נער שהדליק אבוקה שוחרר, כלפון: "מאוכזב מאוד מהחלטת השופט"

play
ארז כלפון 7 | ראובן קסטרו, רובי קסטרו
אשכנזי כבש לנתניה נגד האקסית, אצילי חילץ נקודה עבור מכבי חיפה 03:24

יו"ר המנהלת אחרי שהשופט קבע שהקטין לא ביצע מעשה מסוכן: "המאבק באלימות צריך להיות של כל הגופים - הקבוצות המשטרה ובתי המשפט"

(גודל טקסט)

השופט נחום שטרנליכט מבית המשפט לנוער בבית משפט השלום בפתח תקוה, החליט היום (חמישי) לשחרר קטין שנעצר אתמול אחרי שזוהה כמי שהדליק אבוקה במשחקה של מכבי נתניה מול מכבי חיפה שנערך ביום ראשון האחרון.

הקטין נעצר אחרי זיהוי במצלמות והובא הבוקר להארכת מעצר, כשנציג המשטרה ביקש הרחקה לשנה מהמגרשים, בקשה שלא התקבלה על ידי השופט בנימוק כי "לא מצא טענה כי החשוד ביצע מעשה מסוכן".

במנהלת הליגות קיבלו באכזבה את החלטת בית המשפט, שלדבריהם "פוגעת במאמצים הרבים במאבק באלימות במגרשים וחוששים שהחלטה כזאת תשדר מסר הפוך שיעודד מעשים לא חוקיים מסוג זה".

ארז כלפון 2
| ראובן קסטרו, רובי קסטרו

יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון אמר: "לא יתכן שבתי המשפט לא יפעלו בנחרצות כנגד האלימות במגרשים. מדובר במעשים של יחיד שיכולים לפגוע ברבים שבאים לצפות במשחק הכדורגל. הדלקת האבוקה היא מעשה לא אחראי ומסוכן ורק בנס האירוע לא נגמר באסון לאותו קטין ולצופים בסביבתו.

"המאבק באלימות במגרשים חייב להיות תוך שילוב כוחות של כלל הגופים ובודאי בתמיכה אקטיבית של בתי המשפט, באופן שיבוא לידי ביטוי בהחמרת הענישה ובודאי לא בשחרור של אותם עבריינים וחובה שכולם יבינו את חומרת המעשים ויקחו חלק פעיל במאבק בעבריינים האלה".