לבקוביץ' יוכל לשחק נגד סכנין, האיגוד העניש את ליאני

play
רובי לבקוביץ' שוער הפועל חדרה | שלומי גבאי
דין דוד כבש, מכבי חיפה ניצחה את חדרה ועלתה לחצי גמר גביע המדינה 01:52

הפועל חדרה ערערה על הרחקת השוער, אולם לא ניתן היה לקיים דיון דחוף לפני המשחק בשבת ועל כן הוא יעמוד לרשותו של קורצקי. השופט ששגה בהזנת הנתונים לא ישובץ בשני המחזורים הבאים

קבוצות: הפועל חדרה
(גודל טקסט)

רובי לבקוביץ', שוער הפועל חדרה, יוכל לקחת חלק במשחק הגורלי עבור הקבוצה ביום שבת נגד בני סכנין (18:00), כך החליט היום (חמישי) עורך הדין אסף הדסי בשם נשיאות בית הדין העליון.

"הואיל והערעור מעלה שאלה משפטית שיש לדון בה, ובפרט בכל הנוגע לתיקון בדיעבד של דו"ח שופט מחודש דצמבר 2021, והואיל ומקור התקלה נשוא הערעור הינו ככל הנראה בהתאחדות ו/או בשופט, השחקן רובי לבקוביץ' יוכל לקחת חלק במשחק הקרוב, וככל שיידחה הערעור, ירצה את עונש ההרחקה במשחק שלאחר מכן", כתב עו"ד הדסי בהחלטתי. המשמעות היא שלבקוביץ' עלול להחמיץ את מחזור סיום העונה הסדירה נגד מכבי תל אביב, אם לא יזוכה בערעור.

יש לציין כי בעונה שעברה אירע מקרה דומה עם דוד קלטינס, קשר הפועל באר שבע שגם לחובתו לא נרשם כרטיס צהוב בעקבות שגיאה של השופט לירן ליאני, וכשזו התבררה הוא ריצה את העונש במשחק שלאחר מכן. בעקבות השגיאה הפעם עם רישום הכרטיס של לבקוביץ', הודיע איגוד השופטים על הסרת לירן ליאני מהשיבוץ במחזור הקרוב והוא לא ישפוט גם במחזור הבא.

שוער הפועל חדרה רובי לבקוביץ'
שמר על מקומו בשער של חדרה. לבקוביץ' | מאור אלקסלסי

כידוע, לבקוביץ' שיחק ביום שלישי בגומלין רבע גמר גביע המדינה נגד מכבי חיפה על אף שני משחקים קודם לכן, נגד בית"ר ירושלים, את הכרטיס הצהוב החמישי שלו העונה, אולם הדבר נודע רק לאחר המשחק – באתר ההתאחדות לכדורגל נרשמו לחובת השוער ארבעה כרטיסים צהובים בלבד ולא חמישה, ועל כן לא הופיע בדו"ח ההרחקות האוטומטיות.

בדיעבד התברר כי בחודש דצמבר, במשחק של הפועל חדרה נגד בני סכנין, השופט לירן ליאני שלף לעברו כרטיס צהוב בתוספת הזמן, אולם הוא לא הזין את הכרטיס הצהוב ברישומי ההתאחדות ועל כן לבקוביץ' וחדרה, כך לטענתם, לא ידעו כי עליו לרצות עונש. ההתאחדות הודיעה כי בשל כך לבקוביץ' לא יוכל לשחק בשבת, בקרב הישיר על הפלייאוף העליון נגד בני סכנין, אולם חדרה ערערה והיום התבשרה כי הוא יוכל לשחק בשבת וזאת מכיוון שלא ניתן היה לקיים את הערעור לפני המשחק בשבת.

הפועל חדרה מסרה בתגובה: "הפועל חדרה מברכת על ההחלטה הצודקת והנכונה לאפשר לשוער רובי לבקוביץ' לשחק בשבת בסכנין ומודה לנשיאות בית הדין העליון ולעו"ד אסף הדסי על ההבנה כי היה ולא ניתן לשתף השחקן, עלול היה להיווצר נזק ספורטיבי לקבוצה ולשחקן עצמו, כפי שהוסבר בערעור שהוגש על ידי עו"ד שחר גרינברג. הפועל חדרה תגיע לדיון בשבוע הבא מוכנה לטעון את טענותיה כבדות המשקל בעניין האמור ובסוגיה החשובה של שינוי דו"ח שופט בדיעבד".