ברק בכר: "הטירוף שלנו חזר אחרי תקופה פחות טובה"

play
שחקני מכבי חיפה חוגגים עם עומר אצילי | מאור אלקסלסי
התפוצצות: רביעייה לאצילי, מכבי חיפה מחצה 0:6 את מ.ס. אשדוד 05:32

מאמן מכבי חיפה חגג את ה-0:6 על אשדוד: "היה חשוב לחזור לשמח את הקהל". על סירובו של אצילי להתראיין: "הוא ילד גדול". צ'יבוטה: "אווירה מטורפת, לא זוכר בחיים שלי דבר כזה". צפו ביעקב שחר בחדר ההלבשה בסיום

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

שחקני מכבי חיפה חגגו עם הקהל לאחר ה-0:6 האימתני הערב (שני) על מ.ס. אשדוד. האלופה נהנתה מרביעייה של עומר אצילי כבר במחצית הראשונה (7, 19, 31 ו-44) כשהוא נהנה מההגנה המפוררת של האורחת, שאיבדה את טימותי אוואני בכרטיס האדום כבר בדקה ה-4. דין דוד הוסיף צמד מול האקסית במחצית השנייה (68 ו-73) ומכבי חיפה עם פער של שלוש נקודות בפסגה על פני הפועל באר שבע השנייה.

מדובר בשישייה שנייה העונה של הירוקים, שכבר מחצה 0:6 לפני חודש וחצי את בני סכנין. בנוסף, הקבוצה של ברק בכר השוותה את ניצחון השיא שלה על מ.ס. אשדוד, כאשר הפעם הקודמת שהשיגה מכבי חיפה 0:6 מולה הייתה בדצמבר 2004.

ברק בכר מאמן מכבי חיפה
הצגה של הקבוצה שלו. בכר | מאור אלקסלסי

מאמן מכבי חיפה ברק בכר: "היינו צריכים את הניצחון הזה אחרי תקופה פחות טובה, שני משחקים שלא שיחקנו טוב וחילצנו שתי נקודות. האדום תרם לניצחון הזה, אבל גם נגד 10 שחקנים צריך לדעת לעשות את העבודה. היכולת חזרה, הטירוף חזר יחד עם הקהל המדהים הזה. כל משחק אנחנו באים ומתאימים את עצמנו ליריב, כדי לנצל את הנקודות הפחות טובות שלהם והטובות שלנו. התמודדנו עם לא מעט אילוצים, ההכנה הוכיחה את עצמה ואני שמח. אשדוד זו קבוצה שמניעה כדור וברוב המשחקים שולטת. ידענו שאפשר לחטוף כדורים ולייצר הרבה מצבים".

על המעידות הקודמות: "אני יודע בכל משחק מה לא עבד. נגד הפועל ירושלים הגישה לא הייתה טובה ולא הבאנו את האיכות, ונגד נתניה לא היינו מספיק אגרסיביים ולא התמודדנו עם הלחץ שלהם. בגביע עשינו שינוי מול חדרה שהייתה בתקופה טובה והמשכנו את זה היום. אמרנו לשחקנים שאם לא נבוא חדים ואגרסיביים, לא ננצח משחקים. אני שמח שעשינו את זה. היה חשוב לחזור לשמח את הקהל היום".

על עומר אצילי, שמסרב להתראיין מאז שחתם במכבי חיפה, אמר בכר: "זה עניין שלו מתי לדבר ואיך, ברגע שירגיש צורך ויהיה מוכן הוא יעשה את זה. אני לא נכנס לו לעניינים. הוא נתן רביעייה, צריך לפרגן לו על היכולת".

על מאוויס צ'יבוטה: "זה משחק ראשון שלו, ברור שהוא התרגש. הוא היה בסדר ויוסיף לנו המון. מאוד אהבתי גם את הכניסה של מיקאל אלפונס, הוא הראה עוצמות ודברים יפים. כמו כולם למעשה, צריך לפרגן לכל השחקנים היום".

מאוויס צ'יבוטה שחקן מכבי חיפה
"זה היה פשוט וואו". מאוויס צ'יבוטה | מאור אלקסלסי

מאוויס צ'יבוטה התרגש מתמיכת האוהדים בהופעת הבכורה שלו: "זה היה פשוט וואו! אווירה ממש מטורפת. אני לא זוכר בחיים שלי דבר כזה. כל הכבוד לקהל ואני מקווה שידחוף אותנו ככה כל העונה. זה היה יותר ממה שציפיתי, מגיע להם שאפו. אני מקווה שיגיעו ככה כל הזמן ואנחנו נמשיך לשמח אותם".

תוצאות משחקי המחזור ה-21:

בני סכנין – הפועל תל אביב 0:1
מכבי תל אביב – עירוני קרית שמונה 0:1
מכבי פתח תקוה – הפועל ירושלים 1:3
הפועל באר שבע – מכבי נתניה 0:1
הפועל חדרה – הפועל חיפה 0:1
בית"ר ירושלים – הפועל נוף הגליל 0:0

מכבי חיפה – מ.ס. אשדוד 0:6