"האשימו אותי שקראתי למאמן מכבי ליצן. קראתי לו ליצן מזד**ן"

play
האריס מדוניאנין מכבי תל אביב | ברני ארדוב
התעוררה מאוחר: מכבי ת"א הפכה פיגור מוקדם לניצחון 1:3 באשדוד 03:26

האריס מדוניאנין התראיין בהולנד ונזכר במקרים יוצאי הדופן במכבי תל אביב: "אמרתי לשחקנים שיתאמצו בשביל יוהאן קרויף שהגיע לפה והם שאלו 'למה מי זה?'"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

האריס מדוניאנין האריך את חוזהו בסינסינטי האמריקאית בשבוע שעבר ולקראת גיל 37 הוא יפתח עונת משחקים נוספת ב-MLS, אבל על אף שעזב את הולנד ב-2007 ומאז שיחק בספרד, טורקיה וכידוע עבר בשתי קדנציות שונות במכבי תל אביב, הוא עדיין מעורר את סקרנותה של התקשורת במדינה.

בריאיון מיוחד שנערך איתו במגזין "VI", מדוניאנין פירט בהרחבה על הקריירה ועל ההחלטה להמשיך לשחק, אולם גם נזכר בימיו בקריית שלום והפתיע כשסיפר, בין השאר, על יחס חבריו לקבוצה במכבי תל אביב לביקורו של יוהאן קרויף, אביו של המנהל המקצועי דאז ג'ורדי וכמובן אחד מגדולי השחקנים בענף הכדורגל שהלך לעולמו כשבועיים לאחר שנכח במתחם האימונים של הצהובים.

האריס מדוניאנין שחקן מכבי תל אביב
"זה לא נכון שקראתי למאמן ליצן. קראתי לו חתיכת ליצן". מדוניאנין | יוסי ציפקיס

מדוניאנין הגיע למכבי תל אביב מוויאודליד ב-2010 כאחד השחקנים היותר מבטיחים, משמעותיים ויקרים בתחילת דרכו של מיץ' גולדהאר בקבוצה ואף חתם על חוזה לארבע שנים, אולם בריאיון נזכר במצב המועדון באותם ימים: "חשבתי שאני מגיע למעדון גדול, אבל זה היה כמו המערב הפרוע. לא הייתה משמעת כלל, הסתובבו בינינו אנשים שאיש לא ידע מי הם. היו שחקנים שלא הגיעו לאימונים במשך כמה ימים ובסוף השבוע היו עולים בהרכב".

מדוניאנין הסתכסך בעונתו השנייה עם המאמנים מוטי איוניר וניר לוין ועל כך סיפר: "הייתי צריך להגיע עם עורך הדין שלי לוועדת משמעת פנימית, הקריאו את כתב האישום ובו היה כתוב שקראתי למאמן ליצן. הפסקתי אותם ואמרתי 'לא, זה לא נכון, לא אמרתי את זה. אמרתי שהוא ליצן מז***'. קנסו אותי ב-25 אלף יורו, בדיוק היתה לי יום הולדת ושמחתי כי נסעתי להולנד לחודש".

על מקרה אחר סיפר הקשר: "שיחקתי טוב עם נבחרת בוסניה נגד ברזיל, שהיו בה אז ניימאר ורונאלדיניו, וכשחזרתי למכבי המאמן אמר לי שלא אשחק במשחק הבא כי היריבה היא קבוצה שלא יהיה לי נוח מולה. לא האמנתי למה ששמעתי, כי הרגע שיחקתי נגד רונאלדיניו וניימאר והוא אומר לי שאני לא יכול לשחק מול איזו קבוצה מישראל?".

שחקן מכבי תל אביב לשעבר האריס מדוניאנין
האריס מדוניאנין בביקורו האחרון בקרית שלום ב-2017 | אתר רשמי, אתר רשמי מכבי תל אביב

על הקדנציה השנייה במכבי תל אביב אמר: "ג'ורדי קרויף התקשר אליי ושאל אם אני מוכן לחזור. שאלתי אותו אם הוא השתגע לגמרי, אבל הוא שכנע אותי והמליץ לי לבוא לשחק תחת פטר בוס. בתל אביב זכיתי לפגוש את יוהאן קרויף ואמרתי אז לשחקנים שיתאמצו בשבילו והם ענו לי 'למה מי זה?'. חשבתי לעצמי 'יוהאן קרויף בא למתקן העלוב שלנו ואתם עושים כאילו זה אף אחד'".