חוזרים ללחם והחמאה שזו הליגה", אמר המאמן סלובודן דראפיץ'. "אנחנו יודעים שבית"ר חייבת לנצח, אבל אנחנו גם רוצים להמשיך בתקופה הטובה שלנו. מקווה שיהיה מגרש מלא ואווירה טובה".

הבלם זיו מורגן הוסיף: "אנחנו מאוכזבים עדיין ממשחק הגביע, אבל אין לנו זמן להוריד את הראש. גם בינינו דיברנו שזה המשחק הכי חשוב העונה כי זה יכריע אם נמשיך למעלה או נתדרדר למטה. אנחנו ביכולת טובה בליגה ורוצים להמשיך ככה".

שחקן עירוני קרית שמונה זיו מורגן
שחקן עירוני קרית שמונה זיו מורגן | ברני ארדוב

בית"ר ירושלים

על רקע הופעתו של סטפן מלול כרוכש פוטנציאלי למועדון ואחרי שורת הפסדים כואבים, לרבות ה-4:0 נגד מכבי חיפה בשמינית גמר גביע המדינה, בית"ר ירושלים יצאה היום לקרית שמונה בתקווה להשיג נקודות שישפרו את מצבה בתחתית הטבלה. שחקני הקבוצה והצוות המקצועי נסעו לשהות בבית מלון בצפון מהצהריים כחלק מההכנה, אבל אז התבשרו שהקורונה הגיעה גם אליהם.

הקבוצה הודיעה הבוקר שהשוער איתמר ניצן נמצא חיובי, ושאר שחקני בית"ר נדבקו מיד לאחר מכן בביקות מהירות בבית המלון בצפון. לשמחת אנשי בית"ר, לא נמצאו מאומתים נוספים לנגיף מלבד ניצן ועל כן המשחק יתקיים כמתוכנן. עם זאת, מקס גרצ'קין וקמסו מארה חולים וגם הם לא הצטרפו לקבוצה שיצאה לצפון.

בסך הכל לאוטובוס של הקבוצה עלו 17 שחקנים, כולם נבדקו בצהריים בבדיקת אנטיגן ויצאו שליליים. מי שבנוסף ייעדרו הם מרקו ינקוביץ' ה"פצוע", ואוראל דגני שחזר היום לאימון קל לאחר הקורונה. בעקבות הודעת ניצן הבוקר, השוער השלישי רוי ששון הצטרף וישמש מחליף לנתנאל דלויה

מבית"ר נמסר ש"הם מצטרפים לעמית כהן, ג'וסואה מחייאס, ניב זריהן, ריצ'מונד בואצ'י וליאל דרעי שייעדרו גם הם עקב פציעות והיעדרויות. אנו עומדים בקשר עם כל הגורמים ונעדכן על התפתחויות בהמשך היום". עם זאת, עמדת המינהלת נכון לשעות הצהריים היא שהמשחק של בית"ר יתקיים כמתוכנן. דירקטוריון המינהלת קבע בעניין הקורונה שמספיקים 13 שחקנים ובתוכם שוער כדי לקיים משחק (13 שחקנים זה כולל שחקני נוער).

במקביל, יוסי מזרחי מתלבט בנוגע למערך, כאשר במקרה שהקבוצה תעלה עם חלוץ אחד, לירן רוטמן יפתח על חשבון חלאופילו פלייטר. ירדן שועה יחזור לסגל לאחר שנעדר בחיפה, רועי הרמן יחזור להרכב לאחר שחש לא טוב ועלה מהספסל בהפסד האחרון.

לקראת המשחק אמר המאמן: "אנחנו לא מרימים ידיים, למרות המצב הקשה שלנו. כולם פה מאמינים שאפשר לצאת מזה ואני מקווה שמחר יראו את זה. אנחנו מחזקים את השחקנים ומנסים להסביר להם ששום דבר לא אבוד. המצב בטבלה הוא לא קטסטרופה, אנחנו לא מקום אחרון. עם הרבה לחימה אפשר להוציא נקודות בקרית שמונה".

יוסי מזרחי מאמן בית
בית"ר זקוקה לניצחון שישפר את מצבה בתחתית | מאור אלקסלסי

טריוויה

* המאזן בין הקבוצות ב-32 משחקים בליגת העל: 10:12 לבית"ר ירושלים בניצחונות ועוד 10 תוצאות תיקו.

* בית"ר לא הפסידה ליריבתה בשבעת המפגשים האחרונים, מאז שעידן נחמיאס ומוחמד שכר קבעו 0:2 בקרית שמונה בספטמבר 2018.

* קרית שמונה השיגה 16 נקודות בשמונת המחזורים עם סלובודן דראפיץ' על הקווים, אחרי שמונה נקודות בלבד בתשעת המחזורים טרם מינויו.

* מאז ה-0:3 על מכבי פתח תקוה בתחילת נובמבר, בית"ר לא השיגה ניצחון על המגרש בליגת העל. מדובר כבר בשמונה מחזורים, אם לא מחשיבים את הדרבי בו נקבע 0:3 טכני.

* סף שבירה נמוך: בית"ר השיגה רק נקודה אחת מ-10 המשחקים בהם נקלעה לפיגור. זה קרה רק ב-1:1 הביתי מול מכבי נתניה, כאשר בתשעת המקרים האחרים הפסידה.

משחקי המחזור ה-18:

שבת, 15:00: הפועל תל אביב – הפועל נוף הגליל (ספורט3)
שבת, 17:30: הפועל חיפה – מכבי פתח תקוה
שבת, 19:50: הפועל ירושלים – מכבי תל אביב (ספורט3)

ראשון, 19:00: הפועל חדרה – מ.ס. אשדוד
ראשון, 20:00: עירוני קרית שמונה – בית"ר ירושלים (ספורט2)

שני, 20:00: מכבי נתניה – בני סכנין (ספורט3)
שני, 20:30: הפועל באר שבע – מכבי חיפה