לבחור נכון: בן שהר יודע שאסור לו "לבזבז" עוד עונה

play
בן שהר שחקן מכבי חיפה | מאור אלקסלסי
חמד בישל וכבש את הפנדל המכריע, ב"ש שוב חגגה תואר על חשבון מכבי חיפה 05:18

אחרי שלא זכה לאמון מברק בכר, החלוץ שמחלים מפציעה רעב להוכיח שהוא עדיין שייך לטופ וניצב בפני דילמה. מקורביו טוענים שזה מה שמניע אותו, נוסבאום בטוח ש"הוא נכס" וצדק מבהיר: "הוא חייב לשחק"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

על אף רזומה עשיר שכולל לא מעט שנים בחו"ל וארבע אליפויות בישראל, עתידו של בן שהר בן ה-32 לוט בערפל. החלוץ שבחר בקיץ שעבר במכבי חיפה על פני הפועל תל אביב, חווה עונה קשה שבמהלכה הוא כמעט ולא זכה לקרדיט מהמאמן ברק בכר, והסתיימה עם פציעה מצערת שאותה הוא מנסה כעת להשאיר מאחוריו. לשהר כידוע חוזה לעונה נוספת בשורות האלופה, אבל החתמתם של פרנצדי פיירו וניקיטה רוקאביצה לצדו של דין דוד צפויה לסלול את דרכו החוצה.

בחזרה לקיץ 2021. הקאמבק של שהר להפועל תל אביב כבר היה כמעט סגור. האוהדים האדומים היו בטירוף, הספונסרים עשו מאמצים כדי לגייס את הסכום עבור החתמתו, אך שיחה ממאמן מכבי חיפה ברק בכר טרפה את הקלפים ברגע האחרון והחלוץ נחת בכרמל. ימים ספורים לאחר אותה שיחה, שהר כבר חתם על החוזה במשרדים של יענקל'ה שחר ברחוב המסגר והוצג כשחקן מכבי חיפה. הוא היה אמור להוות תחליף לניקיטה רוקאביצה ולהתמודד על מקום בהרכב עם דוד וגודסוויי דוניו, אך בדיעבד הסתבר שהוא עשה את אחת הטעויות הגדולות בקריירה שלו.

הפרק של שהר במכבי חיפה התחיל ברגל ימין עם שער מול מכבי תל אביב וזכייה בתואר "אלוף האלופים", אבל ככל שהעונה התקדמה הוא נדחק הצידה, וגם בשליש האחרון, כשדוד נפצע ודוניו ממש לא היה בשיאו, הצוות המקצועי של הירוקים בחר שלא להעניק לו הזדמנות אמיתית להוכיח.

שני הצדדים פספסו

פספוס, זו אולי המילה שמסכמת בצורה הטובה ביותר את העונה של שהר במכבי חיפה. החלוץ זכה לתמיכה מהקהל הירוק, בחדר ההלבשה הוא הפך לדמות מובילה ואהובה כשעזר לצעירים והתחבר מהרגע הראשון לקפטן, נטע לביא, שכמו שהר, נחשב למנהיג שקט. באימונים הוא היה מהשחקנים המובילים כמעט בכל המדדים, אך את כר הדשא כאמור הוא ראה בעיקר מהספסל. שהר זכה ל-408 דקות ליגה, הכמות הנמוכה בקריירה שלו. הוא פתח פעמיים בהרכב, עלה מהספסל 18 פעמים וסיפק שער ובישול. לצערו, זה הסתיים עם שבר בכף הרגל באימון וחגיגות אליפות עם קביים.

ללא שהר שעובר שיקום בלונדון ומגביר את הקצב לקראת חזרה לאימונים, מכבי חיפה תארח מחר (רביעי) את אולימפיאקוס במוקדמות ליגת האלופות (החל מ-19:30, ישיר בספורט1). כשישוב ארצה החלוץ צפוי להצטרף לקבוצה, אך הוא כאמור מבין שהוא לא נמצא בתוכניות של הצוות המקצועי ומחפש בית חם שיסייע לו לשכוח את העונה החולפת ולהתחיל דף חדש.

