ברק בכר: "היינו בהלם מהאדום, מחצית של 0:5 נגמרה ב-1:2"

play
ברק בכר מאמן מכבי חיפה | מאור אלקסלסי
שער מופלא לאצילי, 1:2 למכבי חיפה על הפועל באר שבע במשחק העונה 04:43

מאמן מכבי חיפה על הרחקת רז מאיר: "נעשה פה אי צדק, חבל שזה קרה. נטרלנו את הפועל באר שבע". חזיזה: "רק אנחנו יכולים לעצור את עצמנו"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה פתחה הערב (שני) פער של 4 נקודות בפסגת ליגת העל, בזכות ניצחון 1:2 על הפועל באר שבע במשחק עונה סוער. הירוקים "התנפלו" מהפתיחה על היריבה, שעוד הוליכה את הטבלה לפני המחזור הקודם, כאשר עומר אצילי כבש אולי את שער העונה וכבר אחרי 34 דקות האלופה הובילה בשני שערים. אלא שהמארחת צימקה לפני הפסקת המחצית, שבה קרה האירוע שטרף את הקלפים ולמרבה הצער גם הזיז את הפוקוס מהמשחק עצמו, כשרז מאיר הורחק בעקבות עימות עם עוזר מאמן באר שבע אריק בנדו. למרות זאת, הירוקים החזיקו ביתרון עם שחקן אחד פחות ובסיום חגגו ניצחון חשוב.

שחקני מכבי חיפה
חגיגה גדולה. שחקני מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

מאמן מכבי חיפה ברק בכר אמר בסיום: "לא איכנס למה שהיה בהפסקה, את מה שיש לי להגיד אני אומר בארבע עיניים. לא ראיתי מה היה, אבל חבל שזה קרה וזה רק גרם לשחקנים שלי להבין שנעשה פה אי צדק. הם נתנו 200 אחוז, אי אפשר היה לתת יותר. עשינו ניצחון 10 ברציפות, מול קבוצה במקום השני, הייתה פה אווירה מדהימה. עשינו מחצית ראשונה אולי הכי טובה שלנו בשנים האחרונות, היינו שווים יותר מ-1:2 אבל מה שקרה במחצית הוציא איתנו אופי. אני גאה שחקנים אחד-אחד".

בכר סיפר על הרגע בו התבשר על האדום של מאיר: "כבר נתתי הוראות לחצי השני, אבל פתאום לקראת סוף האסיפה קיבלנו עדכון שרז הורחק והיינו בהלם. לשחק בלי מגן שמאלי וב-10 שחקנים זה לא מובן מאליו. נטרלנו את באר שבע, להוציא את הדקות האחרונות שהם היו בטירוף".

על היכולת של קבוצתו, שרשמה הערב ניצחון 10 ברציפות, אמר המאמן: "'התלכלכנו' בצורה נכונה ולגיטימית, לא מוגזמת. זה היה משהו מדהים, הלחץ והמצבים שהגענו, הם לא הצליחו ללחוץ אותנו. ידענו איך היריבה משחקת, מחצית של 0:5 נגמרה 1:2, האדום יכול לשבור אותנו אבל עשינו ניצחון מוצלח במיוחד".

בכר הוסיף: "יש פה עוצמות, קבוצה מאוד ממושמעת התקפית וגם הגנתית. שיודעת לשחק את הכדורגל שאנחנו מעבירים להם, עם כל זה שיש פה כביכול כוכבים, הם עושים את הדברים הנכון. אנחנו רק במחצית הליגה, עשינו חצי דרך בצורה טובה ואנחנו רוצים להמשיך. נוקאאוט לרוני לוי? אין פה עניין כזה, יש קבוצה שהגיע לה לנצח והיא עשתה את זה אמנם בשיניים, אבל אנחנו שמחים לשמח את הקהל שלנו ולחמם להם את הלב".

צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה עם דולב חזיזה
"אחרי הניצחון כולם התפוצצו". דולב חזיזה עם צ'ארון שרי | מאור אלקסלסי

גם דולב חזיזה התייחס לאירוע בחדרי ההלבשה: "אני יחסית ירדתי אחרון למנהרה, הבנתי שהיה בלגן וחילופי דברים בין הצוות של הפועל באר שבע לשחקנים שלנו. אני רואה את זה בסדר גמור, יש הרבה אמוציות בכדורגל. אלה מילים לא קיצוניות, אם כן הייתי אומר שמגיע לרז להיות מורחק. כשיגלו מה הוא אמר יבינו שזה מביך, אבל זו החלטת השופט ואין מה לעשות".

עוד אמר הקשר: "הייתה מחצית מאוד טובה שלנו, הגיע לנו עוד גול או שניים. אמרנו בחדר ההלבשה שזה הזמן להראות שאנחנו גברים ולנצח. אמרנו עכשיו שאם אנחנו מנצחים ועוד ככה, זה אומר הרבה עלינו. לנצח פה בטרנר עם 10 שחקנים זו תוצאה מצוינת עבורנו. ההתפרצות הייתה כי ידענו שלא הגיע לנו האדום הזה, רז היה עם דמעות בחדר ההלבשה. אחרי הניצחון כולם התפוצצו, אני שמח שזה קרה. הגדלנו את הפער ל-4 נקודות. רק מכבי חיפה יכולה לעצור את מכבי חיפה".

השוער ג'וש כהן, שטעה בשער של מריאנו באריירו ותיקן עם הצלה גדולה בתוספת הזמן: "משחק קשה, במיוחד במחצית השנייה כשהיינו בנחיתות מספרית. היה חשוב לשמור על התוצאה והיה כיף לחגוג עם האוהדים בסיום. נמשיך להיות מרוכזים ולעבוד קשה כדי להשיג את המטרה שלנו".

במחזור הליגה הבא בלגת העל תארח מכבי חיפה את הפועל ירושלים (19:50).