ברק בכר: "אנחנו בתקופה לא טובה וזה כמו הפסד, אני אחראי"

play
מאמן מכבי חיפה ברק בכר | מאור אלקסלסי
מול 30 אלף ירוקים ביציע: 1:1 מאכזב למכבי חיפה נגד נוף הגליל 03:52

מאמן מכבי חיפה אחרי המעידה נגד הפועל נוף הגליל: "אם לא נתעורר אז נמשיך לא לנצח". עומר אצילי נשא דברים לפני המשחק: "מרגיש טוב, בקרוב אחזור"

(גודל טקסט)

מכבי חיפה קיוותה לברוח היום (שבת) בפסגה ולהגדיל את הפער מהפועל באר שבע וממכבי תל אביב לאור העובדה שהיא פתחה את המחזור ה-25 בליגת העל במשחק ביתי נגד הפועל נוף הגליל, אבל דווקא לעיני 30 אלף אוהדים ירוקים היא ספגה בסיום וסיימה ב-1:1 מול עשרה שחקנים של קבוצת התחתית.

מאמן מכבי חיפה, ברק בכר
לקח אחריות. ברק בכר | מאור אלקסלסי

מאמן מכבי חיפה ברק בכר אמר: "אני מאשים רק את עצמי. אני אשם בהכנה, בחילופים, בניהול המשחק – אני לוקח על עצמי משחק שהוא כמו הפסד. לכולם יש אחריות, אבל שלי הכי גדולה. הייתי צריך לעשות שני חילופים במחצית אחרי שנתנו גול משום דבר, ואם לא היינו מבקיעים הייתי עושה את החילופים. אנחנו בתקופה לא טובה, אבל זה משחק שהיינו חייבים לנצח, אני לוקח אחריות ואדאג לתקן את זה".

התקופה הרעה של מכבי חיפה: "לא יכול להיות שנספוג גול כזה רך מול קבוצה שהייתה יותר טובה בעשרה שחקנים. אני צריך לשבת, להירגע ולנתח את הדברים, כי אם לא נתעורר אז נמשיך לא לנצח. לא תמיד יש פתרונות כי יש גם קבוצה יריבה שיודעת לסגור, וכשאנחנו לא עושים את הדברים בצורה חדה אז ככה זה נראה, ולצערי זה נראה ככה הרבה לאחרונה. קרב האליפות היה פתוח מתחילת השנה ויהיה כך עד סוף העונה, נצטרך לעבוד קשה כדי להשיג את המטרה הזו והיא עוד רחוקה".

דולב חזיזה סיכם: "אני לא חושב שיש משהו שקשור לזה שהיו 30 אלף צופים והלחיץ אותנו. המשפחות הגיעו וזה כואב לי, אבל לפעמים לא הכול הולך כמו שאנחנו רוצים ומקווים. תיקו זה מבאס, אני מאוכזב באופן אישי. כל השחקנים אחראים, כל מי שהיה בדשא ומחוצה לו. היינו צריכים להביא הרבה יותר יכולת והקרבה. חשבנו שאחרי האדום המשחק יבוא לנו בקלות, אבל יש הכול בכדורגל וספגנו שער. יש לנו עוד משחק לפני הפלייאוף מול בית"ר ירושלים ואני מקווה ששם נבוא חדים ונצליח לנצח".

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר עם רשאד עבדאללה מנכ"ל אל עין
יעקב שחר עם רשאד עבדאללה | מאור אלקסלסי
עומר אצילי, שחקן מכבי חיפה
אווירה נהדרת ביציעים. אצילי | מאור אלקסלסי

עוד לפני המשחק ועל אף שנעדר בעקבות פציעה, הרומן בין עומר אצילי לאוהדי מכבי חיפה נמשך כאשר כוכב הקבוצה נשא דברים. בחיפה נוהגים לארח לפני כל משחק שחקן עבר, אבל בגלל שאצילי פצוע, הוחלט לאפשר לו לדבר לראשונה מאז שהגיע למועדון.

אצילי אמר: "אני מרגיש טוב ומקווה שבקרוב אעלה על הדשא, אני רואה את האווירה ובא לי לעלות על הדשא ולשחק. אנחנו נרגשים מאוד ומרגישים שעם הקהל שלנו הכול אפשרי ונעשה הכל לשמח אותו. השאיפה שלנו – כולם יודעים – זה להיות הכי גבוה והכי חזק בכל החזיתות ואנחנו מקווים לעשות את זה".

בנוסף, מכבי חיפה אירחה היום המשחק את רשאד עבדאללה, מנכ"ל קבוצת ההשקעות וקבוצת הכדורגל אל עין. לפני שריקת הפתיחה נערך טקס לכבוד ארנסט מאבוקה מהפועל נוף הגליל, ששיחק במדים הירוקים בשנים 2017-2021 ואף זכה עם הקבוצה באליפות בעונה שעברה.

חלוץ הפועל נוף הגליל עבדאללה חליחל
מגיע להם. שחקני נוף הגליל חוגגים | מאור אלקסלסי

שי ברדה, מאמן הפועל נוף הגליל, אמר בסיום: "הכנסתי חלוץ בעשרה שחקנים כי לפעמים יש קארמה. לא הגיע לנו להפסיד, אני חושב שבמחצית הראשונה לחצנו אותם על כל המגרש וידענו שאם נעשה את זה אז לא ניתן להם שטחים להתקדם. בעשרה שחקנים הכנסתי חלוץ, כי אם יש מגיע בכדורגל אז לעבדאללה מגיע ואני שמח על הנקודה הזו מול 30 אלף איש – אתם צריכים להבין שאנחנו קבוצה שמאוד רוצה, האנשים עובדים מבוקר עד לילה ואמנם זו רק נקודה, אבל היא חשובה".

על מכבי חיפה: "כולם דיברו על כך שנוף הגליל היא רק תפאורה, קבוצת ליגה לאומית שכבר ירדה, אבל עשיתם לי את העבודה והיום ראיתם שנוף הגליל חיה ונושמת. נעשה את הכל כדי להישאר בליגה. אנחנו קבוצה צעירה שצריכה לשמור על יציבות, צריכים לשכוח מהנקודה וכבר מחכים למשחק נגד הפועל באר שבע. אשקר אם אגיד שאני לא מחייך מנקודה מול אלופת המדינה".

עבדאללה חליחל הוסיף: "כשישבתי בספסל וראיתי את המשחק אני חושב שפתחנו את המשחק כמו שצריך, לא נפלנו ממכבי חיפה. הייתי צריך להיכנס ולעשות את זה, האמנתי שאצליח לכבוש את שער השוויון. אם נעשה את הדברים נכון ונקשיב לשי ברדה, אני מאמין שנישאר בליגה".

מכבי חיפה תסיים את העונה הסדירה עם משחק חוץ נגד בית"ר ירושלים. הפועל נוף הגליל תארח בשבוע הבא את הפועל באר שבע.