בפעם השלישית בתוך עשור: מכבי פתח תקוה ירדה ללאומית

play
סולומון דניאל שחקן הפועל ירושלים מנחם את אחיו שלו דניאל שחקן מכבי פתח תקוה | ברני ארדוב
אגאדה כבש, שער נפסל לינון אליהו: הפועל י-ם שרדה ומכבי פ"ת בלאומית 03:58

המלאבסים היו חייבים לנצח בטדי את הפועל ירושלים, אבל אגאדה הכריע (37) והבטיח הישארות לקבוצה של זיו אריה. שוויון של ינון אליהו (81) נפסל בהחלטה שנויה במחלוקת אחרי עבירה של דיניז על יאו ברחבה. מחזור הסיום יהיה לפרוטוקול

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקוה ירדה הערב (ראשון) לליגה הלאומית, מחזור אחד לפני סיום הפלייאוף התחתון. שחקניו של עומר גולן התארחו למשחק על שש נקודות מול הפועל ירושלים בידיעה שהם חייבים לנצח כדי להישאר בתמונה, אבל הפסידו 1:0 והמשמעות: ירושלים הבטיחה הישארות, נוף הגליל שהפסידה גם היא לקרית שמונה, ירדה ליגה יחד עם המלאבסים אחרי עונה אחת בלבד.

וויליאם אגאדה הפועל ירושלים חוגג
שער שיבטיח הישארות? אגאדה | ברני ארדוב

הפועל ירושלים, שבקונסטלציה מסויימת הייתה יכולה להיות שמחה גם מתיקו, הייתה טובה בהרבה במחצית הראשונה ובאה על שכרה עם שער מוצדק של וויליאם אגאדה (37), שניצל חולמנות בהגנה הכחולה. אלא שבמחצית השנייה היוצרות התהפכו. פתח תקוה התעוררה והייתה עדיפה ובדקה ה-81 קיבלנו דרמה גדולה. כדור קרן של בנדה נחת על ראשו של ינון אליהו שנגח פנימה. אלא שאנשי ה-VAR אותתו לגל לייבוביץ', שפסל את השער בגלל עבירה של דיניז על יאו באותה קרן שממנה הבקיע אליהו. אנשי פתח תקוה רתחו מזעם על ההחלטה הזו, אבל לייבוביץ' נותר עם ההחלטה שלו והכריע את גורלם של המלאבסים.

מכבי פתח תקוה, שנעלה את הטבלה במשך מחזורים ארוכים, קיוותה לייצר זעזוע חיובי עם הפיטורים של ניר קלינגר. אלא שעומר גולן לא ממש הצליח להושיע את פתח תקוה, שאומנם ירדה ליגה הערב, אבל ההפסד המביש 4:0 לנוף הגליל בבית לפני שני מחזורים, היה זה שקבר את הקבוצה עמוק מתחת לקו האדום. אם לחזור עוד אחורה, אז אוהדי מכבי פתח תקוה לא סתם מחו נגד אבי לוזון, שמכר כישרונות גדולים בקיץ הקודם כמו עבדה ובריבו לאירופה, ולא הביא תחליפים ראויים. בדיעבד זה עלה לו, ועלה ביוקר. ירושלים מצידה יכולה להיות מרוצה מהבטחת ההישארות, אך לא מהעונה הכללית שלה, שהייתה לא טובה מבחינת מקצועית, למרות כל האילוצים והקשיים.

אבי לוזון מכבי פתח תקוה
ירידה כואבת. אבי לוזון | ברני ארדוב

הרכב הפועל ירושלים: אדבאיו אדליי, אלוז' יאו, אונדז'יי באצ'ו, גל מאיו, הראל שלום, גוני נאור, אווקה אשטה, גיא חדידה, גיא בדש, אדוארדו גררו, וויליאם אגאדה.

הרכב מכבי פתח תקוה: אריק ינקו, ינון אליהו, אדי מחרמיץ', מרכוס דיניז, ירדן כהן, יואב הופמייסטר, עידו שחר, ארד בר, לאמק בנדה, אבובאקר דומביה, יון ניקולאסקו.