בריחת מנור סולומון: "רק ישראל ופורטוגל הציעו עזרה קונקרטית"

play
סולומון במעבר הגבול בפולין | אתר רשמי, אינסטגרם, manorsolomon
מנור סולומון מתאמן אחרי הבריחה מאוקראינה 00:53

המנהל המקצועי של שחטאר, דריו סרנה, שיבח את השגרירויות של השתיים וסיפר: "חזרתי 25-30 שנה אחורה, למלחמת יוגוסלביה"

(גודל טקסט)

בצל המלחמה העקובה מדם שמתחוללת באוקראינה, נאספות עוד ועוד עדויות מפיהם של אנשי הספורט החרדים שהתפנו מהמדינה. הפעם הגיע תורו של המנהל המקצועי דריו סרנה לספר על השעות המתוחות.

סרנה הקרואטי, ששיחק בשחטאר מ-2003 עד 2018 ולאחר מכן חזר לתפקיד מקצועי, סיפר: "כששמעתי את האזעקות, הרגשתי כאילו חתכו לי את הרגליים והלב שלי מפסיק לפעום. חזרתי אוטומטית 25-30 שנה אחורה, למלחמת יוגוסלביה".

שחקן העבר הוסיף: "היו בערך 50 מאיתנו בבית המלון, כל השחקנים הברזילאים והמשפחות שלהם, חברי הצוות המקצועי מאיטליה וגם שלושה אנשי צוות קרואטים. השגרירויות של ישראל ופורטוגל היו היחידות שהציעו עזרה קונקרטית. השחקנים היו מיואשים, לא ידעתי מה לעשות".

המנהל המקצועי של שחטאר דונייצק, דריו סרנה
"הרגשתי שהלב שלי מפסיק לפעום". סרנה | אימג'בנק GettyImages, Jonathan Moscrop

לבסוף כל השחקנים ואנשי הצוות הזרים של שחטאר הצליחו להימלט מאוקראינה. סרנה עצמו עשה זאת דרך מעבר הגבול עם הונגריה.

אחד הברזילאים של שחטאר, פדריניו, סיכם אתמול את אירועי הימים האחרונים: "כל מה שאני רוצה זה להיות עם המשפחה וההורים. בכל פעם שהייתי מדבר איתם, אמרתי להם 'להתראות' כי לא ידעתי אם זו תהיה השיחה האחרונה. אני לא מאחל לאף אחד לעבור את זה. במשך שלושה ימים חשבנו מה לעשות, אם לקחת רכבת או לנסוע ברכב. המצב היה מורכב, היו איתנו הרבה ילדים. קיבלנו אזהרה שהדברים הולכים להתדרדר ושאם לא נעזוב בחמש הדקות הקרובות, לא נוכל לצאת. לקחנו רכבת ביום האחרון ואופ"א עזרה לנו עם אוטובוסים כדי שנוכל לעזוב בשלום".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי