יו"ר איגוד השופטים: "מכבי תל אביב חצופה, שלא תיתן לנו הנחיות"

play
שחקן מכבי תל אביב מתן חוזז אחרי שספג כרטיס אדום | ברני ארדוב
עם שני שערים בתוספת הזמן ותקרית שיפוט ביזארית: מכבי תל אביב גברה 1:3 ע 04:23

רונית תירוש הגיבה למכתב של הצהובים, שדרשו שיתבצע "בדק בית" באיגוד לאחר הטעות של אביעד שילוח בטדי: "לא צריכים אותם כדי שיגידו לנו שנעשתה טעות". מכבי תל אביב הגיבה: "ניסיון זול להתעלם ממהות המכתב, נשברו שיאי האירועים 'הבעייתיים' באיגוד"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

באיגוד השופטים ובהתאחדות לכדורגל חשבו כי עליהם להמתין עם מכתב התגובה שלהם למכתב ששלחה אתמול (ראשון) מכבי תל אביב בעניין הטעויות של השופט אביעד שילוח, אבל יושבת הראש רונית תירוש סברה אחרת והחליטה להשיב לטענות הצהובים.

"אנחנו לא צריכים את מכבי תל אביב שתגיד לנו שטעינו", אמרה תירוש לוואלה! ספורט, "אנחנו עושים חשבון נפש בכל שבוע בשקיפות רבה. אנחנו לא צריכים לקבל הנחיות מקבוצות לעשות בדק בית. מכבי תל אביב מאוד חצופה על הנוסח של המכתב. שלא ייתנו לנו הנחיות מקצועיות".

במכבי תל אביב הגיבו לדבריה: "איגוד השופטים בוחר לבקר את הביקורת במקום לבחון את המציאות ולענות לגופו של עניין. בתקופה האחרונה נשברו שיאי האירועים ה'בעייתיים' באיגוד. יושבת ראש שהתערבה בכתיבת דוח שופט, שוכחים דגלים של שופטים בבית, טעויות שיפוט רבות. אנו מצפים לבדיקות ולתשובות ענייניות. מכבי תל אביב גינתה ומגנה כל פעילות אלימה באשר היא, כפי שגם צויין במכתב, וכל ניסיון להפוך את מכבי כאחראית על התלהמות הינה ניסיון זול להתעלם ממהות המכתב והיה עדיף שלא יאמר".

שחקן מכבי תל אביב מתן חוזז אחרי שספג כרטיס אדום מהשופט אביעד שילוח
קופח. חוזז עם שילוח | ברני ארדוב

המחשבה באיגוד ובההתאחדות שלא להשיב היום לטענות מכבי תל אביב הייתה במטרה שלא להפריע לצוות השיפוט שמתכונן הערב למשחק העונה בין הפועל באר שבע למכבי חיפה בראשות השופט המרכזי רועי רינשרייבר. "כל התעסקות היום מצידנו במכתב הזה, תוביל להתעסקות של התקשורת כל היום בשיפוט ואת זה אנחנו לא רוצים", אמרו הבוקר גורמים בכירים באיגוד ובהתאחדות לכדורגל, שעות ספורות לפני הבחירה של תירוש להגיב, "זה יום שלא צריך להתעסק בו בשיפוט. עם כל הכבוד, יש משחק מרכזי הערב והוא הדבר החשוב ביום כזה".

בכל אופן, הגופים עמלים על ניסוח מכתב שיהלום את המכתב שהוציאה מכבי תל אביב. לעצם הטענות המקצועיות של מכבי תל אביב כנגד ההחלטות של שילוח במשחק נגד הפועל ירושלים, אין באיגוד ובהתאחדות לכדורגל איש שחולק עליהן וברור לכולם ששילוח טעה.

מנכ"ל איגוד השופטים יריב טפר אמר היום באופן כללי בנוגע לטעויות השיפוט: "השיפוט הרבה יותר טוב מאיך שמציגים אותו בתקשורת. אתם נוהגים להבליט מקרה אחד ולא להתייחס למשחקים שלמים שעוברים ללא דופי וללא בעיות על ידי צוות השיפוט בכל מחזור".