איתי שכטר: "ברדה הפתיע אותי, רוצה להישאר אם מאמינים בי"

play
איתי שכטר שחקן הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון
שחקני הפועל באר שבע בחגיגות הגביע 00:33

החלוץ סיים עוד עונה עם תואר, אך מחכה לשמוע אם הפועל באר שבע מאמינה בו. על המנהל המקצועי שהפך למאמן: "שחקנים יצאו עם צמרמורות בגוף מהאסיפה". וגם: איביץ' ("לא היה מוותר עליי") והנשיקה עם גלזר ("אשתי אומרת שברגעי אושר אני מאבד את זה")

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

איתי שכטר לא שיחק בגמר הגביע. היה לו חשוב מאז הפציעה הקשה בברכו ברבע הגמר מול מכבי פתח תקוה להכשיר את עצמו לגמר. להיות עם השחקנים על כר הדשא ולעזור. הוא נותח, עבד קשה, חזר ושוב נפצע אבל לא ויתר. גם בלי שקיבל דקה מאליניב ברדה הוא הצליח להיות חלק מהקבוצה בהכנה למשחק שסידר להפועל באר שבע תואר.

דקה לא היתה לך בטדי, אבל את התמונה אתה לקחת עם הנשיקה לעומרי גלזר על השפתיים. הוא אמר כאן אתמול בריאיון שכל שחקן צריך לחוות את איתי שכטר. גם בו הצלחת לגעת?

"אני מנסה לגעת בכולם. זה חלק מהקריירה שלי. אני שמח בשביל עומרי. הוא הגיע כשוער שני. הוא עבר שנים פחות טובות והגיע לבאר שבע לצומת דרכים מבחינתו. הוא עשה שידרוג, התבגר. הוא לקח את הכפפות והיה שוער העונה ללא ספק".

שחקני הפועל באר שבע עם רותם חטואל, איתי שכטר, דוד קלטינס, אור דדיה, עומרי גלזר, חאתם עבד אלחמיד, אריאל הרוש
"אשתי אומרת שברגעים של אושר אני מאבד את הראש" | דני מרון

ליז אשתך לא קינאה קצת בנשיקה הזו עם גלזר?

"קינאה אבל היא אומרת שברגעים של אושר אני מאבד את הראש".

חיכית הרבה למשחק הזה. הכנת את עצמך ובסוף לא הצלחת להיות על הדשא.

"עברתי פציעה ברבע הגמר מול מכבי פתח תקוה במשחק הגומלין בטרנר. למרות הפציעה התעקשתי לא לעזוב את כר הדשא ושיחקתי ככה עם פגיעה בברך. יכול להיות שהחמרתי את המצב ועובדה שנכנסתי לניתוח אחרי זה. אבל זה היה שווה. הפציעה שלי היתה שווה בסוף אם זכינו בגביע. במשחק הליגה שלפני גמר הגביע נכנסתי כמחליף ל-20 דקות ועדיין לא הרגשתי טוב. אם אליניב היה מכניס אותי בדקה ה-70 בגמר והיינו נכנסים להארכה יכול להיות שהיה לי קשה להשלים את כל הדקות. אליניב ראה בעיניים שלי כמה רציתי להיכנס אבל בסוף אנחנו לוקחים גביע כמועדון ואני בסוף הקריירה אספור תארים ויש לי עוד תואר".

איזה מספר?

"12 תארים יש לי".

היה לך קצת מוזר לקחת תואר בלי להיות שותף?

"היה לי קשה. כשאני לא יכול להשפיע על המשחק בדשא אז הלחץ שלי הוא גדול. בפנדלים ירדתי בכלל למטה לחדרי ההלבשה. כשאני לא על הדשא, יותר קשה לי. אני גאה בחברים שלי. הגמר הזה שיקף את העונה שלנו. היו בו רגעים יותר טובים ופחות טובים וקיבלנו גולים בדקות לא פשוטות אבל הראינו בגרות ואני מאוד מאושר".

איתי שכטר, שחקן הפועל באר שבע
"אליניב ראה בעיניים שלי כמה רציתי להיכנס". שכטר | דני מרון

איפה הייתה התרומה שלך בגמר הזה למרות שלא שותפת בסוף?

"אני לא אמור לדבר על עצמי אבל מי שמכיר אותי יודע כמה אני נוגע בפרטים הקטנים. אמרתי להם לפני המשחק שהגמר הזה יוכרע על מצבים נייחים וזה מה שהיה בסוף. כל הגולים היו כך. בורא עולם כתב את התסריט לטובתנו בגמר והגיע לנו".

עשיתם עונה נהדרת מלבד ההדחה מאירופה. מה ייחד אתכם?

"חדר הלבשה מצוין. שחקנים שהם גברים. לא פותחים אחד על השני. שומרים אחד על השני וגם הזרים היו חבר'ה עם אופי. הכותרת שלי לעונה הזו זה גברים מביאים תארים".

בוא נדבר על אליניב ברדה. איך הוא הצליח להיכנס כל כך חלק לתפקיד המאמן?

"אליניב עשה לנו אסיפה במלון לפני הגמר. יצאתי ממנה עם צמרמורת. ואני עברתי משהו בכדורגל. הוא דיבר מהמקומות הכי עמוקים שיכולים להיות. הוא הכניס אותנו לסיטואציה ואמר שהוא לוקח את האחריות עליו, רק שנהנה ונשחק אחד בשביל השני. יצאנו מהאסיפה במלון ורצינו לעלות לדשא. הוא ריגש אותנו. אנשים יצאו עם צמרמורות בגוף ממנו".

שיחקתם יחד בנבחרת. אתה מכיר אותו. הוא הפתיע אותך כמאמן?

"מאוד. כי בתור מנהל מקצועי הוא היה מאחורי הקלעים. הוא לא נכנס איתנו פנימה. בתור מאמן הוא הפתיע מאוד והוא יכול רק להתקדם. ברור שזה תפקיד שמושך אותך אבל אתה לוקח סיכונים. אליניב הפתיע את כולנו".

שחקני הפועל באר שבע חוגגים זכייה בגביע
"הכותרת שלי לעונה הזו" 'גברים מביאים תארים'". שחקני באר שבע חוגגים בתום הניצחון בגמר הגביע | ברני ארדוב

אתה רוצה גם להיות אליניב ברדה?

"לא ידעתי עד כמה הוא למד בשנים האחרונות. גם מההיכרות שלי לא ידעתי מה יש לאליניב לתת. הוא עשה קריירה ענקית, אבל להיות מאמן זה שונה. הוא יודע לגעת בזרים, לדבר עם צעירים, הוא מכבד את כולם. הוא יעבור עוד משברים ובטוח שיכעסו עליו שחקנים כשהוא לא ייתן להם דקות. אליניב הוא בן אדם מאוד טוב. התואר הזה ייתן לו המון כוח כמאמן והוא יצטרך לפעמים להיות יותר רע כי הוא בן אדם מאוד טוב".

בחצי הגמר בבלומפילד מול מכבי תל אביב, ישבת ביציע פצוע. מכבי כבר הובילה ונראתה מצוין. ראית סרט שאתם לא מודחים?

"זו בדיוק הפועל באר שבע של העונה החולפת. קבוצה שלא עוזבת את המשחק לרגע. הרי היינו בפיגור ומכבי נראתה אש ובכל זאת חזרנו וניצחנו 1:3. לקחנו גביע עם משחקים מאוד קשים בדרך. מכבי נתניה בחוץ, מכבי פתח תקוה ברבע, מכבי תל אביב בבלומפילד. זה חתיכת מסלול. אפשר לריב על האיכות או על הכישרון אבל היינו קבוצה עם אופי. כל הזמן אמרתי לשחקנים שלקחת תארים זה אופי. אם יש לי אג'נדה בחיים זה לבחור שחקנים עם אישיות כי אלה האנשים שאתה יוצא איתם לקרב. הכדורגל שלנו אולי לא היה הכי יפה, אבל בסוף הקהל שלנו יצא גאה מהעונה הזו. באר שבע הביאה העונה משהו אחר".

מה שייחד אתכם לטעמי זה שהתקבצה חבורה של ותיקים במועדון ובדרך כלל שחקנים מבוגרים הולכים עם שמות גנאי. ואתם, ותיקים מאוד, לא נתתם לגיל להיות עול.

"אלה הדברים שאני הכי שונא לשמוע. יש מועדונים ונבחרות בעולם שבנויים רק על ותיקים. יכול להיות שהיינו קבוצה מבוגרת, אבל קבוצה של גברים. כשאתה בונה סגל אתה צריך גם כישרונות אבל גם ותיקים עם אופי. אלונה בחרה שחקנים עם אישיות".

אליניב ברדה מאמן הפועל באר שבע
"הוא ערך לנו אסיפה, יצאתי ממנה עם צמרמורת". אליניב ברדה | אודי ציטיאט

היא כנראה מבינה כדורגל כי היא בחרה בברדה. בזמן שאחרים העריכו שתוך שבוע יחליפו אותו, היא ידעה מה היא עושה.

"אלונה עשתה מהלכים של מישהי שמבינה כדורגל. היא פעלה בהרבה מקצועיות והיא צדקה. ראיתי בקיץ אחרי שהודחנו בקפריסין מי זו אלונה ברקת. ראיתי אותה ואת אלי בעלה כמה הם ידעו לשים בצד את האכזבה מאירופה כדי לצאת לליגה ברגל ימין. אני מכיר הרבה בעלים שהיו מתפרקים עלינו אחרי שלא עלינו לקונפרנס ליג. גם ברגעים פחות טובים ובאכזבות היא ידעה להגיד מילה טובה וזה מאוד הרשים אותי כמי שהגיע למועדון לפני שנה".

להפועל באר שבע יש אופציה עליך והיא צריכה להחליט. אתה רוצה להישאר או לרדת לקבוצה פחות נוצצת ולשחק יותר דקות?

"אני רוצה שירצו אותי בבאר שבע ואז אני ארצה להישאר. אני לא רוצה להישאר אם לא חושבים שאני יכול לעזור מקצועית. אני בטוח שאני עוד יכול לתרום על הדשא. אם אני יכול גם לעזור בחדר ההלבשה זה בונוס אבל קודם כל אני רוצה להרגיש שמאמינים בי. גם אם באר שבע תגיד לי תודה רבה, נהנינו ממך אני אעזוב ואלך ליעד הבא שלי. אני רוצה להיות במקום שאוהב אותי ומעריך אותי. קיבלתי מאלונה, רוני לוי ואליניב הערכה גדולה לפני שנה כשבאתי. התחברתי גם מאוד לקהל. בכדורגל אני סוגר עכשיו 17 שנה בבוגרים. עברתי הכל מהכל בכדורגל. אין לי פחד משום דבר. יקרה משהו לא טוב, אני אתמודד איתו".

בוא נדבר קצת על חברים שלך. דור מיכה עבר עונה קשה מאוד עם החזרה לארץ והוא מסיים אותה עם חולצת ההרכב בגמר הגביע.

"איך שהסתיים הגמר השבוע, הזכרתי לדור את גמר גביע הטוטו שהוא החמיץ פנדל ולקח את זה קשה כי הפסדנו ואז אמרתי לו על הדשא שאנחנו נביא תואר יותר חשוב להפועל באר שבע. מה שבאמת קרה. והנה סגרנו מעגל והזכרתי לו את זה. דור מיכה היה מקצוען לכל אורך העונה. הוא לא שיחק שבועות ארוכים אבל תמיד בא לכל משחק ורץ ומתאמן מצוין".

בזמן שעומר אצילי נהיה כאן שחקן העונה, דור מיכה עדיין מחפש את דרכו.

"אבל זה המקצוע שלנו. זו הקריירה שלנו. נכון שדור לא חווה הרבה משברים בקריירה שלו. הוא גדל ככוכב במכבי תל אביב ועלה יפה לבוגרים. אני רוצה לציין גם את אשתו אלמוג שהיתה בשבילו בשנה האחרונה. אני מאחל להם לידה קלה בקרוב".

דור מיכה שחקן הפועל באר שבע עם עומר אצילי שחקן מכבי חיפה
"זה המקצוע שלנו, זו הקריירה". דור מיכה עם עומר אצילי | ברני ארדוב

הוא השחקן שהיה צריך לקבל ממך הכי הרבה חיזוקים העונה?

"אני בשביל כולם תמיד. דור הוא כמו אח קטן בשבילי. תמיד אמרתי לו את האמת בפנים ולשמחתי הוא הקשיב. הוא לא הפסיד אימון, הוא לא דיבר בתקשורת, הוא לא ליכלך, הוא רק התאמן ועבד קשה כדי לחזור".

רועי גורדנה גם בחבורה שלך ומשום מקום באה לו הפציעה הקשה בברך עם קרע ברצועה הצולבת.

"אם לא רועי גורדנה, אנחנו לא בגמר בכלל. הוא החזיק אותנו בחצי הגמר מול מכבי תל אביב והיה מעולה. הוא נתן משחקים נהדרים ואז נפצע".

הגעת לבאר שבע ממכבי תל אביב עם איתן טיבי. גם הוא עבר עונה מקצועית מאוד מורכבת אבל סיים אותה עם מקום בהרכב במשחק הגמר.

"איתן טיבי יש אחד ואין שני לו. לכל מקום אני לוקח איתי את איתן טיבי. עילוי של בן אדם ועילוי של שחקן. לא שיחק חודשיים אבל בכל אימון הוא היה הכי טוב. לא עשה פרצופים. כמו חייל אמיתי במלחמה".

איתי שכטר מכבי תל אביב עם ולאדן איביץ'
"אם הוא היה במכבי תל אביב, לא היו מוותרים עליי". שכטר עם איביץ' | דני מרון

ולאדן איביץ' בדרך חזרה למכבי תל אביב. האליפות תלך לקרית שלום כשהוא יחזור?

"אם ולדאן איביץ' יגיע למכבי תל אביב זו תהיה אופרה אחרת לכולם. מכבי תל אביב תהיה חזקה מאוד. ברור שזה תלוי בסגל שיהיה לו אבל הוא מאמן עצום. אם איביץ' היה במכבי תל אביב, בטוח שלא היו מוותרים עלי".

לא הגיע הזמן שערן זהבי יגיד שהוא חוזר למכבי תל אביב?

"ערן זהבי הוא מגדולי השחקנים. הוא אולי הכי גדול בהיסטוריה וההחלטה שלו לא קלה. אני לא יכול להיכנס למקום שלו. אני יכול להבין את ההתלבטות שלו כי הוא כבר עשר שנים מאוד מצליח ומרגיש שהוא יכול לתת עוד בחו"ל. מה שהוא יחליט אני איתו כחבר".

איך זה להיות כדורגלן שהוא אבא לארבעה ילדים שאחד מהם כבר משחק בעצמו בילדים של מכבי תל אביב?

"ברוך השם אני זוכה בתארים כאבא לילדים. יש לי ילד בן 11 שחווה את הקריירה שלי וכל הרגעים המאושרים שלי. מבחינתי אין אושר יותר מזה. אשתי התעקשה להגיע לטדי עם ארבעתם השבוע ואני קצת חששתי. בסוף כשראיתי אותם יורדים לדשא, זה היה שווה הכל. הם לא היו עייפים בחצות. רצו כמו נינג'ות על כר הדשא".