אחרי שהופתעו מהמועדון: שחקני בני סכנין החליטו לנכות אחוז משכרם

play
פארסה מבית היוצר של הכדורגל הישראלי. הסדרנים במושבה | קובי אליהו
אוהדי מכבי חיפה בביטול המשחק מול בני סכנין 00:58

המועדון הודיע על תרומה מהשחקנים בעקבות הקיזוז מהמנהלת, אלא שחלק הופתעו: "אף אחד לא דיבר איתנו, ראוי לשאול לפני". לבסוף, הושגה הסכמה. במועדון חוששים מתביעות נוספות ומחובות שיובילו לעזיבת אבו יונס ודוכי

קבוצות: בני סכנין
(גודל טקסט)

שחקני בני סכנין החליטו לוותר על אחוז משכרם ולתרום אותו לקופת המועדון – כך נמסר היום (חמישי) בהודעה רשמית. כמו כן, אוהדי הקבוצה פתחו אף הם בקמפיין לתמיכה כלכלית ומוסרית בקבוצה, זאת לאחר שנגזר על בני סכנין קיזוז של 250,000 שקלים מהתשלומים המגיעים לה ממנהלת הליגות, בעקבות ביטול המשחק נגד מכבי חיפה באצטדיון בפתח תקוה.

עם זאת, לוואלה! ספורט נודע כי לא מעט שחקנים כלל לא ידעו על החלטה זו, שהתקבלה על ידי הבכירים בסגל. אותם בכירים הודיעו להנהלת המועדון על הצעד, אבל לא עדכנו את חבריהם לקבוצה, שמטבע הדברים לא נתנו את אישורם לתרומה שכזו.

"אף אחד לא דיבר על זה אפילו באימון היום", העיד אחד משחקני סכנין, "אני לא חושב שמישהו מאיתנו היה מתנגד, אבל מן הראוי שישאלו אותנו לפני שמחליטים דבר כזה". שחקן אחר העיד: "אין לי מושג על מה מדובר, אף אחד לא דיבר איתנו. מחר באימון נשאל על מה מדובר. אם אפשר לעזור למועדון, בטח שנעזור". בהמשך הוחלט שכל שחקני הסגל יתרמו אחוז משכרם, אחרי שהתקיימה שיחה פנימית.

גם בצוות המקצועי לא עודכנו בנוגע למהלך, ולכן הם לא מוזכרים בהודעת המועדון. בצוות הופתעו שאף אחד לא דיבר איתם בנושא ולא נבדקה איתם האפשרות שגם הם יתנו סיוע למועדון.

שחקני בני סכנין
חלקם נרתמו למען המועדון. שחקני בני סכנין | מאור אלקסלסי

בבני סכנין פועלים יחד עם היועצים המשפטיים במטרה לבדוק האם למנהלת יש בכלל סמכות לנקוט בצעד שכזה, כשלא מן הנמנע שהסוגייה תיגרר לערכאה משפטית. בנוסף, סכנין צפויה לתבוע אחת מחברות האבטחה שהקצתה למשחק 50 סדרנים ללא תעודות הסמכה.

"בדיון גילינו לראשונה שמנהל האירוע והמשטרה אפילו סיכמו שעם 140 סדרנים המשחק יתקיים. אם אותה חברת אבטחה הייתה עומדת בהתחייבויות, המשחק לא היה מתבטל", קבע גורם בבני סכנין.

במועדון מעריכים כי יוגשו נגדם תביעות גם מטעם נותני חסות וזכיינית השידור, כאשר אוהדי מכבי חיפה יגישו תביעה ייצוגית של שמונה מיליון שקלים, ולכן קיים בארגון חשש מהצטברות חובות שתוביל את היו"ר מוחמד אבו יונס והמנכ"ל חאלד דוכי קאסום להודיע על עזיבתם, דבר שיגרום להתפרקות אפשרית של המועדון.

מוחמד אבו יונס יושב ראש בני סכנין
יעזוב במקרה של הצטברות חובות? מוחמד אבו יונס | מאור אלקסלסי

"שיתוף פעולה ולכידות הם הבסיס להצלחה", נכתב בפוסט בעמוד הפייסבוק הרשמי של בני סכנין. "בנסיבות הקשות ביותר שעוברות עלינו, החליטו שחקני הקבוצה לנכות חלק משכרם על מנת לתמוך במועדון. אנו מודים להם על הצעד הגדול הזה, המעיד על תחושת שייכות לארגון ולסמל. תודתנו המיוחדת גם לאולטראס. הנהלת בני סכנין מעריכה את תמיכתם בצוות ומודה לכל מי שתרם". במועדון הוסיפו פרטים של חשבון בנק ומספר טלפון שאליהם אפשר להעביר תרומות כספיות.

התוצאות במשדר סיכום העונה: בשבת ב-19:30 (ספורט4)