מכבי תל אביב הודחה מהקונפרנס ליג אחרי 1:1 עם פ.ס.וו איינדהובן

play
שרן ייני שחקן מכבי תל אביב עם אופיר דוידזאדה | ברני ארדוב
ערן זהבי חזר לבלומפילד, מכבי ת"א הודחה מאירופה לאחר דרמה נגד פ.ס.וו 04:40

משחק החזרה של זהבי לבלומפילד הוליד ביזיון, ופספוס: השלכת חפצים של האוהדים גרמו להפסקת המשחק לחמש דקות, ורטסן כבש להולנדים (84), סבוריט איזן (90) אבל הצהובים לא הצליחו לכפות הארכה. זהבי לא בלט והוחלף בדקה ה-66, ישראל נותרה ללא נציגות באירופה

(גודל טקסט)

משחק החזרה של ערן זהבי לבלומפילד הסתיים בביזיון, ובתחושת פספוס: מכבי תל אביב סיימה הערב (חמישי) ב-1:1 עם פ.ס.וו איינדהובן והודחה מהקונפרנס ליג בשלב הפלייאוף עם 1:2 בסיכום שני המפגשים, למרות תצוגה מכובדת – לפחות בכל מה שקשור למה שהתרחש על כר הדשא. מחוצה לו, נזכור מהמשחק הזה בעיקר את הביזיון ביציעים, כשאוהדי הצהובים השליכו חפצים למגרש שוב ושוב ולא נענו להפצרות מצד השופט, שהורה על הפסקת המשחק וחידש אותו רק לאחר חמש דקות, באירוע שמכבי תל אביב תשלם עליו מחיר יקר, הן מבחינה תדמיתית והן מבחינה מעשית.

יורבה ורטסן (84) כבש לזכות ההולנדים ואנריק סבוריט (90) קבע את תוצאת המשחק, בו מכבי תל אביב הציגה יכולת לא רעה בכלל מול מועדון הפאר ההולנדי, אבל נשארה רק עם המחמאות. פסטיבל ערן זהבי החל עוד לפני שריקת הפתיחה, כשהאקס המיתולוגי זכה לקבלת פנים מלכותית ולתשואות רמות מהאוהדים. במשחק עצמו זהבי פחות בלט והוחלף בדקה ה-66, אבל פ.ס.וו עשתה את המוטל עליה בלעדיו.

עידן נחמיאס שחקן מכבי תל אביב
בדרך להדחה. נחמיאס ובלטקסה | ברני ארדוב
ערן זהבי שחקן פ.ס.וו איינדהובן עם אנריק סבוריט שחקן מכבי תל אביב אחרי הפסקת המשחק בין שתי הקבוצות
ערב מיוחד עבורו. זהבי | ברני ארדוב

מלאדן קרסטאיץ' ערך שני שינויים בהשוואה למשחק הראשון בהולנד, כשהציב את שרן ייני בעמדת המגן הימני במקומו של אנדרה ז'ראלדש הפצוע ואת ברנדלי קובאס על חשבון עדן שמיר. ההתחלה הייתה מבטיחה: קובאס אמנם לא הרשים במשך כל המשחק, אבל הלחץ הגבוה של הצהובים בדקות הפתיחה הותירו את איינדהובן מופתעת, ודן ביטון כמעט כבש בנגיחה בדקה ה-13. זמן קצר לאחר מכן פ.ס.וו התעשתה, והחלה להשתלט על מרכז השדה. נוני מדואקה וערן זהבי טיווחו את השער של דניאל פרץ, אבל סחטו ממנו הצלה אחת יפה ובשאר הזמן לא היו מספיק מדויקים.

המחצית השנייה נפתחה בצורה דומה, כשבעיטה של שרן ייני הוסטה על ידי סטיפה פריצה לקורה. אבל אז דווקא אוהדי מכבי תל אביב היו אלה שעצרו את המומנטום, כשהמשיכו להשליך חפצים למרות הפצרות של השופט. בסופו של דבר הוחלט לעצור את המשחק ולהוריד את השחקנים מכר הדשא למשך חמש דקות, עד שהמשחק חודש. אחר כך, הייתה ירידה קלה בקצב של הצהובים. זהבי הוחלף בדקה ה-66, וכעבור 18 דקות נענשה כשיורבה ורטסן בעט כדור שפגע באנריק סבוריט ונכנס לרשת. סבוריט החזיר על הטעות עם שער שוויון בנגיחה בדקה ה-90, אבל בזמן שנותר הצהובים לא הצליחו להשיג את שער השוויון שהיה כופה הארכה.

הרכב מכבי תל אביב: דניאל פרץ, שרן ייני, עידן נחמיאס, אנריק סבוריט, מתן בלטקסה, דן גלזר, גבי קניקובסקי, דן ביטון, ברנדלי קובאס, סטיפה פריצה, ג'ורג'ה יובאנוביץ'.

הרכב פ.ס.וו: יואל דרומל, מאורו ג'וניור, ג'ורדן טזה, אוליבייה בוסקאלי, פיליפ מקס, איברהים סנגארה, מריו גצה, אריק גוטיירס, נוני מדואקה, ערן זהבי, ריטסו דואן.