עמותת אוהדי בית"ר ירושלים: הגענו למתווה מול משה חוגג

play
משה חוגג בעלים בית"ר ירושלים | דני מרון
אוהדי בית"ר ירושלים מפגינים מול ביתו של משה חוגג 00:34

הבעלים היוצא חתם על המתווה לפיו הבעלות על המועדון תועבר לעמותת האוהדים בתוך שבועיים בכפוף לגיוס של כ-12 מיליון שקל. יו"ר ההתאחדות אורן חסון ב-103FM: "נעשה הכל כדי שבית"ר תעמיד לפחות תקציב מינימום"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

עמותת אוהדי בית"ר ירושלים הודיעה הערב (ראשון) כי חתמה על טיוטת חוזה לרכישת קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים מידיו של משה חוגג. על פי המתווה האוהדים יגייסו כ-12 מיליון שקל באופן מיידי על ידי אוהדים ו"רוכשים פוטנציאליים", לצורך הקטנת הגרעון של המועדון, ובתוך שבועיים תועבר הבעלות במלואה לעמותת האוהדים. בעמותה הבטיחו כי הכספים שייתרמו ע"י הקהל לא ישמשו לסגירת חובות שאינן חובות מועדון.

בדף הפייסבוק של העמותה נכתב:"אנו שמחים להודיע שהגענו לסיכום על העברת הבעלות של קבוצתנו האהובה בית"ר ירושלים לבעלות האוהדים באמצעות עמותת האוהדים, וזאת בתוך שבועיים ימים מיום חתימת ההסכם, ובכפוף לגיוס הכספים ובדיקת נאותות שנערוך מצידנו בשבועיים הללו כאשר למהלך דדליין ברור ומוגדר.

משה חוגג בעלים בית"ר ירושלים
לפי טיוטת החוזה, הבעלות תועבר תוך שבועיים. חוגג | דני מרון

"כפי שהתחייבנו לאורך כל הדרך, בטרם החתימה אנחנו חושפים בפני קהל האוהדים בשקיפות מלאה את הטיוטה העדכנית ביותר אליה הגענו לאחר מו"מ שהתמקד בטובת הקבוצה וביכולת שלנו, האוהדים, להבטיח את העובדה שהקבוצה תהיה תחרותית בליגת העל בעונה הקרובה ובעתיד – ללא הפחתת נקודות וללא ירידת לליגה לאומית או לליגה א".

זמן קצר לפני פרסום ההודעה על ידי עמותת האוהדים, התראיין בתכנית הספורט של 103FM יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, שאמר על מצבה של בית"ר ירושלים: "זה לא שיש פתרון קסם. יש מצב נתון – ביכולת התקציבית של מועדון בית"ר ירושלים ללא עזרה מהבעלים הנוכחיים, משה חוגג, היא תתקשה מאוד להעמיד אפילו את תקציב המינימום לעונה הבאה. מאידך. אי אפשר לקחת לאף אדם את הנכס שבבעלותו ואנחנו נמצאים בסיטואציה לא פשוטה. בחודש וחצי האחרונים אנחנו עובדים על הנושא הזה יום-יום, דרשנו מבית"ר להגיש תקציב עד ה-10 ביוני, בשונה מכל הקבוצות האחרות, כדי שנוכל להיערך. התמונה כרגע נראית לא ברורה, אבל בית"ר ירושלים חשובה לליגה ואנחנו נעשה ככל שביכולתנו שבית"ר תוכל להעמיד לפחות תקציב מינימום. כרגע עוד לא הצלחנו להגיע לאיזון הזה ואנחנו עובדים על מספר חלופות, מקווה שעד סוף השבוע נקבל ממשוב מבית"ר ירושלים ונוכל לעשות הערכת מצב".

עוד אמר חסון: "בכל ארגון שאני נמצא בו אני יכול למצוא מקומות שבהם לא הייתי מספיק טוב, אבל כאשר אני מנתח את מה שקרה בשנה שעברה, כאשר בית"ר ירושלים הגיעה במחצית העונה באופן אפקטיבי לחדלות פרעון משום שכל הבטוחות הקבועות למעשה חולטו על ידי המשטרה, לבקרה לא הייתה שום יכולת כמעט להפסיק את פעילות הקבוצה. בזכות מאמץ גדול של הבקרה ושל הנאמן יונגר, הצלחנו בשן ועין לסיים את העונה. אנחנו חרדים מאוד לקראת מה שיכול להיות בעונה הבאה".