ברקוביץ' הוא רק ההתחלה: הפועל חדרה מתכננת מהפכה בסגל לעונה הבאה

play
ניר ברקוביץ' מאמן הפועל אום אל פאחם | לילך וייס רוזנברג
כל שער בצבע: 1:3 גדול להפועל חדרה על הפועל ירושלים המסובכת 02:46

אחרי הבעת האמון במאמן הצעיר, חדרה מתכננת לשחרר חמישה זרים, להיפטר מהחוזים הכבדים של מרמנטיני ופלקושצ'נקו ולשמור על גוזלן וגלזר. אכזבה משחקני הבית הצעירים

קבוצות: הפועל חדרה
(גודל טקסט)

הפועל חדרה הודיעה אמש (שלישי) על הסיכום עם המאמן ניר ברקוביץ' לעונה הבאה, אחרי שהיועץ המקצועי אורן גולן התרשם מהמאמן הצעיר ומהדרך המקצועית אותה הוא עושה בשנים האחרונות. בחדרה היו כאלה שחששו לתת את המושכות לברקוביץ', חסר הניסיון בליגת העל, לאחר שברקורד שלו יש רק אפיזודה קצרה בבני יהודה, אך גולן וגם המנכ"ל אלי דגני התרשמו מדרכו ומשיטת המשחק ההתקפית שלו, בתקווה שאפשר יהיה לממש אותה גם בחדרה, שתקעה בשנים האחרונות יתד חזק בליגת העל. בכך נמצא כעת המועדון בסיטואציה מוזרה מאוד, שבה המאמן הנוכחי מנחם קורצקי כבר חתום בהפועל קרית שמונה לעונה הבאה וברקוביץ', שיגיע בקיץ לחדרה, מאמן כעת את סקציה נס ציונה, שנלחמת בצמרת הליגה הלאומית, על העפלה לליגת העל.

"זה באמת לא המצב הכי בריא שיכול להיות", אמר גורם במועדון. "למזלנו ולשמחתנו הבטחנו את ההישארות מזמן ונשארו בסך הכל ארבעה משחקים, כדי לסיים את העונה בצורה הכי מוצלחת שיש".

ניר ברקוביץ' מאמן הפועל אום אל פאחם
"מאמן צעיר ורעב להצלחה יכול לבוא עם המון מוטיבציה, להתחבר למועדון ולקחת אותו למקומות טובים". ברקוביץ' | לילך וייס רוזנברג

על הבחירה בברקוביץ' חסר הנסיון הוסיף אותו גורם: "אורן גולן הוכיח כבר את טביעת העין שלו ולא פעם אחת. מי הכיר את ניסו אביטן לפני שהוא קיבל את המושכות אצלנו? גם אורי גוטמן קיבל את הצ'אנס הראשון אצלנו ולפעמים מאמן צעיר ורעב להצלחה יכול לבוא עם המון מוטיבציה, להתחבר למועדון ולקחת אותו למקומות טובים. בסוף צריך לזכור שהמטרה הראשונה והעיקרית של הפועל חדרה בכל עונה היא לשרוד בליגת העל, ואם אפשר – שזה יקרה כמה שיותר מוקדם בעונה".

השינוי בעמדת המאמן לא יהיה השינוי היחיד בקבוצה לקראת העונה הבאה. הפועל חדרה צפויה לעבור מהפכה גדולה בסגל השחקנים, כאשר על פי תכנית העבודה המתוכננת, ישוחררו כל הזרים שנמצאים כעת בקבוצה. ג'ונתן סיסה, שחתום לעונה הבאה, מחזיק בסעיף שחרור נמוך מאוד וככל הנראה ישחק בעונה הבאה בליגה השנייה בצרפת או בבלגיה. מוחמד אוסמן מאכזב ביכולתו וגם נפצע המון ולא ימשיך, וכך גם סטיבן אלפרד ואביליו מרקוב שמאכזבים ביכולתם. גוסטבו מרמנטיני יחזור מההשאלה לבאר שבע, אבל בחדרה אין כוונה להשאירו לעונה הבאה ויעדיפו לחסוך את שכרו הגבוה. המטרה במועדון תהיה למצוא חמישה זרים חדשים, כאשר העמדות הדחופות הן עמדת הבלם, הקשר האחורי ושני שחקני התקפה. שמו של מרשל אודה מסכנין נמצא על הפרק ואחרי פגישות נוספות עם ניר ברקוביץ', המאמן המיועד יחל במסע החתמות הזרים, כאשר מי שייתן את הטון כרגיל, הוא היועץ המקצועי אורן גולן.

גוסטבו מרמנטיני שחקן הפועל תל אביב
יעדיפו לחסוך את שכרו הגבוה. מרמנטיני | ברני ארדוב

גם בגזרת השחקנים הישראלים צפויים שינויים רבים. השוער רובי לבקוביץ', דיא לבאבידי והבלם עידו לוי יישארו עונה נוספת, ולעומתם מקסים פלקושצ'נקו, אחד המשתכרים הגבוהים בקבוצה, יסיים את חלקו ויחזור אוטומטית למכבי חיפה, אליה הוא שייך. החלוץ שובל גוזלן, מסיים חוזה, אך הוא מוערך מאוד וכבר החל איתו משא ומתן להארכת חוזהו לשנים הבאות. בחדרה ינסו להשאיר גם את תמיר גלזר, לעונת השאלה נוספת ממכבי תל אביב. מבחינת תכנית הרכש, ימתינו בחדרה לראות מי יהיו השחקנים שישוחררו להשאלות, ממכבי חיפה, מכבי תל אביב ומועדונים נוספים וכך יוחלט את מי לצרף.

על פי גורמים במועדון, למעט רון אונגר המגן שנראה טוב במשחקים ששיחק, קיימת בחדרה אכזבה עצומה משחקני הבית הצעירים, שנראו רע מאוד במשחקים האחרונים, למרות שקיבלו הזדמנות להוכיח את יכולתם, במשחקים ללא לחץ, אחרי הבטחת ההישארות. שחקנים כמו אביב לין, עמית מור, גלעד אברמוב, ליאב פרדה ואביאל בן חמו, יקבלו דקות עד סוף העונה ועל פי יכולתם, יוחלט לגבי העונה הבאה.

בכל מקרה מסתמן שחדרה הולכת לעונה מאתגרת מאוד, עם המון סימני שאלה, גם בעמדת המאמן וגם בסגל השחקנים שיעבור מהפכה. במועדון מקווים להצליח בבניית הקבוצה, כדי להמשיך גם בשנים הבאות, להיות חלק מליגת העל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי