רק לא סיוט 2015: הפחדים והלבטים של ברדה ובאר שבע לפני גמר הגביע

play
אופיר דוידזאדה שחקן הפועל באר שבע | ברני ארדוב
קפטן הפועל באר שבע מיגל ויטור לצד אליניב ברדה, מאמן מכבי חיפה ברק בכר ליד שון גולדברג 01:52

שבע שנים חלפו מאז שהשישייה של מכבי תל אביב הותירה את הפועל באר שבע בלי כלום וזללה גם את הגביע, ואין דבר ממנו פוחדים במועדון יותר מאשר תסריט חוזר. מה יחליט ברדה על עתידו, ומי הם השחקנים שיכריעו אם הגביע ינדוד דרומה?

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

1.

איש חכם אמר פעם שאם אתה מפסיד את הגביע, עדיף שזה לא יקרה לך בגמר עצמו. אם יש משהו שחזר השבוע בגדול בבאר שבע זה ה"עמה יעמיק". כמה התבטאויות סביב זה רצות בעיר. כמה אנשים מפזרים את צמד המלים הזה שליווה את שושלת האליפויות של ברק בכר בבירת הנגב. אין דבר שאוהדי הקבוצה רוצים יותר מהגביע. אין דבר ממנו פוחדים יותר מאשר להפסיד אותו.

מסע כבד עברה הפועל באר שבע בדרך לגמר הערב בטדי. ניצחון חוץ בדקה ה-120 בנתניה על היריבה המרה שלה. צמד משחקים מול מכבי פתח תקוה שהתחיל בהפסד בפתח תקוה וניצחון ביתי בתקופה שהכל היה רעוע. אבל השיא היה בחצי הגמר בבלומפילד. הפועל באר שבע לא נתנה לעצמה יותר מדי סיכוי שם מול מכבי תל אביב. זה היה אחרי ניצחון ביתי בליגה על מכבי. כולם דיברו על זה שמכבי תנקום ועוד באיצטדיון הביתי שלה. כשג'ורג'ה יובאנוביץ' הבקיע למכבי בהתחלה והדקות של הצהובים היו מעולות, זה היה נראה בדרך לתבוסה. אבל הפועל באר שבע חזרה למשחק וניצחה באחד המשחקים הכי גדולים שלה. עכשיו בא הגמר וכל הלחץ על הפועל באר שבע.

מכבי חיפה זכתה באליפות, זכתה בעוד שני גביעים זוטרים, מנבאים לה גם שתזכה הערב בגביע המדינה ותעשה ארבעה תארים בעונה אחת, מה שלא עשו כאן קודם. הפועל באר שבע מנגד רוצה רק אחד. לא לצאת בלי כלום מהעונה הזו, זה מלחיץ. עמה יעמיק ישחק הערב תפקיד מרכזי ביציעי טדי. הקריאה הזו כבר בפה כמה ימים. אף אחד לא מזכיר את זה שרק לפני שנתיים זכתה הקבוצה בגביע המדינה. זה היה בלי קהל, בשיא תקופת הקורונה. אפילו חגיגות אמיתיות לא נערכו. לעומת זאת מזכירים את הגמר של 2015. את אותם אלפים שנסעו לחיפה וחזרו בלי כלום. להם היו אפס תארים. למכבי תל אביב היו אז שלושה. איש לא רוצה שהתסריט הזה יחזור גם הלילה.

עומרי בן הרוש שחקן מכבי תל אביב עם שלומי ארבייטמן שחקן הפועל באר שבע
טראומה שלא תישכח. מכבי תל אביב וה-2:6 | ברני ארדוב
אוהדי הפועל באר שבע
הסיוט שעלול לחזור. אוהדי באר שבע, ביום ההוא | קובי אליהו

2.

