זו כבר שיטה: ה"טיפול" של המשטרה באוהדי החוץ במשחקים בחיפה

אוהדים מדממים, מעצרים אלימים ותגובות כמעט זהות. לפני חודש בלבד אוהדי בית"ר ירושלים היו הקורבן של המשטרה בחיפה

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

האם ה"טיפול" האלים של השוטרים במשחקי כדורגל שנערכים בחיפה הפך לשיטה? אוהדי הפועל תל אביב שהוכו על ידי שוטרים ביציע ומחוץ לאצטדיון אתמול, הם לא הראשונים שחשים את נחת זרועם של לובשי המדים.

ב-12 בינואר בית"ר ירושלים התארחה אצל מכבי חיפה למשחק בגביע המדינה. אוהדים של האורחת השליכו כיסאות ועל פי העדויות מהיציע, אז בדיוק כמו אתמול, מי ששילם את המחיר היו כאלה שלא היה להם קשר לונדליזם. העדויות דומות, גם התגובה של המשטרה.

אוהד בית"ר, חיים אלמקייס, סיפר אז: "היו אירועים והשלכת חפצים, היס"מניקים הגיעו, הצביעו על מישהו ביציע ועלו אליו שהם מפוצצים כל מי שבדרך או כל מי ששאל שאלה. אנשים שם היו עם דם, הורידו אותם לרצפה ודרכו עליהם, מבן אדם או שניים שחיפשו הם פוצצו עשרות על כלום, שניים הלכו לטיפול במד"א".

אוהד נוסף באירוע אמר: "היו במשחק הזה אירועים יותר קשים ממה שראית אתמול, פוצצו אנשים בלי לראות בעיניים, גם נשים. יש מספיק סרטונים שהכל בהם ברור, רק שאף אחד לא יטפל בזה, הכל כסת"ח".

תגובת המשטרה אחרי המשחק של בית"ר ירושלים בחיפה:

"במהלך משחק כדורגל שנערך אמש באצטדיון סמי עופר, השליכו עשרות אוהדים חפצים לעבר המגרש ולעבר השוטרים שאבטחו את המשחק. בתוך כך, השוטרים החלו לבצע מעצרים של החשודים במעשה תוך שאוהדים נוספים עקרו ממקומם כ-140 כסאות השליכו אותם לעבר השוטרים ותקפו אותם. כתוצאה מההתפרעות נפצעו מספר אוהדים ופונו עצמאית לקבלת טיפול רפואי. השוטרים עצרו 4 חשודים בחשד להשלכת החפצים ותקיפת השוטרים. חלקם הובאו הבוקר בפני שופט בית משפט השלום בחיפה וכלל החשודים הורחקו מהמגרשים עד לסיום העונה. אנו רואים בחומרה רבה אלימות ובריונות מכל סוג שהוא במגרשי הספורט ובסמוך אליהם, ובפרט אלימות המופנית כלפי כוחות משטרה. נפעל נגד כל מי שיפר את הסדר הציבורי והחוק וינסה לפגוע בשוטרים, באירועי ספורט ובכל מקום אחר".


תגובת המשטרה אחרי המשחק של הפועל תל אביב בחיפה:

"במהלך משחק כדורגל שנערך אמש באצטדיון סמי עופר, החלו עשרות אוהדים לעקור כסאות ממקומם ולהשליכם לעבר המגרש ומקום הישיבה של אוהדי הקבוצה היריבה. בתוך כך, השוטרים נאלצו לבצע מעצרים של החשודים במעשה בשעה שאוהדים נוספים ממשיכים במעשי הונדליזם תוך שפוגעים באוהדי הקבוצה היריבה, אנשי צוות ושוטרים שהיו במקום. נציין כי 2 חשודים נעצרו בחשד להשלכת החפצים ותקיפת השוטרים, השניים נחקרו ושוחררו בתנאים ובהם הרחקה ממגרשי הכדורגל. אנו רואים בחומרה רבה אלימות ובריונות מכל סוג שהיא במגרשי הספורט ובסמוך אליהם, ובפרט אלימות המופנית כלפי כוחות משטרה. נמשיך לפעול נגד כל מי שיפר את הסדר הציבורי והחוק וינסה לפגוע בשוטרים, באירועי ספורט ובכל מקום אחר".