זהבי, ג'ורדי והמנטליות הישראלית: סוזה חוזר לשנה "המאתגרת" במכבי ת"א

play
ערן זהבי עם מאמן מכבי תל אביב פאולו סוזה בחגיגות האליפות | יוסי ציפקיס
עם שני שערים בתוספת הזמן ותקרית שיפוט ביזארית: מכבי תל אביב גברה 1:3 ע 04:23

הפגישה עם גולדהאר, הפריצה של זהבי, הכוח של קרויף ולמה "לא קל להתמודד עם השחקנים בישראל". המאמן הפורטוגלי העלה זיכרונות

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

פאולו סוזה אימן בישראל במשך עונה אחת בלבד, אבל הותיר חותם עמוק בקרב האוהדים, השחקנים והקולגות שלו. כעת מתברר שגם מבחינתו זו הייתה שנה מיוחדת. בטור אישי למגזין "Coaches Voice", סיפר סוזה על חוויותיו מישראל וממכבי תל אביב, כולל אזכורים של כבוד לג'ורדי קרויף וערן זהבי.

"ג'ורדי יצר איתי קשר ראשון, ואחר כך קבענו פגישה עם מיטש גולדהאר. אחרי שהעברנו אחר צהריים יחד בלודון, השתכנעתי שכדאי לי לקחת את ההצעה", סיפר. "מכבי תל אביב חיכתה לי, היא הייתה בטוחה שהיא רוצה אותי וזה מה ששכנע אותי לחתום".

סוזה סיפר על העבודה לצד קרויף ש"זה היה תענוג. לעבוד עם מנהל ספורטיבי עם ידע כזה בכדורגל, זה פשוט כיף. עברנו תהליך כדי להכיר אחד את השני ולהתאים את עצמנו אחד לשני. הוא איש מקצוע תובעני עם אישיות חזקה, בדיוק כמוני. אמנם היו לנו רעיונות שונים בנוגע לכדורגל, אבל הגענו להסכמות והייתה בינינו מערכת יחסית מצוינת. הוא ידע לנבא בכל שלב מה עומד לקרות, ואיך זה ישפיע על הקבוצה. הוא החדיר משמעת בקבוצה, ואת התהליך שהוא התחיל אנחנו המשכנו. אנחנו בקשר עד היום".

פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב עם ג'ורדי קרויף
חיבור חזק. סוזה וקרויף | דרור פיקלני

סוזה סיפר על ערן זהבי ש"הוא התפתח מאוד בתקופה הקצרה שלו באיטליה. הוא למד להבין את המשחק, הוא פיתח את היכולות שלו. התקופה הזאת עזרה לממש בהמשך את הפוטנציאל שהיה גלום בו".

סוזה זוכר איך הופתע מהמנטליות של הכדורגלן הישראלי. "לא היה פשוט להתמודד עם השחקנים בישראל. בהתחלה לא הבנתי את המנטליות שלהם. אבל המועדון, השחקנים והליגה עצמה היו צריכים ללמוד הרבה על טקטיקות חדשות, והם התפתחו בעזרת המאמנים הזרים שהגיעו למכבי תל אביב והביעו רעיונות חדשים לכדורגל המקומי. מבחינתי, העבודה הייתה בעיקר מנטלית, ורק אחר כך הגיע הפן הפיזי".