בין אם יהיה גביע, ובין אם יהיו דמעות, השאלה שתלווה את הימים הקרובים היא מה יעשה אליניב ברדה. אלונה ברקת רוצה שהוא ימשיך. גם הוא אולי רוצה, כי היה לו כיף. כן, ברדה נהנה בתקופה שלו כמאמן הקבוצה. זו הייתה תקופה מוצלחת ברובה. נכון, בלי אליפות, אבל היו הרבה תוצאות חיוביות, משחקים טובים וחצי הגמר שהיה ערב מושלם. אבל ברדה חכם מדי כדי ליפול למלכודת הזו. גם אם בוער בו להמשיך לאמן ולהיות על הדשא בעשייה היומיומית, ספק רב אם ייתן ללב שלו לקחת אותו למהלך שהוא יכול להצטער עליו. חיי מדף של מנהל מקצועי ארוכים יותר משל מאמן ולשם הראש שלו צריך לכוון. הוא יכול להיות הערב האדם הראשון בבאר שבע שיזכה בתואר גם כשחקן מוביל וגם כמאמן, ובכל זאת, איש בטריבונה לא יעשה לו הנחות אם בעונה הבאה הוא יפתח עם שלושה הפסדים ולא יעפיל עם הפועל באר שבע לקונפרנס ליג. גם כמנהל מקצועי הוא יהיה חשוף לביקורות וגם לתפקיד הזה יש תאריך תפוגה, אולם בדרך כלל מי שמשלם ראשון את המחיר זה האיש על הקווים. מכאן שמאוד יפתיע מצד אחד אם יבחר להמשיך לאמן ויהיה גם טבעי אם יחליט להמר על הג'וב הזה כי הוא אהב לקום בבוקר בחודשים האחרונים ולדעת שמועדון שלם על הכתפיים שלו.

אליניב ברדה, מאמן הפועל באר שבע
בסך הכל הוא נהנה מהחודשים האחרונים, אבל מה עם הלב? ברדה | אודי ציטיאט
רמזי ספורי שחקן הפועל באר שבע מול אנריק סבוריט שחקן מכבי תל אביב
זה הזמן להתעורר. ספורי | אריאל שלום

3.

נגיעה קטנה על כמה שחקנים לקראת הערב.

רמזי ספורי היה השחקן הכי בולט של הפועל באר שבע התקפית במחצית הראשונה של העונה. עד כדי כך היה דומיננטי שגם בנבחרת ישראל כבר סימנו אותו כמוביל לקמפיין ליגת האומות. השבועות האחרונים היו צניחה די חופשית. ברדה הסביר שהוא נתן לו הרבה זמן בספסל כי ספורי חווה קשה את חודש הרמדאן, ירד במשקל והתקשה להתאמן כשכל יום צריך לצום. הערב הוא אמור לקחת את הפועל באר שבע קדימה והרבה מהתוצאה תלוי באיך שיופיע למשחק.

ניקיטה רוקאביציה לא אמור לפתוח הערב, אבל ברדה שקל עד הבוקר האם זה יהיה נכון לספסל אותו. לא היה דבר כזה שכל כך הרבה אוהדים לא רוצים לראות שחקן בהרכב כמו שלא רוצים לראות הערב את רוקאביציה מחשש שיש לו בעיה רגשית לשחק מול מכבי חיפה. יש גם דיווחים שהוא יחזור כבר מחר לחיפה ויש את האדום שקיבל מול מכבי תל אביב בשבוע שעבר, כשהוא מותיר את הקבוצה בעשרה שחקנים בחוסר אחריות עצום. "אני לא מכיר שחקן שלא רוצה לנצח גמר גביע", אמר השבוע ברדה בהתייחס לרוקאביציה. אבל עם כל הביטחון גם מאמן הפועל באר שבע עושה חשבון ויהיה מעניין לראות מה יחליט לבסוף.

מריאנו באריירו מסומן כאן כשחקן שצריך להגיע לנבחרת ישראל כמו שמיגל ויטור הגיע. בשני המשחקים האחרונים לא שיחק בגלל שספג כרטיס אדום שני נגד הפועל תל אביב. אם יש שחקן שברדה רגוע יותר כשהוא על המגרש מייד אחרי מיגל ויטור, זה באריירו. קשר אחורי שתומך במשחק ההגנה וגם כובש. בשביל הליגה הישראלית זה אחד השיחוקים הגדולים ביותר שמועדון עשה. הרבה מהתוצאה שתהיה הערב יהיה תלוי במריאנו באריירו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי