איגוד השופטים למנכ"לית מכבי ת"א: "הודית שאין ראיה לטעויות נגדכם"

play
קופח. חוזז עם שילוח | ברני ארדוב
עם שני שערים בתוספת הזמן ותקרית שיפוט ביזארית: מכבי תל אביב גברה 1:3 ע 04:23

המנכ"ל יריב טפר שלח מכתב תקיף לשרון תמם: "טענת שבדיקת האיגוד לגבי הטעויות הייתה שטחית? שיתפתי אותך בשיחת טלפון של 25 דקות. מצפה מכם להילחם בשיח האלים"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

בתחילת השבוע שלחה מנכ"לית מכבי תל אביב שרון תמם מכתב לאיגוד השופטים, ובו קראה לבדק בית באיגוד, בעקבות ההחלטות השנויות במחלוקת במשחקי הקבוצה בגביע המדינה בקרית שמונה ובליגה מול הפועל ירושלים. "אנו סבורים כי אין מדובר בבעיה פרטנית של מכבי תל אביב, אלא של הכדורגל בישראל ומצפים מאיגוד השופטים לבקר את הטעויות בפומבי, להסיק מסקנות לאחר כל משחק, לרבות ענישה מתאימה. גם כשהאיגוד סבור שהחלטות השיפוט נכונות, נצפה לקבל נימוק לכך. כל גיבוי או ניסיון להסתיר רק יעצים את התופעה". לסיום, תמם ביקשה "לקבל פירוט כיצד בכוונתכם לפעול שלא יקרו מקרים כאלה בעתיד. מפצירים בכם לקיים בדק בית בהול ותכנית פעולה לשיפור רמת השופטים בישראל".

שחקן מכבי תל אביב מתן חוזז אחרי שספג כרטיס אדום מהשופט אביעד שילוח
שחקן מכבי תל אביב מתן חוזז אחרי שספג כרטיס אדום | ברני ארדוב

מנכ"ל איגוד השופטים יריב טפר בחר לא לשתוק, ולאחר תגובתה של היו"ר רונית תירוש ("שמכבי תל אביב לא תתן לנו הנחיות"), השיב במכתב מפורט לתמם (המסמך המלא כאן).

"השופט אביעד שילוח ביצע טעות משמעותית בשליפת הכרטיס הצהוב הראשון למתן חוזז במשחק מול הפועל ירושלים, כי השחקן לא ביצע עבירה. הכרטיס הצהוב השני, ולאחריו האדום, היה מוצדק, שכן השחקן ביצע עבירה. ברור כי אם לא היה נשלף הצהוב הראשון בטעות, הרי שחוזז ומכבי תל אביב לא היו נפגעים בעקבות העבירה לאחר מכן. איגוד השופטים מצפה מהצוות שמנהל משחק להימנע מטעויות כאלה, פועל כל העת לטובת הכשרה מיטבית, אבל מפוכח דיו כדי לומר כי בהיות השופטים בשר ודם, טעויות לעולם ימשיכו להיות חלק מהמשחק", כתב טפר, והמשיך: "האיגוד פועל כל העת להפיק לקחים, ללמוד, להטמיע ולהתקדם, תוך תחקור כל אירוע שיפוטי באמצעות מערכת שיפוט המסך, כנסים מקצועיים לניתוח אירועים, כנסים מקצועיים למיומנויות שיפוט מסך, ניתוחי וידיאו, אימוני סימולציות ועוד והכל בהתאם לסטנדרטים הגבוהים ביותר בהם אופ"א פועלת בתחום השיפוט".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | ברני ארדוב

לאחר מכן חשף טפר שיחה אישית שלו עם תמם לגבי אירועי המשחק בקרית שמונה. "מכתבך אלי מנסה לקבוע שוב כי במשחק הגביע של מכבי תל אביב בקרית שמונה היו טעויות לרעת קבוצתך. בהמשך ציינת כי את מצפה לקבל הבהרות ביחס לאירועים שבמחלוקת. ובכן, בשיחת הטלפון שקיימת אתי ביוזמתך ב-2022.1.12 ,יום למחרת המשחק, הסברתי לך באופן הברור ביותר כי לא היו טעויות. לא באישור השער השני לזכות קרית שמונה, גם לא בהחלטה לשרוק לנבדל באחת מהתקפות קבוצתך. בשיחתנו אף הפצרתי בך להציג בפני ראייה שיכולה לתמוך בטענתך ואת בהגינותך הודית שאין לך ו/או למי במועדון כל ראייה כזאת. עם כל הכבוד לאנשי הספסל של קבוצתך שהיו במרחק רב מהאירוע ו/או לצוות השידור בעמדה רחוקה לא פחות, שהיה הגון דיו לקבוע כי הוא מתקשה לדעת אם הכדור עבר או לא את קו השער. משכך, נותר לנו לסמוך רק על מקצועיות צוות השיפוט ועל היושרה שלו… את כל אלה הסברתי לך זאת באריכות בשיחת טלפון שנמשכה לא פחות מ-25 דקות, באופן המעמיק ביותר, שיתפתי אותך בכל הנסיבות, בכל הניתוחים שערכנו ועדיין בחרת לקבוע כי הבדיקה היתה שטחית ולא מעמיקה".

לבסוף, סיכם טפר: "כפי שמצופה מאתנו לבצע כל דבר כדי להשתפר מדי שבוע, כך מצופה מהמועדונים ובעיקר מהבכירים להילחם בתופעה הפסולה של שיח אלים כנגד השופטים ולכבד את מעמדם. מדי שבוע מתקיימים קרוב לאלף משחקים בארץ והשופטים מוצאים עצמם חשים בסכנה לאור החלטות השיפוט שהם מקבלים ותמיד יש מי שרואה עצמו מקופח. מצופה מכולנו לנהוג באחריות ולהשתפר, אך לא פחות חשוב לנהוג באחריות המתבקשת לשמירת מעמדו של השופט כפי שנהוג בכל מקום בו מתקיים משחק ספורט".

לצפייה במכתב המלא לחצו כאן.