אבי לוזון: "בטוח שבעתיד הקרוב אמכור את בנדה במיליוני יורו לחו"ל"

play
אבי לוזון מכבי פתח תקוה | שלומי גבאי
מבול שערים: מכבי פתח תקווה עלתה מעל הקו האדום בזכות 3:4 מטורף על אשדוד 09:25

מכבי פתח תקוה מתאוששת ומטפסת מעלה: היו"ר מרוצה מהיכולת ומהרכש, מאמין בקלינגר ("מוכיח את עצמו"), מתכנן על מכירת הזמבי הלוהט ("אולי הטוב בישראל"), שולח מסר למקללים ("שום כוונה לעזוב"), מבטיח שלא יחזור על הטעויות מהקיץ אבל מזהיר: "הפלייאוף יהיה קשה מאוד"

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקוה השיגה אמש (ראשון) נצחון ליגה שני ברציפות ושלישי בארבעת משחקי הליגה האחרונים, כשגברה 3:4 על מ.ס. אשדוד והצליחה לקפוץ אל מעבר לקו האדום. אומנם מכבי פתח תקוה נמצאת עדיין באיזור המסוכן, אך התחושה במועדון היא שהקבוצה עלתה על דרך נכונה בדרך להישארות בליגה.

"בשלושת החודשים האחרונים היינו בהחלט במצב לא טוב ואני שמח שהקבוצה התחברה", אמר הבוקר יושב ראש המועדון אבי לוזון, בשיחה עם וואלה! ספורט. "עשינו בארבעת המשחקים האחרונים 10 נקודות. ניצחנו את הפועל ירושלים, חדרה ואשדוד ועשינו תיקו עם נתניה. למעשה בארבעה משחקים הכפלנו את כמות הנקודות, שצברנו מתחילת העונה. לא פחות חשוב מזה, שסוף סוף התפוצצנו מבחינה התקפית. כבשנו שלושה מול הפועל ירושלים, אחד נגד נתניה ושתי רביעיות מול חדרה ואשדוד. זה 12 שערים בארבעה משחקים, ממוצע פנטסטי של שלושה שערים למשחק וזה מה שעשה את ההבדל".

יו"ר מכבי פתח תקוה אבי לוזון
"אני לא צריך להוכיח לאיש דבר וחצי דבר". אבי לוזון | אריאל שלום

לוזון התייחס לשינוי בחודש האחרון והסביר: "לאמק בנדה קיבל יותר בטחון, ניקולאסקו הוא חלוץ מעולה שהתחיל לתת קבלות ודומביה הוסיף לנו מהירות וזה עוד שחקן שמחפש את השער. וכשזה מתחבר יחד זה מתפוצץ. אני אומר בגאווה שאנחנו הקבוצה היחידה בארץ שהביאה שישה שחקני רכש בינואר ומתוכם לפחות חמישה משחקים קבוע בהרכב. כל אחד שהבאנו נותן תרומה והשתלב כמו שצריך".

היו"ר שבע רצון מהשחקנים שהביא בינואר, אבל מי שמקבל ממנו את מירב המחמאות לאחרונה הוא לאמק בנדה, שנראה נהדר. אמש היה מעורב בנדה בתקרית במשחק מול מ.ס.אשדוד, ספג אדום שגוי ונשאר בסופו של דבר לשחק, אבל לוזון לא מתרגש ממה שקרה: "בנדה שחקן מוכשר מאוד ובחור יוצא מהכלל. בועטים לו ברגליים בכל משחק ולא תמיד זה מקבל תגובה מהשופטים. גם הוא צריך לדעת להבליג לפעמים אבל אין כאן משהו יוצא דופן. יש לו מהירות ודריבל והוא מהחלוצים הטובים בארץ, אם לא הטוב שבהם. זה שחקן שבעתיד הלא רחוק, אני בטוח שאמכור אותו במיליוני יורו לחו"ל. כבר הודעתי בכל מקום אפשרי שאממש את אופציית הרכישה עליו בסיום העונה. הוא שייך כרגע לארסנל טולה הרוסית, אבל הוא יהיה שחקן של מכבי פתח תקוה בסיום העונה".

לוזון החמיא גם למאמן ניר קלינגר והוסיף: "אין ספק שהבאתו של ניר קלינגר מוכיחה את עצמה, לא היה לי ספק בכך. אני מאוד מרוצה מהעבודה שלו והכל טוב. רק שנסיים את המשימה שלנו להישאר בליגה ונתחיל לתכנן את העונה הבאה. הפעם אני אנסה לא לחזור על הטעויות מהקיץ האחרון, וכן ננסה לשמור על השחקנים החשובים שלנו, גם לעונה הבאה".

לאמק בנדה שחקן מכבי פתח תקוה
האקזיט הבא של לווזן. בנדה | מאור אלקסלסי

לוזון נאלץ להתמודד גם אמש עם קללות ונאצות של אוהדים, שקראו לו במהלך המשחק לעזוב את המועדון. גם בסיום המתינו לו מספר אוהדים ביציאה מהאצטדיון באשדוד וקראו לו לקום וללכת: "עם יד על הלב, הם לא ראויים בכלל להתייחסות. אני לא אפקיר את מפעל חיי, במשך 30 שנה, בידי חבורה של ילדים. אין לי שום כוונות לעזוב ואני מאוד גאה בקבוצה הבוגרת שלי ובמחלקת הנוער המעולה שלי. קבוצת הנוער מתמודדת על הדאבל, קבוצת נערים א' מתמודדת על אליפות, נערים ב' במאבק על דאבל וכן הלאה. אין אח ורע לעבודה שנעשית אצלנו במחלקת הנוער ואני לא הולך לשום מקום".

לוזון נשאל עד מתי הוא מתכנן להישאר והשיב: "בשנת 1990 אמרתי בראיון באחד המקומונים בפתח תקוה שאני מתכנן להישאר לפחות 40 שנה במכבי פתח תקוה, אז כרגע אני פה לפחות עד 2030. מבחינתי אין שום מקום לדבר עם האוהדים האלה, היו זמנים שהצעתי לדבר איתם, אבל עכשיו אין לי עניין בזה. אני כאן ולא הולך לשום מקום".

על המשך המאבקים בפלייאוף התחתון: "אנחנו לא מתכוונים לעצור לרגע. מבחינתי לא מורידים רגל מהגז, עד שלא נבטיח מעשית את ההישארות בליגה. אני ארגע רק כשהפער שלנו מהקו האדום יהיה גדול יותר מסך הנקודות שישארו עד סיום העונה. הפלייאוף יהיה קשה מאוד ומי שחושב שהוא יכול לחגוג הישארות, לגמרי טועה. גם אשדוד נכנסו למאבק עכשיו ומי כמוני יודע איך דברים יכולים להשתנות. בעונת הירידה האחונה שלנו, אחרי המשחק הראשון בפלייאוף התחתון, היינו ביתרון של 9 נקודות על אשדוד, כשנותרו עוד 18 בקופה. ירדנו ליגה במחזור האחרון, אחרי שלא היינו מתחת לקו האדום, אפילו פעם אחת, חוץ מבמחזור הסיום. זה היה מטורף".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי