בבקרה מתחילים לדבר על מינוי נאמן לבית"ר. השאלה אם זה לא מאוחר מדי

play
זרגרי (במרכז) יימכר לכל המרבה במחיר? | קובי אליהו
אוהדי בית"ר ירושלים מפגינים מול ביתו של משה חוגג 00:34

אחרי חודשים ארוכים של קיפאון, בבקרה מנסים להניע תהליכים נגד משה חוגג. הצרה היא שכעת הזמן דוחק, והכל נראה יותר מסובך. בסיטואציה העגומה שנוצרה, אי אפשר שלא לתהות האם מינוס 12 נקודות הוא דווקא הפתרון הטוב ביותר. אופיר סער עם תמונת מצב

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

לא ברור אם ההתכתשות בין משה חוגג לבקרת התקציבים ב-24 שעות האחרונות יותר מצחיקה או יותר עצובה. מאוקטובר ועד לפני מספר ימים שני הצדדים פעלו בשיתוף פעולה שנוצר סביבו קשר שתיקה. הבקרה הייתה חייבת לטפל בבעיות של בית"ר ירושלים, אבל הקיפאון נשמר ולא מונה נאמן כבר מחודש נובמבר, למרות שהקבוצה הייתה (ועדיין) בסיכון גבוה.

לא חשוב כמה פעמים יסבירו בהתאחדות שעשו כל מה שהיה ניתן לעשות, זה עדיין לא יהיה נכון. בהתאחדות היו צריכים להודות בטעות של העברת התקציב של בית"ר מבלי שקיבלו ערבויות מספקות, ולנקוט בפעולות הנדרשות עם תעוזה ונחישות – גם אם זה היה נגמר בפירוק במהלך העונה.

עכשיו, אחרי קיפאון של שבעה חודשים, הבקרה משדרת שהיא רוצה נאמן וחוגג מעביר מסרים שהוא מתנגד לכך. אם יגיע נאמן עכשיו וינסה לדחוף לפירוק יחד עם בעלי החוב, זה ייקח כמה שבועות לכל הפחות, גם במקרה של זירוז מבית המשפט. זה עלול להביא למצב בו משחקי פתיחת העונה של בית"ר יידחו, כמו בשנת 2001. ועדיין, זה הפתרון הטוב ביותר, כי רק ככה בית"ר תוכל להתחיל מחדש. אמנם עם מינוס 12 נקודות, אך עם בעלים חדש וראוי, עם הקהל יחזור למגרשים, עם אנשים יתגייסו להצלת המועדון ועם אנרגיות אחרות לחלוטין.

אוהדי בית"ר ירושלים מפגינים מול ביתה של סיגלית סייג
יש פתרונות, השאלה אם חוגג מעוניין בהם. אוהדי בית"ר מוחים | שלומי גבאי

בינתיים משה חוגג ממשיך לגרום נזק עצום למותג שנקרא בית"ר ירושלים, והכל כדי לכסות הלוואות שלקח. אם הוא רק היה מעביר את הקבוצה לידי אלי אוחנה או לכל גורם אמין אחר מבחינת הקהל, הכל היה נראה אחרת. יום למחרת בקרת התקציבים הייתה יכולה לשנות את סעיף ההכנסות ממנויים וכרטיסים מ-2 מיליון שקל ל-15 מיליון. יש פתרונות לבית"ר, יש גם אנשי עסקים שמוכנים לקחת את הקבוצה. חוגג יודע את זה, כל מה שצריך זה שהוא ישחרר, כי אף אחד לא ישלם לו את מה שהוא דורש, או יסכים לכסות יותר מגובה החובות שהוא עצמו יצר (בהמשך בטח יתגלו עוד חובות). חוגג רוצה 12 מיליון שקל ומדי פעם יורד ל-6, אבל ה-6 הנותרים מגולמים פתאום ב-27 מיליון השקלים שמוגדרים כהתחייבויות.

חוגג דווקא בונה על זה שלא יעבור בקרה ב-30 בחודש. במצב כזה הבקרה תעניק לבית"ר ארכה אחת, אולי אחרונה, שבו תבהיר שהקבוצה עשויה לרדת ליגה. ואז, ברגע של קושי, הוא יוכל לנצל את המצוקה של הקהל ולנסות לגייס כספים ברגע האחרון דרך העמותה, איתה הוא נמצא בקשר רציף. אולי, מי יודע, הלחץ אפילו יביא את הרוכש המיועד.

תרחיש הקיצון של ירידת ליגה, הוא משהו שגם הבקרה וגם בית"ר עושים הכל כדי להימנע ממנו, כך שנראה שעד הרגע האחרון ידחו את המהלך, גם אם זה יימרח לאורך כל חודש יולי. הסיבה? להתאחדות אולי לא כל כך אכפת, אבל הלחצים שמופעלים מכל כיוון הם אדירים, בעיקר לאור העובדה שהכשל הגדול הוא באחריות בקרת התקציבים וההתאחדות. ירידת ליגה של בית"ר – אם תגיע – תקרה רק כאשר האינטרסים יתחברו והחששות מחקירה לאחר הפירוק ידברו. עד אז אוהדי בית"ר ימשיכו להפגין ולא לישון בלילה.

מאמן בית"ר ירושלים יוסי אבוקסיס
מקבל הבטחות שווא? יוסי אבוקסיס | קובי אליהו

הא, ויש גם קבוצת כדורגל. עם יוסי אבוקסיס מדברים על ניסיון להעביר תקציב עם שכר שחקנים בגובה 8.5 מיליון שקל, אבל כרגע התרחיש רחוק מלהתממש כל עוד חוגג לא ידאג לערבויות חיות. עם אופיר קריאף נערכו שיחות על קיצוץ של 20 אחוז משכרו, אבל זה מותנה בחוזה לעונה נוספת.

במקביל, יצחק יונגר עובד מול כל בעלי החוב על ניסיון לפרוס את התשלומים על פני מספר שנים. אגב, גם בקבוצה צנועה, אבוקסיס לא יוכל לצרף שחקנים ולהעבירם בבקרה עד שהקבוצה תשלם לאנטואן קונטה את הסכום שננקב בפסק הדין של פיפ"א, כ-600 אלף שקל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי