הסיפורים על גבורת בלאנצ'וק נחשפים, אם בנו: "אנחנו בוכים בלי הפסקה"

play
סיפור עצוב. בלאנצ'וק על רקע ההריסות במחוז דונבאס | אתר רשמי, מכבי חיפה
חזיזה ורוקאביצה כבשו, אך מכבי חיפה סיימה רק ב-2:2 נגד בני ריינה 02:46

מכבי חיפה "המומה" ממותו של שחקן הקבוצה בעבר שנהרג בקרבות עם רוסיה במחוז דונבאס. אם בנו ספדה, ניר דוידוביץ' נפרד: "בשורה עצובה, אהבתי לשחק איתו. הוא היה בחור שקט וביישן". באוקראינה סיפרו: "הוא התעקש להילחם בחזית, למרות שלא היה חייב"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

הלם במכבי חיפה בעקבות היוודע דבר מותו של סרגיי בלאנצ'וק, שחקן העבר של הקבוצה, שנהרג בקרבות באוקראינה. הקבוצה פרסמה הבוקר (ראשון) הספד לזכרו של בלאנצ'וק, בלם העבר של הקבוצה, ששיחק במדיה בין השנים 1996-1999 ואף כבש את אחד משני השערים לזכותה בגמר גביע המדינה ב-1998.

"מועדון כדורגל מכבי חיפה המום ומרכין ראש עם היוודע דבר מותו של בלאנצ'וק", נכתב בהודעה מטעם המועדון, אליה צורפו דברים של לסיה, אם בנו של בלאנצ'וק שהייתה עימו בישראל בתקופה בה שיחק בקבוצה.

"אני והבן שלנו בוכים בלי הפסקה. סרגיי איש מלא באהבה. אני יודעת שבשלב האחרון של חייו הוא היה מאושר. לא פגשתי בחיי יותר חום ודאגה מזו שהיתה לסרגיי".

גם ניר דוידוביץ' ששיחק עם בלאנצ'וק, נפרד ואמר בשיחה עם וואלה! ספורט: "זו ממש בשורה עצובה. ממש אהבתי לשחק איתו, הוא היה חזק ומהיר.כבן אדם הוא היה שקט וביישן, לא ידע כל כך אנגלית ובגלל זה היה לו קשה להתאקלם, אבל אחרי תקופה מסויימת הוא כבר נכנס לעניינים והשתלב".

סרגיי בלאנצ'וק לשעבר שחקן מכבי חיפה
סיפור עצוב. בלאנצ'וק על רקע ההריסות במחוז דונבאס | אתר רשמי, מכבי חיפה

באוקראינה חשפו את סיפור הגבורה של בלאנצ'וק, שעבד בשנים האחרונות כמגשר, אחרי שהוסמך כעו"ד בשנים שלאחר הפרישה. לפי הדיווחים, בלאנצ'וק בן ה-47 התנדב להתגייס לצבא אוקראינה מיד עם פלישת הכוחות הרוסיים, ומפאת גילו המתקדם יחסית לא היה אמור להיות מוצב בחזית.

בלאנצ'וק התעקש ובסופו של דבר נשלח למחוז דונבאס, בו ניטשים הקרבות הקשים ביותר במלחמה בשלב הנוכחי שלה. "גיבורים אף פעם לא מתים. סרגיי ייזכר לנצח כמי שחרף את נפשו עבור המולדת", נכתב בעיתונות המקומית.

בלאנצ'וק גדל במחלקת הנוער של דינמו קייב, והגיע כאמור למכבי חיפה באמצע שנות ה-90. הוא רשם 92 הופעות במדי הקבוצה בכל המסגרות, בהם כבש חמישה שערים.

אחרי שעזב את ישראל בלאנצ'וק המשיך לקבוצת הבת של דינמו קייב, ממנה עבר לוורסקלה ולפני הפרישה שיחק גם במטאליסט חרקוב.