אבוקסיס: "שיחקנו אחרת מהשבוע שעבר בזכות הקהל, זה מהפך גדול"

play
יוסי אבוקסיס, מאמן בית"ר ירושלים | דני מרון
שועה הורחק, המחליפים הביאו למהפך: 1:2 דרמטי לבית"ר ירושלים על מכבי פ"ת 04:31

מאמן בית"ר ירושלים חגג את ה-1:2 על מכבי פתח תקוה: "היינו טובים גם בפיגור, האוהדים יכולים לעזור לשחקנים להתעלות". עדי: "מאמין שנישאר בליגה". קלינגר: "חילקנו משלוח מנות לפני פורים, אנו קבורים במקום האחרון"

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים השיגה הערב (ראשון) שלוש נקודות שעשויות להתברר כגורליות בסיום העונה, אחרי שחזרה מפיגור בקרב התחתית מול מכבי פתח תקוה ועלתה ל-1:2 עם שני שערים תוך שבע דקות. בזכות הניצחון פתחה בית"ר פער של חמש נקודות מהקו האדום, וכעת ליוסי אבוקסיס יש מעט אוויר לנשימה אחרי שהשיג את ניצחון הבכורה בתפקיד.

יוסי אבוקסיס, מאמן בית"ר ירושלים
ניצחון ראשון על הקווים. אבוקסיס | דני מרון

"הגעתי לכאן במשחק הקודם, אבל הוא היה נראה כמו משחק אימון מבחינת הקהל והאצטדיון, היום זה היה משחק כדורגל אמיתי עם הקהל ועם הדחיפה" אמר אבוקסיס, "השחקנים שיחקו כדורגל אחר מהשבוע שעבר בזכות הקהל. כל המשחק שלטנו, עשינו מהפך גדול, מגיע לשחקנים כל הכבוד".

"במחצית אמרתי לשחקנים 'אין לי מה להגיד, שיחקתם מצוין'. אמרנו שצריך להמשיך ולשחק אותו דבר. שני השחקנים שנכנסו עשו את המהפך, אבל זה לא רק הם, אלא כולם שהיו טובים כל המשחק, גם בפיגור היינו טובים. לא עשינו שטויות בחלק האחורי, ובחלק הקדמי שיחקנו מול יריבה שצופפה עם שלושה בלמים, צריך לדעת לפצח את זה. גם כשתקפנו במחצית השנייה לא היינו חשופים, אי אפשר לעלות כולם למעלה ולהשוות בכל מחיר, צריך להשוות עם שכל. היינו מאורגנים מאחורה, עשינו מהלכים יוצאים מן הכלל בשערים והגיע לנו לנצח. עשינו ניצחון חשוב, צריך להינות ממנו היום ומחר ואחרי זה להתרכז בהפועל חדרה".

אבוקסיס "זכה" למעט שריקות בוז, אך עם השינוי בתוצאה גם השתנתה האווירה ואבוקסיס החמיא לאוהדים בטדי: "זה הזכיר את הימים כשחקן, כשבאתי לכאן כמאמן יריב היו קללות והיום זה התהפך מהר מאוד. זה כדורגל אחר בלי קהל ובלי קהל. במשחק הקודם לא נהנתי, והיום הקהל עודד גם בפיגור. הקהל של בית"ר יכול לעזור לשחקנים להתעלות ולהיות טובים יותר".

קשר בית"ר ירושלים תמיר עדי חוגג
גיבור המהפך. עדי | דני מרון

תמיר עדי שהצטיין עם שער ובישול אמר: "הרגשנו שנכנסנו טוב למשחק, אני ובואצ'י, ואני שמח שניצחנו. אני חוזר עכשיו מפציעה ועדיין לא כשיר ב-100 אחוז. אני שמח שדברים התגלגלו ככה היום. כל התקופה לחוצה מאוד. עם המון אמונה וגם ב-10 שחקנים, הצלחנו לעשות את זה. קרו המון דברים בתקופה האחרונה, אבל אני בטוח בשחקנים ובצוות המקצועי שאפשר לחלץ את הקבוצה מהמצב הזה. עניין המשכורות אמור להישאר בתוך המועדון, וזה לא משנה".

עדי חתם: "אפשר לראות את הדבק והחיבור שיש בין כולם. אני בטוח שזו רק ההתחלה. אני מאמין שנישאר בליגה".

מאמן מכבי פתח תקוה ניר קלינגר
קבורים במקום האחרון. קלינגר | דני מרון

מאמן מכבי פתח תקוה ניר קלינגר אמר בסיום: "כל הפסד ואיבוד נקודות רע בשבילנו. האמת, אנחנו מחלקים מתנות. הובלנו, אבל הלחץ והכמיהה לשמור על התוצאה לקחה אותנו אחורה ועשינו שטויות, בוודאי אחרי האדום. עוד לא הספקתי לעשות חילוף כדי ללכת על כל הקופה, אבל אז חילקנו משלוח מנות לפני פורים לבית"ר. אחר כך לא מצאנו את הדרך לשער, ואין הרבה מה להגיד".

קלינגר הוסיף: "גם אחרי הניצחון בשבוע שעבר, אנחנו די קבורים במקום האחרון. המשחק הקודם נתן תקווה וקצת אוויר, אבל זה חייב אותנו להביא יותר מנקודה פה היום. הקהל דחף את בית"ר והיא הייתה אגרסיבית, אנחנו לא ייצרנו מספיק הזדמנויות ואחר כך הדברים התגלגלו והתהפכו. מאז שאני הגעתי לקבוצה, אנחנו נותנים יותר מדי מתנות ליריבות. איבודי כדור ושגיאות קשות עולות לנו ביוקר, אם לא נפסיק אם זה מצבנו יהיה לא טוב".

"יש עוד משהו כמו 10-11 משחקים, ובציפורניים ננסה לעשות את המקסימום. אני מבין את הלחץ של השחקנים, המועדון בלחץ כבר הרבה זמן וצריך באמת להתמקד בחלוקת המתנות שלנו, ואם נשפר את זה מצבנו יהיה יותר טוב. שום דבר לא אבוד. יש ליגה קטנה של שלוש-ארבע קבוצות, ובליגה הזאת נצטרך לשרוד. אנחנו לא רודפים אחרי פער של 10 נקודות, אבל כדי לשרוד צריך להיות יותר נחושים ואגרסיביים".

שחקני מכבי פתח תקוה אדי מחרמיץ', יון ניקולאסקו
חגגו מוקדם מדי. מחרמיץ' וניקולאסקו | דני מרון

אדי מחרמיץ' הוסיף: "התחלנו טוב את המשחק, חיכינו למצב שלנו במחצית הראשונה וכבשנו שער מתוכנן. גם המחצית השנייה התחילה בסדר, אבל איבדנו את הסדר שלנו וכשהם ספגו כרטיס אדום, במקום להתמקד ולהתפקס ספגנו את השער השני והפסדנו. כמובן שיש עוד סיכוי להישאר, הסיטואציה לא טובה גם בשביל קבוצות אחרות – בית"ר, הפועל ירושלים. נשחק שוב מול הקבוצות האלה, וכל משחק יהיה כמו גמר".