מלמעלה עד למלטה: זרים ממקומות מפתיעים מצטרפים לליגת העל

קרית שמונה הנחיתה את המלטזי הראשון בתולדות הליגה, בני ריינה עשתה היסטוריה עם חיזוק מנמיביה (והחזירה את האוסטרי השני ששיחק פה), נס ציונה הגיעה עד לקניה (ואולי תמשיך עם זר מהאיטי) ולמכבי חיפה יהיה שבדי ראשון בתולדותיה. ליגת העל שוברת שגרה בפתיחת החלון

(גודל טקסט)

בדצמבר 2017, באמצע העונה שלה בליגה הלאומית, הפועל תל אביב בחנה את פטרוס שיטמבי, שחקן נבחרת נמיביה שהגיע לישראל עם חבר נוסף ממולדתו. קובי רפואה לא התרשם והיסטוריה נמיבית נמנעה.

ארבע שנים וחצי חלפו, וחבר אחר מנבחרת "הלוחמים האמיצים" הצליח היכן שהקפטן שלו כשל. בנסון שילונגו, שחקן הכנף ששיתף פעולה עם שיטמבי ב-17 משחקים בינלאומיים, הפך לחיזוק הראשון של מכבי בני ריינה בליגת העל וגם לשחקן הנמיבי הראשון אי פעם בכדורגל הישראלי.

בכלל, הקיץ הזה מספק לא מעט חידושים והפתעות בגזרת הזרים. חלון ההעברות רק נפתח ויש עוד כמעט שלושה חודשים עד סגירתו, אבל כבר עתה ניתן לראות שטווח החיפושים לא מסתכם בשחקנים תוצרת ברזיל, ניגריה וקרואטיה/סרביה. יש נכונות לצאת מהקופסה.

בנסון שילונגו, חלוץ נמיביה
עכשיו גם לנמיביה יש שגריר בליגת העל. בנסון שילונגו | אימג'בנק GettyImages, KHALED DESOUKI

קחו לדוגמה את סקציה נס ציונה, שעלתה יחד עם בני ריינה לליגת העל. בלאומית היא הציגה זר ראשון מהאיטי, הבלם/קשר ג'ימי אלכסיס שהיה אחד הטובים בשורותיה ויהפוך לראשון מארצו בליגת העל (עמנואל סארקי, הניגרי ששיחק במ.ס. אשדוד בעונת 2010/11, התאזרח בהאיטי ב-2014 ולכן לא נחשב) אם יישאר לעונה נוספת.

כעת החתימו הכתומים את הבלם ג'ונסטון אומורווה, שחקן נבחרת קניה שעוזב לראשונה את הליגה בארצו. אומורווה בן ה-23, שרשם עד כה 11 הופעות בנבחרת, יהיה בסך הכול הקנייתי השני בליגת העל אחרי פטריק אוסיאקו, קשר הפועל באר שבע בעונת 2012/13.

גם עירוני קרית שמונה, שבשנים האחרונות הייתה חתומה על היסטוריה אירית (קיליאן שרידן) וגם אחת תוצרת צ'אד (אזקיאל אנדואסל), הציגה חידוש בדמות שחקן מלטזי ראשון אי פעם בליגת העל. ג'וזף אמבונג אמנם נולד בניגריה, אבל אביו שיחק בהיברניאנס ממלטה והוא המשיך את דרכו במועדון ובמקביל ייצג את הנבחרות המלטזיות מגיל צעיר. שחקן הכנף בן ה-24 משתייך כיום לנבחרת הבוגרת (שני שערים ב-40 הופעות) יחד עם אחיו פול, והגעתו לקרית שמונה כמושאל מאפשרת לליגת העל להוסיף עוד נקודת ציון על המפה.

סטפן מרינוביץ' שוער הפועל נוף הגליל
האוסטרלים עזבו, האם יהיה הנציג היחיד של אוקיאניה בליגה? סטפן מרינוביץ' | מאור אלקסלסי

אם נישאר באירופה, חזרתו של לוקאס שפנדלהופר לקדנציה שנייה בישראל (אז בבני סכנין וכעת בריינה) מבשרת על שובה של הנציגות האוסטרית, כשלפניו היה רק סנדרו גוטאל שעבר לרגע באשדוד. שני שחקנים בלבד מהמדינה שניהלה פה את נבחרת ישראל עד לאחרונה.

דניאל סונדגרן, בהנחה שאכן יחתום במכבי חיפה, יהיה השבדי הראשון שלובש את מדי האלופה ובסך הכול השלישי מהמדינה הסקנדינבית שמגיע לליגת העל, אחרי ראדה פריצה (מכבי תל אביב ומכבי פתח תקוה) ורסמוס סיוסטדט (הפועל חיפה).

אותה הפועל חיפה הנחיתה בחלון הזה את קוואמה קווי, שהולך בדרכם של טטה בנגורה (בית"ר ירושלים ב-2013) ומדו (מכבי חיפה ב-2015) כשחקן השלישי מנבחרת סיירה לאון שיופיע בליגת העל. אגב, חברו לנבחרת עמנואל סמדיה שיחק בהפועל אום אל פאחם בעונה החולפת יחד עם אלפא קונטה.

הפועל תל אביב סייעה גם היא לגיוון כאשר צירפה את סטפן מרינוביץ' מהפועל נוף הגליל וכך שימרה את הזר היחיד שהגיע לכאן מניו זילנד.

מלטה, נמיביה ואולי האיטי יעלו ל-105 את מספר המדינות שזכו לייצוג בליגת העל. מי תהיה הבאה בתור?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי