כץ: "השכר בכדורגל בהתאם לרמה במשק. אנשים בארץ מרוויחים ‏הון תועפות"

play
יואב כץ בעלי הפועל חיפה | לירון מולדובן
אופק ביטון להט, ממן הדהים: הפועל ירושלים ניצחה 1:2 את הפועל חיפה 02:23

בעלי הפועל חיפה הבהיר: "אני משאיר את אלישע, אך דרושים שניים לטנגו. בן מרגי? פניתי אליו לפני חמש שנים". וגם: מעמד המאמן, הסיכויים מול מכבי חיפה והחשש שקבוצתו תיקלע למאבקי ירידה. האזינו

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

בצל הדיווחים על מעמדו המעורער של אלישע לוי, יואב כץ עלה לשידור בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס לאפשרות שמאמן הפועל חיפה יפוטר. "אנחנו משאירים אותו ואני מקווה שעד סוף העונה, אך דרושים שניים לטנגו. מבחינתי הוא יכול להישאר עד סוף העונה, נראה מה קורה מבחינתו. האם פניתי למאיר בן מרגי? לפני חמש שנים בערך", כך הבהיר הבעלים בפתיחת דבריו.

כץ התייחס למעמד המאמן באופן כללי: "לדעתי מאמנים בישראל הם אנשים מאוד חכמים. אני לא יודע למה רובם לא הלכו לאקדמיה ולאוניברסיטאות. לא ראיתי מאמן אחד טיפש. השיטה של הכדורגל היא שאם אתה צריך להכניס אנרגיות חדשות לקבוצות, זו למעשה אחת האופציות הבלעדיות שיש לך. הליגה הישראלית משלמת הרבה מאוד לשחקנים ושכר המאמנים גם הוא בהתאם. הכדורגל הבלגי טיפה יותר טוב מהכדורגל שלנו. אני לא מדבר על הנבחרת אלא על הליגה. הליגה הישראלית לא בטופ, אבל היא די בטופ מבחינת שכר השחקנים והמאמנים. כשאני גדלתי ישראל הייתה מדינה ענייה, היום זו מדינה עשירה ואני חושב שהשכר בכדורגל הוא בהתאם לרמה הכללית במשק. אנשים בארץ מרוויחים ‏הון תועפות. זו אחת המדינות העשירות באירופה".

כשנשאל האם הוא חושב על העונה הבאה כבר, כץ הבהיר: "אנחנו צריכים להיאבק על הישארות בליגה ולהיאבק חזק מאוד בשביל להעפיל לגמר הגביע. אני לא חושב ברגע זה על מאמן אלא על איך לנצח את בית"ר ירושלים במשחק הקרוב, זה כל מה שנמצא בראש שלי. לא פניתי לשום מאמן ואני גם לא מתכוון לפנות. האנרגיות מופנות למשחק הקרוב ואני מקווה שאזכה בגביע".

על הסיכויים מול מכבי חיפה בחצי הגמר: "ניצחנו את מכבי חפה שש פעמים בשש השנים האחרונות. הם קבוצה יותר טובה מאיתנו ברגע זה, אבל הסיכויים שלנו טובים ובגביע אתה לא יכול לדעת מה יקרה. לפני שבועיים היינו טובים מהם והיינו צריכים לנצח. המשחק הראשון נגמר במפולת גדולה, אבל היו משחקים שניצחנו אותם 0:3. אפשר לנצח אותם גם הפעם. לא היה חסר הרבה שבית"ר תנצח אותם במשחק האחרון. בית"ר בעטה לקורה והמשחק היה יכול להיגמר אחרת".

אלון תורג'מן שחקן הפועל חיפה | מאור אלקסלסי

על הירידה בכושרו של אלון תורג'מן מאז החזרה מהפציעה: "אני די מסכים שהקבוצה שלנו שינתה קצת את האנרגיות שלה ברגע שהוא הפסיק להבקיע, אבל הוא היה קרוב להבקיע במשחק האחרון ואני מקווה שהוא יבקיע כבר נגד בית"ר. ברוב המשחקים אנחנו מתגברים על בית"ר בחיפה, זו כבר היסטוריה די ארוכה. בית"ר נראתה טוב מאוד נגד מכבי חיפה. נגד הפועל ירושלים היינו גרועים מאוד, במיוחד במחצית השניה, אבל אני מקווה ומאמין שננצח את בית"ר".

האם הוא חושש להסתבך במאבקי ירידה: "כל שבת זו מלחמת עולם ונצטרך להתכונן לזה. יש לנו שחקנים מאוד מוכשרים שיש להם ניסיון גדול בליגה הזו והם יעשו את העבודה, אין להם ברירה אחרת. אני חושב שאנחנו בסכנת ירידה. כל קבוצה שנמצאת בפלייאוף התחתון בסכנה. אני לא מפחד אלא מתכוון להילחם ולוקח את זה בצורה מאוד רצינית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי