במכבי חיפה מבטיחים: "אף אחד פה לא מוותר על אלוף האלופים"

play
בוגדן פלאניץ' עם מוחמד אבו פאני דניאל סונדגרן מכבי חיפה | מאור אלקסלסי
אוהדי הפועל באר שבע באימון הפתיחה לעונת 2022/23 00:37

ברק בכר מתכוון לפתוח בהרכב חזק מול הפועל באר שבע (שבת, 20:30, ספורט1) . ברדה מתלבט בין איתן טיבי למריאנו באריירו

(גודל טקסט)

מכבי חיפה

אחרי ששבה ממחנה האימונים, מכבי חיפה תארחו את הפועל באר שבע למשחק אלוף האלופים, לו משמעויות רבות. מלבד העובדה שמדובר בתואר רשמי ראשון העונה, המשחק הוא גם רבע גמר גביע הטוטו וכן הכנה אחרונה לקראת המפגש המכריע במוקדמות ליגת האלופות מול אולימפיאקוס ברביעי.

מאמן הירוקים ברק בכר יעלה עם הרכב חזק יחסית, אך יחלק משמעותית את הדקות כדי לא ליצור עומס. סאן מנחם עשוי לפתוח בהרכב כשישנה התלבטות בין מחמוד ג'אבר למוחמד אבו פאני. גם מאוויס ציבוטה בתמונת ההרכב. "ברור שצריך יהיה לחלק את הדקות כי כולנו בתחילת העונה וכבר יש את אולימפיאקוס" אמר שחקן בקבוצה, "אבל אף אחד מאיתנו לא מוותר לרגע על אלוף האלופים. גם העונה אנחנו רוצים לזכות בכמה שיותר תארים".

במכבי חיפה עסקו גם בדיווחים על הצעה לבוגדן פלאניץ'. בקבוצה טוענים שאכן הגיעה הצעה, אך נמוכה מאוד. הירוקים דווקא מוכנים לשדרג את חוזהו של הבלם הסרבי כדי להשאירו לעוד כמה שנים במועדון.

הרכב משוער: ג'וש כהן, דניאל סונדגרן, בוגדן פלאניץ', שון גולדברג, סאן מנחם, נטע לביא, מחמוד ג'אבר, צ'ארון שרי, מאוויס צ'יבוטה, דין דוד, פרנצדי פיירו.

פרנצדי פיירו שחקן מכבי חיפה נוגח מול מכלן
יערוך בכורה רשמית. פיירו | אתר רשמי, מכבי חיפה

הפועל באר שבע

פחות מחודשיים עברו מאז גמר גביע המדינה בו זכתה הפועל באר שבע כשגברה על מכבי חיפה, וכבר מחר (שבת, 20:30, ספורט1), ייפגשו הקבוצות במשחק אלוף האלופים שבסיומו יחולק התואר הראשון לעונת 2022/23.

הפועל באר שבע תגיע למשחק רחוקה עדיין מהסגל הסופי שהיא מקווה שיעמוד לרשותה לקראת תחילת הליגה בחודש הבא. הקבוצה עדיין נמצאת במגעים עם מספר שחקנים קדמיים שאמורים לתת לה יותר עומק וגם איכות בחלק שהיה פחות יציב ופחות בולט בעונה שעברה. לקבוצה יש גם כמה פצועים ובראשם רמזי ספורי ואיאד אבו עביד שככל הנראה היו פותחים מחר בקישור (ספורי) ובעמדת המגן הימני (אבו עביד), אבל גם בלי החסרים וגם כשהסגל כאמור טרם הושלם, המאמן אליניב ברדה לא מחפש תירוצים ויכין את הקבוצה בצורה המיטבית כדי לחולל הפתעה מסוימת מאחר שהאלופה שתשחק באצטדיונה הביתי, עדיין פייבוריטית לזכייה.

במשחק ההכנה האחרון במחנה האימונים בפולין, תירגל ברדה את ההרכב שיפתח מחר ונראה שמבחינת השחקנים אין לו התלבטות, אלא רק מבחינת המערך. ייתכן שברדה יוריד קצת לאחור את מריאנו באריירו וישחק איתו כבלם לצד מיגל ויטור וחאתם עבד אלחמיד. אם ברדה יעשה בכל זאת שינוי אחד בהרכב לעומת זה שפתח מול הקפריסאים, הוא עשוי לצוות לשלישיית הבלמים את איתן טיבי על חשבון באריירו.

שחקן הפועל באר שבע מריאנו באריירו מול שחקן מכבי חיפה צ'ארון שרי
יוסט לעמדה אחורית? באריירו | ברני ארדוב

בעמדות האחרות אמור לשמור המאמן על ההרכב שהריץ בפולין. המגנים יהיו אור דדיה מימין והלדר לופס משמאל. בקישור ישחקו אנדרה מרטינס, שי אליאס ודור מיכה ובהתקפה נראה שכרגע העדיפות היא להמשיך עם הצמד יוג'ין אנסה ורותם חטואל, שעשה מחנה אימונים טוב וגם כבש צמד במשחק האחרון.

שחקן בהפועל באר שבע אמר לקראת המשחק: "גם מכבי חיפה וגם אנחנו חושבים כבר על אירופה בשבוע הבא, אבל יש כאן גביע שמונח על הכף וכשיש תואר, כולם רוצים לזכות בו. גם בגמר הגביע האמינו שהתואר יילך לחיפה, אבל אנחנו לקחנו בסוף. בסך הכל המצ' אפ שלנו מול חיפה בעונה שעברה היה מאוד שיוויוני".

בבאר שבע מקווים להמשך היכולת המצוינת של עומרי גלזר מהעונה שעברה. השוער נמצא בקו עלייה מרשים ובמועדון מקווים שהוא יביא גם מחר את היכולת הטובה שלו.

הרכב משוער: עומרי גלזר, אור דדיה, מיגל ויטור, איתן טיבי, הלדר לופס, מריאנו באריירו, דור מיכה, אנדרה מרטינס, שי אליאס, יוג'ין אנסה, רותם חטואל.