מכבי תל אביב בקריאה לאיגוד השופטים: "קיימו בדק בית בהול"

play
שחקן מכבי תל אביב מתן חוזז אחרי שספג כרטיס אדום | ברני ארדוב
עם שני שערים בתוספת הזמן ותקרית שיפוט ביזארית: מכבי תל אביב גברה 1:3 ע 04:23

מנכ"לית המועדון במכתב: "הטעויות קיצוניות בחומרתן, לאביעד שילוח היסטוריה של שגיאות במשחקינו. מצפים לביקורת פומבית והסקת מסקנות"

(גודל טקסט)

מנכ"לית מכבי תל אביב שרון תמם העבירה הערב (ראשון) מכתב לאיגוד השופטים בקריאה להסיק מסקנות מ"טעויות שיפוט קיצוניות וחריגות בחומרתן" במשחקים האחרונים של הצהובים. במכתב, בו הייתה מכותבת גם ההתאחדות לכדורגל, גינתה תמם את האיומים והנאצות שספג השופט אביעד שילוח בעקבות הטעות החמורה שלו במשחק בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים אמש.

המנכ"לית הזכירה את השער שאושר לטובתה של עירוני קרית שמונה נגד מכבי תל אביב ביום שלישי האחרון, החלטה שהתקבלה על ידי הקוון עומר ברבירו "למרות שגם מצפייה בשידורים חוזרים, עולה כי לא ניתן היה לקבוע באופן ודאי" שהכדור חצה את קו השער במלוא היקפו, "קל וחומר מהמיקום בו עמד הקוון – לא בקו השוער וכשהכדור מוסתר ממנו". עוד צוין לגבי אותו אירוע כי התמיכה של איגוד השופטים בהחלטה הייתה תמוהה, ושההסבר שסיפק מנכ"ל איגוד השופטים לתמם "אינו מניח את הדעת".

שחקן מכבי תל אביב מתן חוזז אחרי שספג כרטיס אדום מהשופט אביעד שילוח
קופח. חוזז עם שילוח | ברני ארדוב

לטענתה של מנכ"לית מכבי תל אביב, ההשלכות להתייחסות ה"שטחית ולא מעמיקה" לשגיאה בקרית שמונה הגיעה אמש בטדי, בהרחקתו המפתיעה של מתן חוזז. "איש מצוות השיפוט לא התערב ולא הסב את תשומת לב השופט הראשי כי אין כל מקום להרחקה", נכתב.

בשלב זה הדגישה תמם באופן חד ונוקב כי "למר אביעד שילוח היסטוריה של טעויות קריטיות במשחקי מכבי תל אביב", לרבות מספר החלטות של השופט במפגש בין הצהובים להפועל באר שבע במחזור הרביעי העונה: "מכבי תל אביב ניצחה בשני המשחקים הללו למרות הטעויות הקריטיות, שהיו עלולות להשפיע באופן מרחיק לכת על התוצאה ועל המשך העונה כולה", הבהירה המנכ"לית.

עוד נמסר במכתב: "אנו סבורים כי אין מדובר בבעיה פרטנית של מכבי תל אביב, אלא של הכדורגל בישראל ומצפים מאיגוד השופטים לבקר את הטעויות בפומבי, להסיק מסקנות לאחר כל משחק, לרבות ענישה מתאימה. גם כשהאיגוד סבור שהחלטות השיפוט נכונות, נצפה לקבל נימוק לכך. כל גיבוי או ניסיון להסתיר רק יעצים את התופעה". לסיום, תמם ביקשה "לקבל פירוט כיצד בכוונתכם לפעול שלא יקרו מקרים כאלה בעתיד. מפצירים בכם לקיים בדק בית בהול ותכנית פעולה לשיפור רמת השופטים בישראל".