גלזר עצר שלושה פנדלים, הפועל באר שבע זכתה בגביע המדינה

play
גביע שלישי בתולדותיה של הפועל באר שבע | ברני ארדוב
גלזר עצר שלושה פנדלים, ב"ש ניצחה את חיפה בפנדלים וזכתה בגביע המדינה 09:58

השוער עצר את את חזיזה, דוניו וצ'יבוטה, ניפץ את חלום הקוואדרופל של מכבי חיפה וסידר לברדה 1:3 בפנדלים אחרי 2:2 ב-120 דקות. ספורי (27) וחטואל (70) הבקיעו עבור האדומים, אצילי (פ' 55) ועצמי של ויטור (87) איזנו עבור הירוקים שלא הצליחו להשלים עונה היסטורית

(גודל טקסט)

בפעם השלישית בהיסטוריה, והשנייה בשלוש השנים האחרונות, בהפועל באר שבע יכולים להכריז בגאווה: גביע המדינה מגיע לבירת הנגב. האדומים קלקלו את חלום הקוואדרופל של מכבי חיפה עם 1:3 בדו קרב פנדלים אחרי 2:2 ב-120 דקות באצטדיון טדי. שתי הקבוצות שהוליכו לכל אורך העונה את טבלת הליגה סיפקו סיומת ראויה לעונה 2021/22 בכדורגל הישראלי, אך בעוד בבאר שבע יחגגו את העובדה שסיימו את העונה ההפכפכה עם תואר, בחיפה ילקקו את הפצעים על כך שפספסו הזדמנות להפוך את העונה הנהדרת להיסטורית.

עומרי גלזר שוער הפועל באר שבע
גיבור הגמר. גלזר | ברני ארדוב
הפועל באר שבע מחזיקת גביע המדינה לעונת 2021/22
גביע שלישי בתולדותיה של הפועל באר שבע | ברני ארדוב

המשחק נפתח עם השלכת אבוקות לכר הדשא משני הצדדים, וכעבור שש דקות המשחק חודש. אחרי שהתפזר העשן, אצל הפועל באר שבע התגלה גיבור מפתיע – יוג'ין אנסה. החלוץ ששימש ברוב העונה כמחליף קיבל הזדמנות ב-11 אחרי שגם הבקיע בחצי הגמר נגד מכבי תל אביב, ובדקה ה-27 אור דדיה הוציא לעברו כדור חוץ אחרי שגיאה של שון גולדברג וסאן מנחם וסידר לרמזי ספורי שער קליל אחרי מסירת רוחב נהדרת.

מכבי חיפה הבינה שהייתה רדומה במחצית הראשונה, והגיבה. ברק בכר ביצע חילוף כפול לפני ההפסקה, ועשר דקות לתוך המחצית השנייה התוצאה כבר עמדה על 1:1. איאד אבו עביד דרך על מחמוד ג'אבר, עומר אצילי הכניע את עומרי גלזר מהנקודה הלבנה והשאיר את חלום הקוואדרופל בחיים.

חוסה רודריגס, שחקן מכבי חיפה
הגמר נפתח עם השלכת אבוקות. רודריגס | ברני ארדוב

בהיעדרם של רועי משפתי וג'וש כהן, שנגרע מהסגל ברגע האחרון, השוער השלישי רועי פוקס קיבל הזדמנות נדירה בין הקורות שלושה ימים בלבד אחרי שעלה לבכורה במכבי חיפה. פוקס סיפק מספק הצלות במהלך הגמר, אך בדקה ה-70 היה יכול למנוע כיבוש. המחליף דנילו אספרייה הגביה כדור חופשי ורותם חטואל, שנכנס שתי דקות קודם לכן את רמזי ספורי, ניצל יציאה לא מספיק טובה של השוער ונגח פנימה את ה-1:2 של באר שבע.

הקבוצה מבירת הנגב כבר ראתה גביע שני תוך שלוש עונות, אך דווקא הקפטן שלה, מיגל ויטור, הוא זה שגרר את הגמר להארכה. יש האומרים ששתי נגיחות בהארכה שוות גול, במקרה של האדומים התוצאה הייתה שער עצמי. אצילי הגביה קרן, הלדר לופס נגח ואז ויטור נגח גם הוא לרשת הלא נכונה וקבע 2:2 אחרי 90 דקות.

שחקן מכבי חיפה גודסוויי דוניו
מכבי חיפה פספסה הזדמנות היסטורית. דוניו | ברני ארדוב

ההארכה התאפיינה ברובה ביותר עצבים ופחות הזדמנויות, אך בדקה ה-116 סיפק פוקס הצלה נהדרת אחרי הזדמנות של אספרייה ושלח את הגמר לדו קרב פנדלים, שם התעלה שוערה לשעבר של מכבי חיפה, עומרי גלזר. דנילו אספרייה החמיץ עבור באר שבע את הפנדל הראשון בדו קרב, אך השוער שלה הפך לגיבור עם שלוש הצלות. דולב חזיזה, גודסוויי דוניו ומאוויס צ'יבוטה, עם הבעיטה האחרונה, לא עמדו בלחץ ונעצרו אצל גלזר ברגע הכי גדול בקריירה שלו.

אחרי שהפסידה בפעמיים הקודמות בהן הגיעה לדו קרב פנדלים בגמר הגביע, באר שבע יצאה בצד המנצח, בעוד מכבי חיפה עדיין ללא ניצחון בארבעה דו קרבים בגמר הגביע ועם שישה הפסדים בגמרים בהן הייתה יכולה להבטיח דאבל.

הרכבים:

הפועל באר שבע: עומרי גלזר, אור דדיה, איאד אבו עביד, איתן טיבי, מיגל ויטור, הלדר לופס, מריאנו באריירו, דוד קלטינס, דור מיכה, רמזי ספורי, יוג'ין אנסה.

מכבי חיפה: רועי פוקס, חוסה רודריגס, בוגדן פלאניץ', שון גולדברג, סאן מנחם, עלי מוחמד, מחמוד ג'אבר, צ'ארון שרי, עומר אצילי, דולב חזיזה, גודסוויי דוניו.