למי באמת ישלמו אוהדי בית"ר בעסקת חוגג?

play
משה חוגג בעלי בית"ר ירושלים | ברני ארדוב
אוהדי בית"ר ירושלים מפגינים מול ביתו של משה חוגג 00:34

בעמותה מסבירים לאוהדים כי חוגג ויתר על החוב של בית"ר לחלקו בסינגולריטים, ומיליוני שקלים ישולמו לבעלי המניות האחרים בחברה, אלא שעל פי הרישומים חוגג הוא הבעלים היחידים בחברה. הפער בין ניסוח ההסבר לאוהדים לניסוח בהסכם עצמו מעלה סימני שאלה רבים

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

במהלך הימים האחרונים פרסמה עמותת אוהדי בית"ר ירושלים את תוואי ההסכם המסתמן לרכישת חלק מהבעלות על הקבוצה ממשה חוגג. במסמכים ובריאיונות שונים פירטו נציגי העמותה את התחייבויות המועדון והכספים שיש לשלם על מנת שיתגייסו ויירתמו למיזם.

אחד הסעיפים בהסכם מתייחס לחוב של בית"ר לחברת סינגולריטים בבעלותו של חוגג. על פי ההסכם, טוענים נציגי העמותה, חוגג מחזיק ב-68% מהמניות ומוותר על החוב כלפיו. ליתר בעלי המניות והדירקטורים, המחזיקים ב-32 אחוזים מהחברה, ישולם סכום שנע בין 6 ל-11 מיליון שקל. בדיקה שערכנו מעלה סימני שאלה רבים בקשר לסעיף הזה.

מסמך הבעלות של משה חוגג בסינגולריטים
מסמך הבעלות של משה חוגג על סינגולריטים – בעלים יחיד ודירקטור יחיד בחברה | אתר רשמי, רשם החברות

תחילה, עורך הדין של העמותה יפתח אבן עזרא, שהדגיש אתמול בסרטון הסבר לאוהדים: "כיום המניות של חוגג, בגלל ההליכים שמתנהלים כנגדו, יש צו של איסור העברת מניות על המניות הרשומות ברשם החברות. לפחות לפי איך שחוגג ועו"ד יונגר מציגים את הדברים, ברגע שהעמותה תצליח לעמוד בתנאים שהציבה לעצמה בחוזה ותצליח לגייס את הכסף והכסף לא יגיע לחוגג עצמו או לסינגולריטים, לפחות בשלב הראשון, המשטרה תאשר את העברת המניות ותסיר את הצו… חוגג ויתר על חלקו בחוב של בית"ר לסינגולריטים. חלקו של חוגג על פי ההצהרות שנתן לנו הוא 68% והכסף שישולם ילך לשותפים האחרים בחברה".

אלא שכאן נראה שיש בעייתיות. בבדיקה שערכנו מתברר כי הבעלות של חוגג, עליה פורסם בכלי התקשורת כבר לפני יותר משנה, לא השתנתה. הוא היה ועודנו בעל המניות היחידי בחברה וגם הדירקטור היחיד, כך שלא ברור על אילו שותפים מדובר. בסביבתו של חוגג טענו כי ישנן מספר חברות בשם סינגולריטים תחתיו, וכי המסמך שבידינו אינו הנכון.

הסבר עמותת אוהדי בית"ר ירושלים לאוהדים
ההסבר של עמותת אוהדי בית"ר ירושלים. שימו לב לסיום המשפט – "אלא על יתר חברי הדירקטורין של החברה" | יח"צ – חד פעמי, עמותת אוהדי בית"ר ירושלים
סעיף ה' בהסכם בין חוגג לעמותת האוהדים
סעיף ה' בהסכם. אין אזכור לכך שהכסף יועבר לידי דירקטורים אחרים בחברה | יח"צ – חד פעמי, יחצ

עדכון – מבדיקה שערכנו באמצעות חברת דן אנד ברדסטריט, אכן נמצא כי חוגג מעורב בעוד חברות עם השם סינגולריטים, אולם החברה שהלוותה את הכסף לבית"ר היא סינגולריטים בע"מ, ובה יש לחוגג בעלות של 100 אחוז.

מפת הבעלויות של משה חוגג
מפת החברות של משה חוגג על פי נתוני דן אנד ברדסטריט | אתר רשמי, מערכת וואלה

יש לציין כי על אף שהדברים נאמרו על ידי עו"ד אבן עזרא ואף הוסברו במזכר שיצא לאוהדים, בהסכם עצמו בין העמותה לחוגג הניסוח מעט שונה. בסעיף ה' בתמונה המצורפת נכתב "מוסכם כי בד בבד עם העברת הזכויות, יוותר המוכר על כל חוב או שטר הון הקיים כלפיו וכן תוותר סינגולריטים על 68 אחוז מכל חוב או שטר הון אשר יש לחברה כלפיה". מה שלא נכתב כאן הוא שחוגג אכן מחזיק רק ב-68 אחוזים. המשמעות העולה מסעיף זה: אם אכן יועברו 32 אחוזים לסינגולריטים, הן יגיעו לבעל המניות והדירקטור היחיד בה – חוגג עצמו.