אלחמיד צפוי לפתוח אצל הפועל באר שבע. בכר: "נבוא להתנפל וללחוץ"

play
חאתם עבד אלחמיד, הפועל באר שבע | דני מרון
תקציר: מכבי חיפה - הפועל באר שבע 2:1 04:44

אחרי שהתנצל והשתתף באימון, השחקן אמור לעלות כמגן שמאלי. גלזר בשער, יחזקאל בחוד. מאמן מכבי חיפה לקראת משחק העונה (שני, 20:30): "נמשיך בגישה שלנו". רודריגס מתחרה על עמדות המגנים

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע

האימון המסכם של הפועל באר שבע לקראת משחק העונה נגד מכבי חיפה מחר (שני, 20:30) הסתיים כשעדיין לא ברור אם חאתם עבד אלחמיד יפתח בהרכב. באימון תורגלו אביב סולומון ודנילו אספרייה בעמדת המגן השמאלי, אבל נראה כי בסופו של דבר יפתח אלחמיד בעמדה הזו, אחרי שהתנצל היום בכל דרך אפשרית על נטישת האימון אתמול ללא אישור.

רוני לוי התלבט בימים האחרונים מי יפתח בשער ולבסוף החליט על עומרי גלזר, בשל היכולת הטובה שלו בין הקורות כאשר אריאל הרוש היה פצוע. בהתקפה יעלה המאמן עם ניקיטה רוקאביציה ושגיב יחזקאל, שיועדף על פני איתי שכטר. דוידה פטרוצ'י יפתח בקישור לצד מריאנו באריירו ורמזי ספורי. במקביל להכנות, בהפועל באר שבע גילו היום כי המנהל המקצועי אליניב ברדה נמצא חיובי לקורונה והוא לא יהיה עם הקבוצה בטרנר מחר.

המאמן רוני לוי אמר במסיבת העיתונאים: "משחק חשוב מאוד נגד קבוצה טובה מאוד. אנחנו משחקים בבית, מול הקהל שלנו ומתכוננים בשיא הרצינות. יש לנו הרבה שחקנים מנוסים, הם מבינים את גודל המעמד וחשיבות המשחק. אני שמח שיש בעיר תכונה טובה והקהל מאוד צמא לראות את הקבוצה מנצחת ומצליחה. ניתן 100 אחוז כדי שהקהל שלנו ישמח". רמזי ספורי הוסיף: "מתכוננים בצורה הכי טובה שיש, מרגישים את העוצמות מעכשיו ואני בטוח שעם הקהל ניתן את ה-100 אחוז. כל שחקן רוצה לתת הכול ונעשה הכול כדי שהקהל שלנו יחזור שמח".

שחקן הפועל באר שבע שגיב יחזקאל
זוכה לעדיפות על פני שכטר. שגיב יחזקאל | ברני ארדוב

מכבי חיפה

האלופה השלימה את הכנותיה למשחק העונה מול הפועל באר שבע ויצאה לבית מלון בדרום. מי שלא יצא עם מכבי חיפה הוא הבלם אורי דהן שלא יהיה בסגל מחר. פרט אליו, בכר הוציא 21 שחקנים כך שמחר לקראת המשחק אחד מהשחקנים שיצאו למלון ינופה גם הוא מהסגל. המאמן לא צפוי לעשות יותר מדי שינויים לעומת ההרכב שפתח במשחקי הליגה האחרונים, כאשר לפי התרגול במצבים הנייחים עושה רושם שההתלבטות העיקרית היא בין רז מאיר לחוסה רודריגס בעמדת המגן הימני, אם כי הספרדי עשוי להחליף גם את סאן מנחם.

לקראת הביקור בטרנר אמר המאמן: "משחק בין שתי מוליכות הטבלה, תהיה אווירה טובה עם קהלים מדהימים. שתי הקבוצות במומנטום טוב, אבל אנחנו מסתכלים על עצמנו ורוצים להמשיך בתקופה הטובה. נעשה הכול כדי לשמח את הקהל שלנו ולנצח את המשחק. עם כל הכבוד למעמד וליריבות, אנחנו צריכים להמשיך את מה שאנחנו עושים, לבוא באותה גישה, להתנפל וללחוץ. אם נשחק את המשחק שלנו, יש לנו גם סיכוי טוב לנצח".

בוגדן פלאניץ', שיחזור למרכז ההגנה אחרי שלא שותף ב-0:4 על בית"ר בגביע, הוסיף: "משחק קשה מאוד בין שתי הקבוצות הראשונות בטבלה כרגע. ננסה לשמור על המקום הראשון ולנצח שם. ברור שזה יהיה קשה, כבר הפסדנו להם במשחק הקודם, אז זה יוכרע על הדברים הקטנים. אנחנו צריכים להיות מרוכזים, אגרסיביים וקשוחים, ואני מקווה שננצח".

שחקן מכבי חיפה בוגדן פלאניץ'
צפוי להיות כשיר לסוף השבוע. פלאניץ' | ברני ארדוב

טריוויה

* המאזן בין הקבוצות בליגה הבכירה בשנות ה-2000 עומד על 8:28 למכבי חיפה בניצחונות ועוד 12 תוצאות תיקו.

* צמד הפנדלים הדרמטי של איאד אבו עביד ב-1:2 בחיפה בסיבוב הראשון, קטע להפועל באר שבע רצף של 11 משחקים ללא ניצחון ליגה על הירוקים. כעת היא רוצה לעשות את זה גם בבית, לראשונה מאז ה-0:2 בדצמבר 2017.

* ברק בכר אימן אז את באר שבע בדרך לאליפות השלישית ובן שהר פתח בחוד, כשבשערה של מכבי חיפה ניצב עומרי גלזר ואיתו בהרכב ניקיטה רוקאביציה. כל אחד מהם נמצא הפעם בצד השני.

* הפועל באר שבע מגיעה אחרי הפסד הבכורה שלה העונה, אבל היא עדיין הקבוצה היחידה בליגה שטרם הפסידה בבית.

* להפועל באר שבע יש את ההגנה הכי טובה עד כה (11 ספיגות בלבד) ואילו מכבי חיפה עם ההתקפה הטובה מכולן, ובפער גדול: 46 שערים לעומת 29 של באר שבע במקום השני.

* מכבי חיפה ברצף של תשעה ניצחונות ורוצה להשיג את ה-10 – דבר שלא עשתה מאז פתיחת עונת 2009/10. אגב, בעונה שעברה היה לה רצף של שמונה ניצחונות שנעצר עם 1:1 בבאר שבע.

* זו הפעם הראשונה העונה שמכבי חיפה פותחת מחזור כשהיא בראש הטבלה, שם החליפה את הפועל באר שבע שניצבה בפסגה מהמחזור החמישי.

* עומר אצילי הוא מלך השערים (11) והבישולים (9) בליגה. חסר לו בישול אחד כדי לשבור את השיא של יוסי בניון (המחזור ה-19 ב-1999/00) ולהפוך לשחקן שהגיע הכי מהר לדאבל-דאבל עונתי בעידן ליגת העל.

תוצאות השבת:

הפועל תל אביב – הפועל נוף הגליל 2:2
הפועל חיפה – מכבי פתח תקוה 2:2
הפועל ירושלים – מכבי תל אביב 3:1