מכבי חיפה השתחררה, אצילי נישא על הכתפיים: "אליפות מתוקה, עונה אדירה"

play
אוהדי מכבי חיפה | מאור אלקסלסי
סיטואציה מוזרה: מכבי חיפה הפסידה 3:1 למכבי ת"א וזכתה מעשית באליפות 05:46

האכזבה מההפסד נגמרה מהר, והחגיגות התפרצו בכרמל: פלאניץ' בכה מהתרגשות ("בכי שהכיל את הכל"), אצילי העביר מסר ("שנה מטורפת"), וכעת הירוקים כבר חושבים על הדאבל: "עונת שיא עם תצוגות שייזכרו עוד הרבה שנים". וגם: עסקת הטיעון והמשחקים שנותרו

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

1.

לקראת סיום המשחק אמש (שלישי) בין מכבי חיפה למכבי תל אביב היו שחקני ואנשי האלופה חפויי ראש. התחושות היו קשות לאור ההפסד הצורב ליריבה הגדולה (3:1) שפגע באווירה, אלא שאז ברגע אחד הכל התפרץ – שריקת הסיום בבלומפילד, שהכריעה שהפועל באר שבע הפסידה. באותו הרגע הקהל הירוק הבין שזכה באופן מעשי באליפות, והחל במופע חגיגות שכלל אבוקות ורימוני עשן. התצוגה של האוהדים שחררה גם את השחקנים והבהירה להם שמותר לשמוח, למרות ההפסד הצורם. ואכן, החגיגות אמש היו מבולבלות בעיקר. כבר על כר הדשא לא היה ברור לאף אחד מהנוכחים – אוהדים, שחקנים, אנשי צוות מקצועי והנהלה – אם מותר להתחיל לחגוג אחרי הפסד שכזה. "אם היינו מפסידים לנתניה ככה, לא הייתה בעיה לחגוג ולהשתולל", אמר אחד השחקנים בסיום, "אבל אחרי הפסד כזה, זה קשה". מי שפרץ בבכי בסיום היה הבלם הסרבי בוגדאן פלאניץ', שערבב דמעות שמחה ועצב, דמעות של אושר וכעס. "זה היה ערבוב של הכל", סיפר לחבריו הבלם, "כל כך הרבה זמן חיכינו למשחק הזה ואז אנחנו חוגגים אחרי הפסד כזה מעצבן. זה היה בכי שהכיל את הכל".

אבל מהר מאוד הכל השתחרר. לאחר הבלבול בדשא החגיגות האמיתיות החלו. השחקנים ביחד עם המשפחות אכלו את הארוחה המסורתית ביציע היהלום, ולאחר מכן השחקנים לא ממש ידעו האם יש חגיגות ברחבי העיר – אך קיבלו מסר מהאוהדים לעלות לרכס הכרמל. ואכן, בשעת לילה מאוחרת עלו השחקנים לכרמל וזכו לכבוד של מלכים. הראשון לרדת אל הקהל היה עומר אצילי, שהיה כוכב החגיגות מבחינת האוהדים. במשך מאות מטרים נישא אצילי על הכתפיים של האוהדים כשכל העת מכניסים לידו אבוקות ורימוני עשן. יתר השחקנים התמקמו על כיכר ספר, והאות לחגיגות הגדולות ניתן: במשך שעות ארוכות השחקנים רקדו, שרו ושתו ביחד עם האוהדים המאושרים. "בסוף מותר לנו לחגוג", ציין אחד מהשחקנים, "עוד כמה שבועות ובטח עוד כמה שנים אף אחד לא יזכור יותר מדי, מלבד זה שעשינו עונה אדירה וזכינו באליפות שנייה ברציפות".

"לקלטת יהיה לנו לא מעט מה להכניס", סיכמו בחיפה, שכעת תעסוק בניסיונות לארגן חגיגות אליפות רשמיות. בשנה שעברה חגיגות כאלה לא התקיימו, אך השנה בחיפה כבר החלו לדבר עם העירייה על העניין. לטענת גורמים במועדון, המשטרה בשלב זה לא מאשרת מתחם שיוכל להכיל עשרות אלפי אנשים. המטרה של אנשי המועדון לקיים את החגיגות בתווך שבין המשחקים מול סכנין ומכבי נתניה. "זה הזמן האפשרי היחידי, כי אחר כך אנחנו רוצים להתמקד במשחק הגביע", הסבירו במועדון.

עומר אצילי, מכבי חיפה
המשחקים האחרונים לא ישכיחו עונה אדירה. אצילי | מאור אלקסלסי
אוהדי מכבי חיפה חוגגים
אושר מתפרץ. חיפה | מאור אלקסלסי

2.

אצילי שהיה הכוכב של החגיגות, שבר שתיקה אמש והתייחס ל"פרשה", אך מבחינת האוהדים של חיפה דבר אחד היה מעניין: מספר 7 בירוק ילבש את החולצה גם בעונה הבאה. הקשר עצמו צפוי לעמוד היום לדין על תנועת היריקה שביצע בבאר שבע, אלא שבשעות הקרובות ינסו בחיפה להגיע לעסקת טיעון עם תובע ההתאחדות ניר רשף ולמנוע את הגעתו של אצילי לדיון. בחיפה רוצים לעשות עסקה שתביא לעונש על תנאי על אצילי, אך הבטחת האליפות אמש עשויה אפילו להביא להסכמות על הרחקה למשחק אחד בפועל. אצילי עצמו אמנם הבין שהעונה הסתיימה אבל מעוניין מאוד לשחק לפחות משחק אחד בשביל לכבוש עוד שער אחד ולבשל עוד אחד נוסף. הקשר רוצה מאוד לסיים עם דאבל דאבל של שערים ובישולים וכן רוצה לראות על הלוח 20 כיבושים לפחות. "אצילי נתן פה עונה מטורפת שייצגה את מכבי חיפה של העונה", קבע גורם בקבוצה, "עונת שיא עם תצוגות שייזכרו עוד הרבה שנים – אבל בסוף הייתה ירידה שגרמה לאנשים לשכוח ולפקפק. בסוף הקבוצה באופן כללי ועומר באופן אישי נתנו פה עונה מטורפת".

נטע לביא שחקן מכבי חיפה
בהתחלה הם לא ידעו איך להרגיש. חיפה ושחקרניה | מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה חוגגים
| מאור אלקסלסי

3.

כעת הירוקים ייצאו לשני משחקים חסרי משמעות מבחינתם וברק בכר צפוי לתת מנוחה ללא מעט שחקנים. חוסה רודריגס לא נכח בחגיגות אמש ומהמגרש נסע לשדה התעופה ומשם לספרד. רודריגס היה צריך לסדר דברים אישיים בארץ מולדתו ומיד לאחר הבטחת האליפות, הקשר סגר טיסה מהירה וצפוי לשוב בעוד 3-4 ימים. רודריגס ייעדר מול סכנין כאשר לא מעט שחקנים יקבלו מנוחה, ומנגד שחקנים שקיבלו פחות קרדיט לאחרונה דוגמת מאוויס צ'יבוטה, מאור לוי, רמי גרשון ובן שהר יקבלו דקות רבות בשני המשחקים שנותרו. מי שעוד בספק גדול הוא עופרי ארד. הבלם נפצע מול הפועל באר שבע ויש חשש שנפגע בעצב. היום יערוך הבלם צילום ואז תתברר חומרת פציעתו.

מכבי חיפה תצא במחזור הבא למשחק חוץ אצל בני סכנין. לאחר מכן היא תארח את מכבי נתניה במחזור הסיום ואז תתפנה לגמר הגביע נגד הפועל באר שבע ב-24 במאי.