"כל הטעויות האפשריות": כרוניקת הכישלון של מכבי פתח תקוה

play
אבי לוזון עם איציק לוזון מכבי פתח תקוה | ברני ארדוב
אגאדה כבש, שער נפסל לינון אליהו: הפועל י-ם שרדה ומכבי פ"ת בלאומית 03:58

אחרי הירידה, המלאבסים מקווים ללמוד מהשגיאות כדי לחזור לליגת העל תוך שנה (אבל עדיין מאשימים את השופטים). יובל נעים וניסו אביטן מועמדים, בנדה צפוי להימכר

(גודל טקסט)

1. זה היה באוויר לאורך כל העונה ואמש (ראשון) הגיעה החותמת הסופית. מכבי פתח תקוה שהייתה בתחתית מתחילת העונה, נשרה לליגה הלאומית ורשמה ירידת ליגה שנייה בתוך ארבע שנים. הסצנות בסיום המחישו היטב את התחושות במועדון. היו"ר אבי לוזון ישב על ספסל קטן בסמוך לחדר ההלבשה של הקבוצה מכונס בתוך עצמו, וכמעט ולא הוציא מילה מפיו. "לכו תראיינו את השופט. תוצאת המשחק נקבעה בעקבות טעות שיפוט קשה מאוד של שופט המשחק וצוות ה-VAR", אמר בלקוניות. הדוברת ומנהלת הקבוצה קורין קליזמן הייתה עם דמעות בעיניים תוך שהיא עוברת מעמדת הראיונות לחדר מסיבת העיתונאים. רק המנהל המקצועי עומר גולן שסיים את העונה על הקווים, הסכים להתראיין ועשה זאת בפנים חתומות. עוזר המאמן נאור לוזון ישב עם הראש בין הידיים. שלו דניאל הצעיר, מירר בבכי על כר הדשא ומי שניחם אותו בירידה מהמגרש היה אחיו הגדול סולומון דניאל, שחקנה של הפועל ירושלים, באחת התמונות הכי מרגשות שראינו העונה במשחקי ליגת העל.

הקבוצה הגיעה לטדי בתחושה שמשימת ההישרדות אפשרית, אבל מד הלחץ לפני המשחק הגיע לנקודת רתיחה. מספיק היה לראות את הפרצופים של אנשי המועדון כדי להבין שהקבוצה נמצאת בסיטואציה קשה מאוד, למרות שלפני שריקת הפתיחה גורלה היה בידיה. לפני עליית הקבוצה לחימום, נכנס לחדר ההלבשה אוהד הקבוצה תת אלוף במיל' גל הירש, שהגיע ביוזמת ארגון האוהדים כדי לעודד את השחקנים ולהחדיר בהם ציונות והתלהבות. הירש סיפר על חוויותיו משדה הקרב במסגרת שירותו הצבאי ואמר לשחקנים: "במהלך השנים יצאתי ממצבים קשים אליהם נקלעתי, חלקם בסכנת חיים של ממש, בין השאר בזכות האמונה שלי, בזכות המסירות והמוטיבציה שהייתה לי לסיים בהצלחה את המשימות שהוטלו עליי". בסיכומו של דבר גם זה לא עזר והמלאבסים רשמו משחק נפל נוסף, ששם את החותמת הסופית על הכישלון.

אבי לוזון מכבי פתח תקוה
בוקר של חשבון נפש. אבי לוזון | ברני ארדוב

2. "עשינו העונה את כל הטעויות האפשריות. אין כאן אחד שלא טעה, האשמה היא על כולנו", אמר בסיום גורם במועדון. "אנחנו קבוצה עם התקציב החמישי-שישי בליגה, ונראינו קטסטרופה. העלות של מוחמד עוואד ודור ג'אן שבקושי שיחקו בגלל פציעות, שווה לכל התקציב כולו של הפועל ירושלים או נוף הגליל. השקענו יותר מפי שתיים מכל קבוצות התחתית ונפלנו. העונה הזאת היא כישלון אחד גדול של כולנו".

עוד הוסיף הגורם: "יש כאן חבורה של שחקנים בלי אופי, שלא הופיעו למשחק הכי חשוב שלנו העונה. היינו חלשים מאוד, בעיקר במחצית הראשונה. ועם יד על הלב, לא הגיע לנו להישאר. הפועל ירושלים רצו הרבה יותר מאיתנו, הם התנפלו על המשחק משריקת הפתיחה. חילופי המאמנים לא קרו בזמן, הבאנו יותר מדי שחקנים מבחוץ ולא נתנו מספיק קרדיט לשחקני הבית המוכשרים שלנו. מצד שני יש כאן שחקנים כמו אור בלוריאן, ארד בר ואיתן אזולאי, שאיכזבו גם כשקיבלו את הקרדיט. משכנו יותר מדי זמן את הסיפור עם גיא לוזון והאמת שגם התאכזבנו מניר קלינגר, שהיה חייב להוציא מהקבוצה הזאת הרבה יותר וגם זה לא קרה. כנראה שטעינו עם מסע הרכש וכל המושאלים שהבאנו. מכבי פתח תקוה זאת קבוצה שחייבת להיות בנויה על שחקני בית ולא על לגיון זרים מבחוץ. הרבה מאוד שחקנים איכזבו ביכולת שלהם ולא סיפקו את הסחורה. מחאת האוהדים השפיעה בסופו של דבר על תפקוד הקבוצה וייתכן שהיינו צריכים לתת על כך את הדעת בשלב יותר מוקדם של העונה. באמת שנעשו השנה כל הטעויות האפשריות, וככה יורדים בסוף ליגה. אנחנו רוצים לחזור בתוך שנה לליגת העל ובטוחים שאבי לוזון יעשה הכל כדי להעמיד קבוצה חזקה ונחזור כמה שיותר מהר".

לאמק בנדה שחקן מכבי פתח תקוה מאוכזב
המטרה: למכור אותו לכל המרבה במחיר. לאמק בנדה | ברני ארדוב

3. סגל הקבוצה צפוי לעבור שינויים גדולים מאוד, כאשר לא מעט שחקנים יעזבו את הקבוצה בקיץ הקרוב. מרבית הזרים, כולל ג'יימס אדניי, אדי מחרמיץ', מרכוס דיניז ואבובאקר דומביה, לא ישארו. יתכן שתמומש האופציה על החלוץ יון ניקולאסקו במטרה למכור אותו למרבה במחיר. במקביל יעשה ניסיון למכור גם את לאמק בנדה המוכשר לחו"ל או לקבוצה בכירה בישראל, כדי להכניס כסף לקופת המועדון. כל המושאלים יחזרו לקבוצותיהם – עידו שחר למכבי תל אביב, יואב הופמייסטר להפועל תל אביב ואור אינברום לאשדוד. השוער אריק ינקו מחזיק בחוזה לעונה נוספת ובמועדון יעשו מאמץ להשאירו. סגל השחקנים ישוב להתבסס על שחקני הבית, ביניהם אור בלוריאן, איתן אזולאי ושלו דניאל, ואליהם יצורפו שחקנים מקבוצת הנוער שמתמודדת העונה על האליפות.

יואב הופמייסטר שחקן מכבי פתח תקוה מאוכזב
מדיניות המושאלים תיפסק. הופמייסטר מאוכזב | ברני ארדוב

4. מכבי פתח תקוה נכשלה העונה עם שני המאמנים שאימנו אותה. בעוד שעם גיא לוזון סגרו מן הסתם את כל העניינים הכספיים, ניר קלינגר מחזיק בהסכם חתום גם לעונה הבאה, הנאמד בסכום של כ-60 אלף שקלים ברוטו לחודש. במועדון ינסו להגיע עמו לסיכום על התרת החוזה בתמורה לפיצוי כספי. אבי לוזון ינסה להחתים מאמן חדש כמה שיותר מהר, ואם לא יצליח להחתים את אחד ממאמני ליגת העל, יחפש שועל קרבות ותיק מהלאומית, כזה שכבר מכיר את הליגה ולא יצטרך לקחת תקופת זמן כדי להתאקלם בה. שמותיהם של יובל נעים, עופר טסלפפה וניסו אביטן הוזכרו כמועמדים, אולם טרם נעשתה פנייה למישהו מהם.

יובל נעים מאמן אדומים אשדוד
המאמן הבא? יובל נעים | לירון מולדובן

5. המלאבסים צברו העונה חמישה ניצחונות ליגה בלבד, תשע תוצאות תיקו ומאזן איום של 18 הפסדים. הקבוצה כבשה רק 30 שערים העונה וסיימה את הליגה עם מאזן עלוב של 24 נקודות. "נראינו רע מאוד ביותר מדי משחקים. החמצנו המון, ומצד שני ספגנו שערים מכלום", ניסה לנתח גורם בקבוצה. "הקבוצה הזאת שיחקה בלחץ כל הזמן וזאת התוצאה. אחרי שהפסדנו 4:0 לנוף הגליל בבית, הבנו שאנחנו הולכים לקראת קטסטרופה אמיתית. יחד עם זאת, מכבי פתח תקוה זה מועדון חזק שיש לו תשתית אמיתית במחלקת נוער משובחת. נעשה הכל כדי לחזור לליגת העל כבר אחרי עונה. זה לא יהיה קל, אבל כל המועדון יתגייס למשימה הזאת ובעזרת השם גם נעמוד בה".

במחזור הסיום של ליגת העל תארח מכבי פתח תקוה את הפועל חדרה, למשחק שלא יקבע לה דבר.