הערכה בהפועל באר שבע: רוקאביציה סובל ממתיחה וייעדר לפחות שבועיים

play
ניקיטה רוקאביציה, חלוץ הפועל באר שבע | אודי ציטיאט
עמדה בלחץ: הפועל ב"ש ניצחה 0:1 את מכבי פ"ת משער של מיגל ויטור 02:30

החלוץ נפצע לקראת סיום ה-0:1 מול מכבי פתח תקוה. רוני לוי מרוצה: "נהיה במאבק האליפות עד הסוף". קלינגר בטוח: "הקערה עוד תתהפך"

(גודל טקסט)

שביעות רצון בהפועל באר שבע לאחר הניצחון הערב (ראשון) 0:1 בחוץ על נועלת הטבלה מכבי פתח תקוה. הקבוצה של רוני לוי שרדה משחק סוער, רווי עצבים וכרטיסים צהובים וגם החלטת שיפוט מעוררת מחלוקת אחת של ארז פפיר, שהחליט שלא להעניק פנדל לדרומיים לאחר הכשלה ברחבה של בן רייכרט על רמזי ספורי בדקה ה-90, גם לאחר שהביט ב-VAR. כך או כך, הקבוצה מבירת הנגב התאוששה מההפסד למכבי חיפה במשחק העונה וצימקה את הפער מהירוקים שבראש הטבלה לשתי נקודות.

בשורה פחות טובה עבור באר שבע מהמשחק הגיעה מכיוון ניקיטה רוקאביציה, שנפצע לקראת הסיום וככל הנראה סובל ממתיחה חזקה במפשעה. במועדון העריכו כי הוא צפוי להיעדר לפחות שבועיים. רמזי ספורי (צהוב תשיעי) והלדר לופס (צהוב חמישי) לא יוכלו ליטול חלק במשחק הראשון ברבע גמר הגביע מול אותה מכבי פתח תקוה.

רמזי ספורי שחקן הפועל באר שבע עם מאמנו רוני לוי
באר שבע התאוששה מההפסד במשחק העונה. רוני לוי עם ספורי | אודי ציטיאט

מאמן הפועל באר שבע רוני לוי: "אני תמיד שמח בניצחונות. אני מעדיף לתקן דברים ולעשות מקצה שיפורים אחרי תוצאות טובות. במשחק הזה היה משהו מיוחד. הוא הגיע אחרי משחק שבו רדפנו אחרי היריבה ולא הצלחנו לנצח. היום היינו צריכים את הניצחון הזה, אבל אני לא מרוצה מהיכולת שהצגנו ורוצה שנשתפר. יכול להיות שקיבלנו החלטה לא נכונה עם החילופים".

על מיגל ויטור אמר המאמן: "טוב שיש שחקנים כמוהו, טוב שיש שחקנים שנותנים הכול ולא מוותרים". על המפגש במחזור הבא עם הפועל ירושלים: "כל המשחק בליגה הזאת הוא קשה. ירושלים יריבה קשה. ננוח ואז נתכונן ברצינות למשחק. אני מאמין שאנחנו נהיה במאבק האליפות עד הסוף".

רמזי ספורי, שהשלים לראשונה משחק מלא: "שחקן שמשחק 90 דקות בטח שיהיה מרוצה. אם המאמן נתן לי 90 דקות, הוא כנראה יודע שאני בכושר טוב ויכול לסחוב ולעזור לקבוצה. מתחילת העונה מעבירים ביקורת על המשחק שלנו, ואנחנו רק משחקים כדי להשיג ניצחונות. זה לא משנה. באנו במטרה אחת להשיג שלוש נקודות ולחזור הביתה. זו הדרך לצאת מהתקופה הלא טובה של שני ההפסדים, והניצחון יחזיר אותנו למסלול. נעבוד קשה כדי להשיג שלוש נקודות גם מול הפועל ירושלים, שראינו מול מכבי חיפה שהיא קבוצה קשה. אנחנו מסתכלים רק על עצמנו".

ניר קלינגר מאמן מכבי פתח תקוה
מאמין בקבוצתו. קלינגר | אודי ציטיאט

מאמן מכבי פתח תקוה ניר קלינגר: "מתסכל מאוד. היינו צריכים לקבל החלטות הרבה יותר טובות במחצית הראשונה ולרדת לפחות ביתרון 0:2. שגינו פעם אחת וספגנו במצב נייח מבאר שבע, למרות שהתכוננו לזה. שיפרנו את איכות המשחק שלנו, אבל זה מאוד מתסכל. אנחנו שווים הרבה יותר מאיפה שאנחנו נמצאים. מגיע קרדיט גדול לשחקנים, אני לא חושב שהפער בטבלה ניכל הערב. הדבר היחיד שאנחנו צריכים לעשות זה להאמין בכל הכח, ולשחק כמו ששיחקנו במחצית הראשונה ולפרקים גם במחצית השנייה. הקערה עוד תתהפך, לא יעזור לאף אחד".

על הסגל הקיים: "כרגע השחקנים היחידים שהצטרפו זה עידו שחר ואור אינברום, אז אנחנו לא עם כל שחקני הרכש שלנו, אבל שניהם מוסיפים לנו המון ואני בטוח שזה יבוא לידי ביטוי. על השחקנים היום שהחטיאו הם שחקנים איכותיים, אבל אנחנו צריכים להיות הרבה יותר רגועים והחלטיים במצבים שצריך לקבל החלטות חשובות, ואני מאמין שזה יגיע".

שוער המלאבסים אריק ינקו על ההצלה האדירה שלו: "אני בא לעשות את הכי טוב שלי בכל משחק, אבל זה לא מעניין אותי כשזה לא בא לידי ביטוי בנקודות. אני מתרכז רק בזה. אנחנו עושים שיחות ומה שצריך כדי לייצר בגרות בקבוצה ואני מאמין מאוד בשחקנים כאן".

המחזור ה-19 בליגת העל יינעל מחר עם המשחק בין בית"ר ירושלים להפועל תל אביב (20:30)