"לבן יש הרבה מה לתת על הדשא והוא לא מתכוון "לשרוף" את השנים שנשארו לו", הבהיר מקורב לשחקן בנוגע לעתידו והוסיף כי הוא לא ימהר לעזוב את חיפה, אלא אם תגיע הצעה מתאימה. שהר ניצב בפני דילמה, אך הוא לא מתכוון לחזור על הטעות שעשה בקיץ שעבר וצפוי לבחור בקפידה את היעד הבא.

שחקן מכבי חיפה בן שהר | דני מרון

עדיין יכול להוביל

"בן יכול להיות שחקן מוביל כמעט בכל קבוצה בליגה", מצהיר המאמן עמיר נוסבאום ששימש כעוזרו של ברק בכר בתקופה של שהר בהפועל באר שבע. "יכול להיות שלא יקחו אותו בקבוצות הגדולות כחלוץ ראשון, אבל יחד עם זאת הוא מספיק חכם כדי להבין שאם הוא יישאר במכבי חיפה הוא צפוי "לבלות" על הספסל. הוא צריך להחליט אם הוא מוכן להיות בקבוצה בדרג השני ולשחק 30 משחקים בעונה, או שהוא מעדיף להיות שחקן סגל ולהילחם על מקומו".

פרשן רדיו חיפה איציק אהרונוביץ' מסביר: "בן צריך ללכת לקבוצה שהמאמן יאמין בו, יסמוך עליו ויתן לו את הקרדיט להוביל את ההתקפה, כי רק במצב הזה הוא יחזור להכריע משחקים. הוא שחקן הכרעה לכל דבר, חלוץ 9 חכם עם משחק ראש טוב ואין שום סיבה שהוא לא יחזור להבקיע בצרורות, הרי זה מה שהוא יודע לעשות והוא לא שכח איך עושים את זה".

נוסבאום התייחס לטענה שאולי לוקחים את שהר כמובן מאליו: "הוא לא שחקן נוצץ, לא הווירטואוז. לא תמיד נקי במשחק שלו, להבדיל משחקנים שיש להם ניצוץ, אבל אי אפשר להתעלם מהמספרים שלו. תמיד הוא נמצא במקום הנכון ובזמן הנכון, אבל אולי אלה הדברים שנותנים לו את הדרייב והרצון לקבל את ההכרה, זה תמיד שירת אותו לטובה כשדברים לא הסתדרו לו בקלות".

בן שהר | מאור אלקסלסי

נכס בחדר ההלבשה

"בכושר טוב, בן שווה בין 15 ל- 20 גולים בעונה", אומר הבלם שיר צדק ששיתף עם שהר פעולה בבאר שבע. "אני חושב שהוא שחקן מהרמות הכי גבוהות שיש בארץ אבל הוא צריך לשחק. אני מאמין שבן יתפוצץ בעונה הקרובה. הוא בחור חיובי ומקצוען, אוהב לעבוד קשה מקפיד על הדברים הקטנים שמסביב. אחד כמו בן הוא נכס לכל חדר הלבשה".

צדק לא היחיד שמעריך את האיכויות ששחקן כמו שהר מביא עמו לחדר הלבשה. למרות העונה המורכבת בחיפה, החלוץ נהג להזמין את חבריו לקבוצה לביתו בבנימינה ונחשב למוערך מאוד על ידי הצעירים והוותיקים. נוסבאום סיפר: "בקטע הזה אין שני לבן. הוא אהוב בכל חדר הלבשה כי יש לו אישיות מהדרגה הראשונה, וזאת אחת הסיבות שהוא נמצא בטופ, הוא אחד שתמיד מתאמן טוב, עם פנים טובות, מוכן לעבוד קשה. כיף לאמן שחקן כמוהו".

כל קבוצה שתלך על בן שהר תיקח ריזיקה מסוימת לאחר עונה קשה ואחרי פציעה, וחובת ההוכחה היא רק על השחקן. עם זאת, בסביבת השחקן טוענים שזה מה שמניע אותו. "לאורך כל הקריירה שלו, בן לא היה רעב להוכיח כמו שהוא רעב עכשיו. הוא עושה את השיקום כמו מטורף, מחלים בקצב מהיר מהצפוי והוא רוצה לחזור לשחק כדורגל. קבוצה שתיתן לו הזדמנות לחזור לעצמו, תזכה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי