הצעת החוק לאיסור אלימות בספורט תעלה לאישור במליאת הכנסת

אושרה ההצעה שכוללת צעדים משמעותיים שיובילו לקידום המאבק באלימות במגרשים ובאצטדיונים: "נעשה הכל כדי שהחוק יאושר", הבהיר שר התרבות והספורט חילי טרופר

(גודל טקסט)

הצעת החוק לאיסור אלימות בספורט שמובילים משרד התרבות והספורט, משרד המשפטים והמשרד לביטחון פנים עברה היום (ראשון) בוועדת השרים לחקיקה ובהמשך תעלה לאישור במליאת הכנסת. תיקון החוק לאיסור אלימות בספורט כולל כמה צעדים משמעותיים שיובילו לקידום המאבק באלימות במגרשים ובאצטדיונים.

במרכז החוק: המשטרה תוכל לראשונה לתת קנסות מנהליים, דבר אשר יתרום להרתעת המתפרעים. כמו כן, הרחבת סמכויות ההרחקה מהמגרשים תגביר את שימוש המשטרה בצווי הרחקה מהמגרשים, כשהמטרה הברורה היא יותר הרחקות של אוהדים אלימים ומתפרעים, ולתקופות ארוכות יותר.

מדובר בכלים משמעותיים שיקנו לגורמי אכיפת החוק אפשרות להתמודד עם האלימות במגרשים. בשיתוף פעולה ייחודי בין שלושת המשרדים ובהובלת שרי התרבות והספורט, המשפטים וביטחון הפנים יחד עם כלל הגורמים הרלוונטיים, התכנית למיגור האלימות בספורט תחל עם סיום החקיקה. התכנית צפויה להתרחב בהמשך לצעדים נוספים, כל זאת כדי להבטיח מגוון כלים לצמצום האלימות. קידום התכנית התבצע אודות לעבודת המטה המאומצת של המשרדים בחודשים האחרונים.

שוטרים ביציע בית"ר ירושלים לאחר המשחק מול בני סכנין
הרחבת סמכויות למשטרה (למצולמים אין קשר) | מאור אלקסלסי

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "כפי שאמרנו, מיגור האלימות בספורט הפך מטרה עליונה בסדר היום שלנו. עלינו להיאבק באלימות בספורט בכל הכלים העומדים לרשותינו ואישור החוק בוועדת השרים הוא צעד חשוב בדרך לצמצום האלימות במגרשים. נעשה הכל כדי שהחוק יאושר במליאת הכנסת. במאבק באלימות אין קואליציה ואין אופוזיציה. אני מבקש להודות לשר המשפטים גדעון סער והשר לביטחון פנים עמר בר לב על ההתגייסות ושיתוף הפעולה הפורה."

סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער: "אנו פועלים ביחד למגר את האלימות במגרשי הספורט הפוגעת אנושות בערכי הספורט. התכנית תביא למדיניות אפקטיבית יותר, המבוססת על קנסות והרחקה מהמגרשים של אוהדים אלימים. אני קורא גם לבתי המשפט לנקוט מדיניות תקיפה למיגור האלימות בספורט. מבקש להודות לשר חילי טרופר ולשר עומר בר לב על שיתוף הפעולה".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "מיגור האלימות בספורט היא משימה חשובה מאוד עבור החברה הישראלית. ספורט הוא חלק מתרבות, ולא ייתכן שלמגרשים יגיעו גורמים אלימים שמטרתם לפגוע בחוויה, להתסיס ולהתפרע. נגד הגורמים האלימים הללו עלינו להכביד את הענישה, ואני מברך על שיתוף הפעולה הפורה בנושא בין שר התרבות והספורט, שר המשפטים לביני. ספורט אמור להיות חגיגה וחווייה תרבותית לצעירים, מבוגרים, ומשפחות כאחת, ותיקון החוק לאיסור אלימות בספורט – עם הצעדים שהוכנסו בו – הוא שלב נוסף בדרך להבטיח זאת".