"שוטר שם את הברך על הצוואר שלי, והאחרים באו ובעטו בי"

play
אוהד הפועל תל אביב | אתר רשמי, צילום מסך
לפני הדרבי: מכבי חיפה ניצחה 0:2 את הפועל תל אביב ופתחה פער בפסגה 03:27

עדויות קשות וסרטונים מטרידים על אלימות המשטרה כלפי אוהדי הפועל תל אביב. אחד מהם כתב: "התחננתי שיפסיקו, זה לא עניין אותם". המועדון יתלונן במח"ש. תגובת המשטרה: "רואים בחומרה רבה אלימות ובריונות מכל סוג שהיא במגרשי הספורט"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

העדויות הקשות של אוהדי הפועל תל אביב על אלימות מצד המשטרה הולכות ומצטברות, וכך גם הסרטונים. אתמול (שני) בסיום משחק החוץ של האדומים נגד מכבי חיפה, החלה השלכת חפצים בין היציעים. בתגובה עלו עשרות שוטרים ליציע של הפועל תל אביב ולפי הנוכחים במקום והסרטונים, פעלה באלימות נרחבת. גם מחוץ לאצטדיון שוטרים דחפו והכו אוהדים.

הפועל תל אביב הודיעה היום: "מועדון הכדורגל הפועל תל אביב מגנה בכל תוקף את האלימות המשטרתית שהופנתה אמש כלפי אוהדי הקבוצה באצטדיון סמי עופר, שהותירה את כולנו מזועזעים. אנו קוראים לשר לבטחון פנים, שר הספורט, מנהלת הליגות וההתאחדות לכדורגל לפעול נגד אותם שוטרים אשר הכו נמרצות אוהדי כדורגל ללא הבחנה וללא רחמים – בתוך יציע בו הם כלל לא אמורים להיות מלכתחילה.

אין זו הפעם הראשונה שמשטרת ישראל נוהגת באלימות קיצונית ולא הכרחית כלפי אוהדי כדורגל בכלל ואוהדי הפועל תל אביב בפרט. נדמה כי מישהו במשטרה 'הכין' את השוטרים מבעוד מועד וכל ההתנהלות מול אוהדי הקבוצה, למן הרגע הראשון, הייתה מחפירה – בלשון המעטה. המועדון יפנה למח"ש ולכל הגורמים הרלוונטיים בכדי למצות את הדין עם אלה הקוראים לעצמם שומרי חוק, אך אתמול עברו עליו פעם אחר פעם תוך הטלת אימה ביושבי היציעים, נשים, גברים, מבוגרים, נערים וטף כאחד".

אוהד אחד כתב בחשבון האינסטגרם שלו: "קוראים לי רועי בלו, בן 17 מהרצליה, לומד בתיכון היובל בכיתה י"ב. היום הייתי במשחק כדורגל של הפועל תל אביב בסמי עופר בחיפה. בסוף המשחק כשכל האוהדים יצאו מהאצטדיון, היה להט ועצבים כי השוטרים ממש דחפו את האוהדים החוצה. אני כבר הייתי מחוץ לאצטדיון בטלפון ומאחורי בא גל של שוטרים ואוהדים והדבר היחיד ששמעתי זה את השוטרים צועקים ומקללים מאחורי.

"לפני שהבנתי מה קרה מישהו דחף אותי והסתובבתי אחורה בבהלה. השוטרים התחילו לדחוף את האוהדים ושוטר ספציפי אחד שאת שמו לא אחשוף עכשיו, השכיב אותי על הרצפה, שם את הברך שלו על הצוואר שלי ושבעה שוטרים נוספים פשוט הגיעו והתחילו לבעוט לי בפנים ובצלעות לקלל אותי לירוק עליי ולחנוק אותי מבלי שעשיתי שום דבר. בזמן שכולי שוכב על הרצפה מתחנן שיפסיקו ואומר להם שאני לא עשיתי כלום ואני בסהכ תלמיד וילד בן 17, אבל זה לא מעניין אותם ובזמן שאני צורח לעזרה הם מתעסקים במי בועט יותר חזק".

בלו סיפר הבוקר לוואלה! ספורט: "הגעתי הביתה בחצות אבל לא הצלחתי להירדם עד ארבע בבוקר בגלל הכאבים. עכשיו אמא שלי לוקחת אותי להבדק במיון. מקווה שלא נשבר לי משהו כי כולי עדיין כואב, ביד ימין, בראש, בצלעות. יצאתי עם הטלפון והייתי עסוק בו אז לא כל כך הסתכלתי מה קורה. פתאום היו כמה שניות שכל מה ששמעתי זה היה צרחות וקללות מהשוטרים לאוהדים לעוף מהאצטדיון והתחילו להדוף אותם בידיים והחלה מהומה.

"אני מסתובב אחורה בבהלה כי הייתי בטלפון ושואל את השוטר בעצבים 'מה נסגר? יש פה אנשים' בגלל שבדיוק שניה לפני זה עבר לידי אבא עם שלושה ילדים והכול היה יכול ליפול עליהם. תוך שניות אני על הרצפה, מוקף באולי 20 שוטרים שלא נותנים לאנשים לצלם את זה. ומבפנים עוד 7-8 שכל מה שמעניין אותם זה מי בועט בי בראש יותר חזק. בסוף הם עוד מעכבים אותי לחקירה של יותר משעה בחדר חקירות שיש להם באצטדיון. ברור שאני אחזור לראות משחקים אבל ההרגשה שלי היא אכזבה קשה. לא משנה איזה קבוצה אתה אוהד, מאיפה אתה או בן כמה אתה, בושה ששוטרים משפילים אותך ככה".

משטרת ישראל מסרה בתגובה: "במהלך משחק כדורגל שנערך אמש באצטדיון סמי עופר, החלו עשרות אוהדים לעקור כסאות ממקומם ולהשליכם לעבר המגרש ומקום הישיבה של אוהדי הקבוצה היריבה. בתוך כך, השוטרים נאלצו לבצע מעצרים של החשודים במעשה בשעה שאוהדים נוספים ממשיכים במעשי הונדליזם תוך שפוגעים באוהדי הקבוצה היריבה, אנשי צוות ושוטרים שהיו במקום. נציין כי שני חשודים נעצרו בחשד להשלכת החפצים ותקיפת השוטרים, השניים נחקרו ושוחררו בתנאים ובהם הרחקה ממגרשי הכדורגל. אנו רואים בחומרה רבה אלימות ובריונות מכל סוג שהיא במגרשי הספורט ובסמוך אליהם, ובפרט אלימות המופנית כלפי כוחות משטרה. נמשיך לפעול נגד כל מי שיפר את הסדר הציבורי והחוק וינסה לפגוע בשוטרים, באירועי ספורט ובכל מקום אחר".

כלי נשק שנתפסו ברשות אוהדי הפועל תל אביב
תצלומי המשטרה של כלי הנשק שנתפסו ברשות אוהדי הפועל תל אביב | אתר רשמי, משטרת ישראל

גורם במשטרה טען שבתחילת המשחק אוהדי הפועל תל אביב יצאו מהמגרש למבואה כשיצאו שם החלו בשירים נגד המשטרה, קיללו ודחפו גדרות. הוא הוסיף שלאחר שריקת הסיום נשאר כוח משטרתי ללוות את האוהדים החוצה ואז אוהדי הם תלשו כסאות והשליכו ליציע המקביל של אוהדי מכבי חיפה. כשהמשטרה נכנסה ליציע, גם לטענת אותו גורם, היא נתקלה בזריקת כסאות, בקבוקים, כוסות ו-ונדליזם.
שני חשודים נעצרו. קטין שוחרר במקום עם הרחקה ל- 30 ימים מכל המשחקים ועצור נוסף שוחרר בהרחקה ממגרשי כדורגל למשך 30 ימים לאחר שימוע.