פיפ"א הודיעה: נחקור הטענות נגד אברהם גרנט. גם משטרת ישראל בודקת

play
אברהם גרנט מאמן נבחרת גאנה | רויטרס
רפואה וקורצקי התעמתו, מרמנטיני נתן לחדרה ניצחון על הפועל תל אביב 01:49

אחרי ההאשמות נגדו, מוועדת האתיקה של פיפ"א נמסר: "נחקור את המקרה, פיפ"א לוקחת בשיא הרצינות כל האשמה על הטרדה". במשטרה מנסים להגיע אל המתלוננות ולגבות מהן עדות

(גודל טקסט)

פיפ"א הודיעה הערב (שני) כי תחקור את הטענות נגד מאמן הכדורגל אברהם גרנט. המאמן בן ה-66, שעל פי תחקיר שפורסם בתכנית "חשיפה" בקשת12 מואשם בהטרדות מיניות, עלול להסתבך על אף שאינו משמש כמאמן במסגרת האחריות של פיפ"א – אבל כן נטל חלק במשחק ראווה בין אגדות עבר (כולל נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו) לשחקנים ערבים בקטאר לפני חודש.

"לאור ההאשמות שהפונו כלפי גרנט, ועדת האתיקה של פיפ"א תבדוק את המקרה", נאמר בהודעה מטעם פיפ"א שנמסרה ל-AP, "כשזה מגיע להתנהגות פסולה והתעללות בכדורגל, אנחנו חוזרים על זה שוב ושוב: פיפ"א לוקחת בשיא הרצינות כל האשמה".

שלומי הלר מוואלה! NEWS מוסיף: יממה לאחר פרסום התחקיר, נפתחה בדיקה ראשונית גם במשטרת ישראל. במסגרת הבדיקה מנסים במשטרה להגיע אל המתלוננות ולגבות מהן עדות. בין השאר, נמסרה להפקת תוכנית "חשיפה" מספר טלפון של נציגה מהמשטרה אשר תלווה את המתלוננות, אם אכן ירצו למסור גרסה בתחנת המשטרה נגד גרנט.

אברהם גרנט
התחקיר המלא ביום ראשון. גרנט | אימג'בנק GettyImages

כזכור, התכנית "חשיפה" עם חיים אתגר פרסמה אמש תחקיר שנוגע לגרנט. בתחקיר עולות עדויות לפיהן מאמן הכדורגל ניצל את מעמדו והטריד לכאורה נשים. התחקיר חשף נשים המעידות שחשו מוטרדות ופגועות מהתנהלותו של מאמן נבחרת ישראל לשעבר.

התחקיר כלל עדות של צעירה שביקשה את עזרת גרנט במציאת עבודה, שטענה שכחלק מהסיוע המאמן הזמין אותה בערב לדירה בתל אביב ובמהלך הפגישה אחז בה בכוח וניסה לנשק אותה, אף שאמרה כי אינה מעוניינת. בהמשך לקח את ידה והניח אותה על גופו במקום אינטימי והיא הזיזה את היד באי רצון. למרות שסירבה בצורה מפורשת לקיים מגע מיני כשהקיצה משנתה בבוקר מצאה אותו עומד מול פניה בעירום מלא. בנוסף נשמעו מספר עשויות על הטרדות מילוליות.